Sena timme


Skriver några rader vid denna sena timme, bra sätt att varva ner sitt huvud en aning. Så kanske man somnar sen.

Blir glad & över era rader, ert engagemang & omtankar, som ni via denna blogg (& givetvis på andra vis med), skickar mig, Tack.

Flera har undrat över Olga som jag skrev om sist, jodå nu är hon pigg & sitt vanliga jag igen. Hundar är väl precis som vi, antar jag & kan vara lite halv-krassliga nån dag ibland.


Just hemkommen från en trevlig kväll på alla vis, har varit på Goldenklubbens Upplandssektions årsmöte i Uppsala.
Ett bra & kreativt möte i en väl fungerande sektion med ca 250 medlemmar
(var faktiskt med & startade den 1979) En stor eloge till alla duktiga människor i styrelsen, ni gör ett jättebra jobb!! Har skrivit om det förr, utan alla dessa ideella hårt arbetande personer så skulle föreningssverige rasa.
För mig som i större delen av mitt liv varit engagerad i föreningslivet i en mängd olika former (från ordf i Hundens vänner vid 9-10 års ålder i Björklinge, en liten klubb vi hundbrudar bildade med ca 10 medl, ja herregud det är väl nästan preskiberat nu ; -) till ordförande i bla Hem & skola Almunge & GRK centralt, då med ca 6000 medlemmar) men som nu legat lågt utan åtaganden i ca 4 år , blev det lite av en deja vu upplevelse.
Så kul det är att arbeta för en gemensam sak som man brinner för!
Ikväll verkade undertecknad som mötesordförande (tack för den fina buketten, den doftar underbart!), & med löften om att vara behjälplig i någon arbetsgrupp osv i framtiden.
Ska verkligen jobba på att hålla mig på den nivån nu, för man hinner inte med allt här i värden. fast visst blir man sugen då man blir tillfrågad om diverse kul uppdrag ;-)

Godnatt.

Susanne

Jämställdheten har gått lite framåt i alla fall, sen den här annonsen...


Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt att Olga är på topp igen!

Hundens vänner.... Ja jag va ju också delaktig i det! Kan inte låta bli att fnissa ;) när jag tänker på klubbmötena i fridluftsfrämjandets stuga... Kommer tom ihåg vad "hund"pärmen delvis bestod av, bla avklippta pälstussar från olika raser.. En härlig tid, och nånstans ska ju allting börja!

Kram

Karin syrran.

2009-02-27 @ 08:29:15
Postat av: Linda

Åh så skönt att Olgis mår bra igen!! Hoppas vi ses snart!! Krama alla vovvarna från oss här i Västerås.

2009-02-27 @ 11:27:26
URL: http://www.farindas.se
Postat av: Pia

Det e det roligt när man blir så där angagerad vissa stunder,som jag förstår att du blevi går!! Hundends vänner...ska vist börjas itid:)

Bra att Olga e pigg.Trevlig helgtill dej också!!!

Pia med Sunny

2009-02-27 @ 13:49:16
Postat av: Lasse O

Vilken annons! Hundens vänner i så unga år,kul:)

//Lasse

2009-02-28 @ 12:02:05
Postat av: Susanne

Fnissar oxå Karin då jag tänker på hårtussarna ;-);-)

Susanne

2009-02-28 @ 18:25:18
Postat av: Annette

Hihihi....ja jag har en opel och kan köra den riktigt bra!

Helt otroligt vilken annons... det skulle vara i dag det "fniss"



Kram

Annette

2009-03-19 @ 09:13:39
URL: http://www.annettesmassage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0