Blekt & tunnt


I dag började skolan för ungarna & ute är det en riktig gråkall januaridag med stora snöflingor, det är ett speciellt vinterljus, blekt & tunnt.

VargMary löper, får väl se när det är dags att skilja Maxim från sin syster. Hundar har inga som helst såna begrepp vad gäller släktskap & dyl, tror inte att de har en aning om att de är släkt, de tänker inte på det viset.
Tror att djur oftast lever här & nu, & till mångt & mycket är instinktstyrda.
Där har man lite att lära tycker jag, dvs stänga av hjärnan ibland & ta dagen som den kommer.

Hundarna här mår bara bra, men har det nog lite tråkigt för närvarande.
Jag har inte varit ute med dem sen i lördags, fick lugninfl. efter influensan, men nu ska det säkert vända, fick mediciner idag. Pga av detta sitter jag här & suger på en bit tuggtobak, måste så in i helskotta sluta röka....
Hur som helst, om att doggarna har trist, jag har en stor tomt & de är en flock som leker & håller igång, så de överlever nog.

Såg en fin & mycket rörande film härom kvällen. Med solen i ögonen.
En musikdokumentär/långfilm om Lars Winnerbäck.

Fin Winnerbäck låt att lyssna på. Kom ihåg mig då.
http://www.youtube.com/watch?v=Cv4iSAo5pXo


Tack föresten för alla era, roliga, allvarliga, omtänksamma & fina etc. kommentarer på det jag plitat ner!!


Har inte mycket att förmedla för närvarande, återkommer då skrivlusten kommit tillbaks. Bye, på ett tag.

Susanne


Man kanske borde dansa mer....
; -)



Kommentarer
Postat av: Pia

Cool & ROLIG bild Susanne:) :)

Kommer sakna dina braiga betraktelser när du inte skriver,så hoppas din skrivlust snabbar sig tillbaka!

Jobbar på sjukhus,ja verkligen dags att du slutar röka...

Vila nu,lungpaj e inget att leka med.

Pia med Sunny



2009-01-08 @ 19:14:16
Postat av: Lasse O

Hejsan! har sett samma film som du med Winnerbäck, bra om en speciell man med fin musik!

Ha en bra helg o bli frisk nu:)

Kram

Lasse O

2009-01-09 @ 12:48:16
Postat av: Karin

Krya på dig nu, kära syrris!

Kram Karin

2009-01-09 @ 17:09:52
Postat av: Annette

Tråkigt att höra... hoppas du kommer till baka snart.

Saknar dina roliga inlägg redan!



Krya på dej



Ha det gott

Annette

2009-01-09 @ 21:46:04
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Nisse

Jag saknar dina altid lika roliga,underhållande, o tänkvärda rader här i blogen.

Börja skriv igen Susanne!!!

Hoppas du är pigg o frisk nu!

kram Nisse

2009-01-12 @ 08:45:08
Postat av: Susanne

Kul att du med Pia gillar de dansande streckgubbarna :-)



Skoj att höra att mina rader saknas av flera av er! Samlar på mig lite nytt stoff för bloggen & återkommer.



Tack för alla krya på dig hälsningar, de värmer.



Susanne

2009-01-12 @ 15:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0