Tredje dagen


Hej på Er alla! Hoppas allt är bra med er? Här vräker snön ner, riktigt vackert faktiskt! Men våren jag skrev om sist kom nog av sig en aning ;-)

Jag väntar hit Annette med hundKarin från Gävle snart, vi ska umgås & ha det trevligt, gå på Thuns ( det nästan värdskända ;-) jättevaruhuset som ligger ett par min från mig mitt ute på vischan) & äta lunch. Ska bli så roligt att träffas!

Tredje dagen rökfri, går över förväntan. Har ett nikotinplåster på armen & vid värsta suget, tar jag en liten spraydust i munnen med ett nikotinspray. Har slutat tidigare, var rökfri i 10 år som mest, sen inbillade jag mig att det gick bra att röka lite då man drack ett glas vin, såå korkat! Så jag brukar säga att sluta är inte det svåraste, det värsta är att inte börja igen...men med ökad ålder & förhoppningsvis ökad klokskap, så vore det väl fanken om man inte lärt sig det!
Att fortfarande känna sig fräsch & lukta gott tre/fyra timmar efter dusch är helt underbart, för hur kul är det att stinka rök...
Dessutom går min astma medicinering ner med säkert 80% så fort jag inte röker.

Hundarna mår bara bra!

Ha en fin helg nu!

Susanne


kalla mig gärna aningen manisk, men alla sätt är bra för att stärka & motivera sig själv!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej på dej!

Ja du vet ju vad jag tycker om att du röker med dina lungor så jag tänker inte säga något om det utom: Hoppas, hoppas, hoppas att du klarar det! Jag håller alla tummar jag ser och hör talas om.

Idag har vi fixat hundvakt till sportlovet. Vi åker till Egypten.Sola, bada, sova är planen.

2009-01-24 @ 21:01:00
Postat av: Annette

Du är kanon duktig Med rökningen!



Tack för i dag det va en jäääätte mysig dag med shoping på Tuns och fika och lunch.



Hoppas det inte tar ett halvår till innan vi ses. ;)



Ha det gott

Annette

2009-01-24 @ 21:25:40
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Malin

Heja Susanne!!! Vad duktig du är, klart att du klarar av att sluta röka, det har ju gått förut.

Kramar Malin och gula ligan i Uppsala

2009-01-26 @ 09:55:38
URL: http://www,123minsida.se/kennelfeodoras
Postat av: Susanne

Härligt med Egypten Eva!!

Instämmer Annette, det ska inte gå ett halvår innan vi ses igen;-)

Tack för coachingen, tänker på rökningen!

Susanne

2009-01-26 @ 10:21:31
URL: http://kennnelroxanne.blogg.se/
Postat av: Christina

Det är jättetufft att sluta med de små giftpinnarna,men det är ännu tuffare att inte börja med dom igen,du Susanne jag vet att du lyckas!!bra sätt är att äta morötter, du vet, och alla sköna extra promenader med hundarna. Tänker på dig och lycka till!

Vi hörs i morgon kram Mor

2009-01-27 @ 21:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0