Stamtavlebok


Goldenklubben skall nu ge ut en ny stamtavlebok, den första kom 1975 & har sedan följts av en ny utgåva vart 5:e år.
Jag har dem alla & det är en mycket viktig historisk överblick, över vår ras. Manusstop är sista januari & mer info finner ni på GRKs hemsida. Hoppas ni är med! Jag skall ha med ett par hundar.

Apropå publikationer, håller på just nu & gör ett uppslag i färg, till Vinthundens årsbok. Vi är fyra st som delar på dessa två A4 sidor, då blir det inte så dyrt.

Har ni anmält till Sala 14 feb? Anmälan gick ut i går, men det går säkert bra att anmäla via nätet även idag.

Annars är det ett jäkla skitväder, grått slaskigt, blött, geggigt & leran börjar kika fram.

Lika trist väder igår, så Martin, Hugo & deras morsa, dvs jag hade en riktig, mys & "kulturdag". Den bestod av smågodis, Pizza & två riktigt djupa filmer ,-)  Mumien & X-men 2.
Hundarna fick alla kanter från Pizzorna!

Man har inte roligare än vad man gör sig, eller hur...

Susanne

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej! Kanske skulle anmäla min Sunny till Sala...

Låter som om du o dina ungar hade en härlig dag!!

Pia

2009-01-26 @ 10:23:19
Postat av: Nisse

Jag gillar attläsa din blog!Kul,hundigt,personligt o klokt!Er kulturdag tycker jag låterhur härlig som helst:)Undrar hur en sån tjejsom du kan va singel,fast du kanske inte e det nu,vad vetjag?!:)

kram Nisse

2009-01-26 @ 10:32:50
Postat av: Olle

Hej! Håller med, inget vidare väder alls. Vad roligt att Cissi ska få träffa sin "make" (skriver man så?) i helgen. Hoppas det tar och att det går bra med valparna och att där finna en för oss!

Olle i Sollentuna med familj

2009-01-26 @ 23:03:11
Postat av: Kia

Härligt att du slutat röka! Kämpa på!

Nu är det sex år sedan jag la ciggen på hyllan, men jag minns precis hur det var. För min del var plastcigg med nikotinampull det bästa hjälpmedlet. När mitt röksug blev för stort drog jag några bloss låtsasbloss. Kalasbra. Jag fick nikotin precis när jag knappt stod ut utan längre.

Härda ut, tjejen! Och glöm inte att hitta nya belöningar till dej själv än ciggen.

Oskar och jag hejar på dej.



Oskar har nu efter 60 dagars penicillinkur fått tillbaka springet i benen och sitt vanliga glada humör. Nu hoppas vi att vi knäckt ryggen på de eländiga färstingvirusen.

2009-01-26 @ 23:21:56
Postat av: Susanne

Tack Kia för peptalken!! Underbart att Oskar nu är sitt vanliga pigga positiva jag! Fästingar är ett skit...



Visst kan man skriva make även om hundar, Olle. Bara det att en hund har flera st...makar alltså, fast det kan ju människor oxå ha, när jag tänker efter ;-)

Hur som helst hoppas allt går bra med Cissn!



Skoj om du anmält till Sala, Pia!



Susanne

2009-01-27 @ 18:28:58
Postat av: Eva

Kultur är fint! Det ska jag ägna mig åt hela helgen!

2009-01-27 @ 20:26:59
Postat av: Birgitta Snäll

Hej Susanne! Finns inget positivt med rökning. Jag vet att det går att sluta. Det tog mig 30år och jag slutade 1 sep 1997. Det var jättejobbigt i början. Jag hade en liten rökgubbe som sa en massa dumheter i mitt öra. Men jag tog komandot och bestämde över honom och det var så jävla skönt. Först tog jag nicotintuggummi 2 mg när begäret blev som värst. sen minskade jag ner tog vanligt t-gummi och dietorell sugtablett efter kaffet.jag ville inte bli beroende av nicotinet. Det gick ganska snabbt att bli av med beroendet.

Luktsinnet, smaksinnet kom tillbaka... jag köpte Bella och Dixie för cigarett pengarna. Det var väl bra.

Du kommer att klara det.

Kram Birgitta

2009-01-28 @ 18:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0