Vårtecken


Skrev här sist att jag längtade efter våren så mycket. Nu på morgonen vid 7-snåret då jag vandrade runt med min fyllhacka & spade på tomten så hör jag plötsligt ett kacklande från himlen. Två sångsvanar flyger förbi över min & hundarnas skallar.
Det var för mig ett riktigt vårtecken.


I morgon dömer jag & min goda vän Helena Nyberg, kennel Guess i Åbo/Finland, ska bli mycket spännande & intressant. Att vi sen får kryssa på Östersjön (åker från Värtahamnen vid 19 i kväll & hemma igen måndagmorgon), umgås, äta god mat & ha det skoj, gör inte saken sämre. Återkommer med mina tankar om de Finska hundarna i nästa inlägg.

Jag hade förmånen, kan inte annat uttrycka det, än att för en andra gång få se Susanne Biers fantastiska film "Efter bröllopet"  från 2006, i går kväll på kanal 1.
Det är den mest tänkvärda, berörande, ömsinta, levnadsglada & så oändligt sorgsna film jag någonsin sett. Den berör på alla plan. Hugge undrade till slut om jag var sjuk, för tårarna rann i strida strömmar hela tiden på den pinsamma snörvlande morsan...
Hur som helst, Rolf Lassgård spelar den ena huvudrollen, & jag tror det är hans livs rollprestation. Se den om ni inte gjort det.
En annan film som oxå är helt fantastisk & berör lika starkt av samma regisör Susanne Bier, är "Älskar dig för evigt" från 2002 med bla Mads Mikkelsen (han har oxå en av huvudrollerna i "Efter bröllopet") Vilken skådis & så fin att se på. Den handlar om hur livet dramatiskt kan förändras över en natt pga av en olycka &  att okuvlig kärlek bara uppstår & hur allt detta för alltid förändrar livet för många inblandade. Fin film som i andemeningen vill säga att hur svårt & smärtsamt det än är, på kort sikt, så måste varje människa ansvara för sitt liv &  följa sitt hjärta. Tänkvärt....

Nu åker Polly & jag till Knivsta igen för att träffa den tilltänka "maken" Ture, vi hoppas det är mer rätt i tid i dag. Håll tummarna.

Ha en fin helg!

Susanne

Vackra Sångsvanar

Kommentarer
Postat av: Pia

Har set Älskar dig för evigt väldigt fin film!!!!

Härlig bild!Ha en bra dommarresa!

Pia

2009-03-07 @ 14:30:29
Postat av: Nisse

Fina fåglar! Hoppas finlande bra.

kram Nisse

2009-03-08 @ 19:53:45
Postat av: Annette

Hejsan Sus

Hoppas det gick bra på er resa...och att det va en spännande utställning!

Kommer du till utställningen i Sandviken?

(Gamla Lerviks utställning)

I sådana fall kommer jag och dricker kaffe med dej ;)

Jo bilen går bra... peppar peppar ;)

Den funkar rikigt bra nu.. det gåt framåt om man säger så... hoppas det håller i sej så. Trött på att laga bil hela tiden. Det finns bättre sker att lägga nergi på.. hahha...



Ha det gott

Annette

2009-03-09 @ 07:49:46
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Lasse O

Har också sett svanar i helgen! Hoppas resan-kryssningen o att döma Golden i Åbo varit bra. Du kanske behöver semester i bland du med:) Det är kanske väldigt mycket arbete med att döma föresten? Jag får en aning om att du har en hel del omkring dej för jämnan.

//Lasse

2009-03-09 @ 12:46:07
Postat av: Lasse O

Jag glömde skriva nyss att jag sett båda filmerna som du nämner. Instämmer med dej dom är väldigt bra o jag förstår att tårarna rann,för det gjorde dom även på mig. fast att jag är en gammal gubbjä..l :) :)

2009-03-09 @ 12:56:26
Postat av: Susanne

Jodå, en del fina hundar, trevligt & väl genomarbetet arrangemang i Åbo. Så resan var bra.

Kommer ej till utst i Sandviken Annette, missade sa anmälan.

Roligt att ni Pia & Lasse oxå sett & uppskattar filmerna som jag verkligen tycker om. Även män, över 15 & uppåt får släppa fram & känna känslor samt reagera Lasse ;-)

Susanne

2009-03-09 @ 22:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0