140 blås


Intensiv dag, i stan på jobb, sen hem i 140 blås för att hinna med hundprommenad, trimma & bada Olga & Polly inför mogondagens hundutställning i Sala.
3 hundar skall med dit, Olga & Polly som sagt & Vera som jag hämtar upp i Uppsala kl 8 i morgonbitti. Tack Lisa & Anders i Storvreta, för att ni aldrig är omöjliga! Badar Vera själva & ser till att hon kommer till macken där jag passerar & sen hämtar upp henne då jag är på väg hem sen eftermiddag. Ni är toppen!!

Manne (Roxanne Man On The Moon, 10 år) & Polly ( Roxanne Flower Power, 2 år) ska vara här en vecka nu, då deras familj är i Åre, dessutom är Cissi kvar fortfarande.
Så för närvarande 8 hundar här. Mina "vanliga" hundar är coola som utan att blinka släpper in ett gäng i sin flock. Unga Maxim har en stor förebild i mogna Manne.
Det är med hundar precis som med människor, bra äldre förebilder behövs! Tänker på  människosidan, främst på att små gossar behöver även manliga bra förebilder, mammorna, finns ju oftast där ändå. Fast å andra sidan behöver ju flickor, bra manliga förebilder i samma grad! Möjligt att jag med 3 söner hamnar mycket i pojke/man perspektivet :-)

I morgon är det Alla hjärtans dag. Fin tanke att ha en dag för de man tycker om & älskar.
Jag ska tänka på det då jag springer omkring i ridhuset i Sala ;-) Skämt åtsido, egentligen borde väl alla dagar vara för dem som betyder mycket för en...


För Er info, inga möss i fällorna ännu, men de små rackarna hade käkat upp osten vid några fällor. Fortsättning följer!

Hugo glad som en lärka! Sportlovet har börjat.


Ps. Fick denna länk skickad till mig av Lillan i Alunda, se människans uppgång & fall! (Unikt för mig i alla fall som ej har en massa TV-kanaler). Ds. http://www.youtube.com/watch?v=4Jb8WS55xAo&feature=email

Susanne


Manne vilar

Kommentarer
Postat av: Lasse O

Lycka till imorgon Susanne!

Jag instämmer med dina tankar kring alla hjärtans dag:)

Det är klart att din son är glad för sportlovet, är gammal som gatan men minns fortfarande känslan av lov!

Hoppas du har många som kramar dig på alla hjärtans dag, annars kommer det en här, kram alltså:)

Lasse O

2009-02-13 @ 16:39:55
Postat av: Maggan

Åh nu både längtar jag och känner oro för ev flytt till landet!Längtar efter mer natur och en annan frihet, tystnad och lite renare luft (men vedeldning?). Möss har vi på Klastorp och när jag bodde på Klastorp hösten -03 fram till årsskiftet sprang de små liven i väggarna på nätterna samt knaprade

2009-02-13 @ 16:47:59
Postat av: Maggan

Åh nu både längtar jag och känner oro för ev flytt till landet!Längtar efter mer natur och en annan frihet, tystnad och lite renare luft (men vedeldning?). Möss har vi på Klastorp och när jag bodde där hösten -03 fram till årsskiftet sprang de små liven i väggarna på nätterna samt knaprade warfarin (som av en händelse fanns under köksbänken)när jag satt vid köksbordet om kvällarna.Jag minns att du sa att "bara man inte har dem på kudden på nätterna" så är det ok. Och tvättmaskinen, här i huset har vi ett antal wascatormaskiner som snällt tvättar 45 hyresgästers tvätt varav åtminstone en kör grusiga hundfällar etc, maskinerna bara maler på år efter år, och BH byglar, nej det kommer bara en snäll liten människa och fixar det som ett litet under! Nu klart med bostadsrättshistorien, så ser nu fram emot köp och senare ja vi får se då.Annars är ju Sverker Olofsson "Plus" en rådig kille (både när det gäller bostäder och tex tvättmaskiner, vi får kontakta honom! Nu hundpromenad, ikväll tevesoffan, länge sedan, är ledig för en gångs skull! Skulle annars mer än gärna åka till Sala imorgon men men. Break a leg då så hörs vi vidare om allt möjligt typ! Kram Maggan

2009-02-13 @ 17:05:47
Postat av: Eva

Haaatar möss, råttor, hamstrar, marsvin, kaniner-you name it. Lycka till i morgon. Jättekul att se Manne. Det är verkligen härligt hur hundar tar in nya medlemmar i flocken. Det känner jag varje gång vi kommer och mina brudar spankulerar in. Efter fem minuters luktande är det som att det aldrig hade varit annorlunda.Stort! så borde vi människor vara också...kram

2009-02-13 @ 18:20:54
Postat av: Pia

Länken är kul,fast också hemsk,hur människan blir! Har inte heller en massa kanaler.

pia med Sunny

2009-02-13 @ 18:51:34
Postat av: Annette

Hejsan Sus

Lycka till på utställningen i morgon!

Manne är så fin... sedan är ha ju far till Min Karin också! Hon brås på sin far lika fin hon... tycker matte alltså.



LYCKA TILL I MORGON!



Ha det gott

Annette

2009-02-13 @ 22:03:30
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Susanne

Ja visst är det ett lite annat läge Maggan, då man bor i eget hus. Tänker främst på då saker går sönder osv. Fast ändå måste jag säga att för min del är det ändå det bästa alternativet.



Skönt att höra Eva att jag inte är den enda som får rysningar av gnagare;-)



Karin (hund) brås alldeles säkert på far sin ;-)



Susanne

2009-02-16 @ 19:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0