Den vidunderliga kärlekens historia


Nyss hemkommen från härlig vinterprommenad, så mycket snö det är. Pulsade över gärdet här nedanför & sen ut i skogen. Både jag & hundarna blev rejält möra i benen, fast det är väl det som är bra, ordentlig motion!



Är lite orolig för Olga, i morse såg hon så emlig & olycklig ut, drog in ryggen & baken under sig & pep. Har känt igenom henne, men hittar inget speciellt. Hon kan ha gjort sig illa då hon flyger över staketet, vilket hon ju tyvärr gör då & då, kanske fastnat. Det jag är mest rädd för, är om det skulle vara något tok med livmodern. Hon ville inte ens ha mat, vilket verkligen säger att hon har ont. Gav henne en barnalbyl & nu sover hon.
Olga





Jag har läst en helt fantastisk bok, gick & lade mig kl 9 igår för jag längtade så efter att få läsa den! Läste sen som besatt till kl 1 natt, då var den tyvärr utläst.
Boken jag läste heter "Den vidunderliga kärlekens historia"  av Carl-Johan Vallgren. Den vann Augustpriset som bästa svenska roman 2002 & varför jag inte läst den tidigare undrar jag. Det är en helt makalös historia om en man som föds för ett par hundra år sedan, med många lyten, han ser ut som ett monster & är dövstum. Men hans hjärna & hjärta är fyllt av en oerhört stark kärlek. Främst till en kvinna, som han mister flera gånger, men sen finner efter ha letat i hela Europa, för att sen mista henne igen. Läs den, om ni inte redan gjort det, för det är en obeskrivligt fin bok om just, Den vidunderliga kärlekens historia!
Så här ser den ut.


Apropå böcker, idag börjar bokrean. Det är något alldeles speciellt att få strosa runt i en bokhandel under rean & välja ut några riktigt bra böcker som man längtat efter att få läsa Fast numer är det tyvärr sällan jag besöker bokhandeln, handlar böcker via nätet på Ad Libris, då kassan tillåter.

Kanske åker in till stan en sväng på eftermiddagen i alla fall för att kolla in böcker & passar då på förstås att köpa varsin semla till Hugo & mig, det är ju fettisdagen i dag.



Hörde på radion nyss att kronprinsessan Victoria, vad det verkar, nu äntligen ska få förlova sig med sin man av folket. Det är väl inte en dag för tidigt. Kan inte vara lätt att vara född till kronprinsessa...

Med dessa spridda kommentarer om både det ena & det andra, från denna hundblogg ; -) så önskar jag er en bra dag. Nu ska jag jobba.

Susanne

PROs feministiska front, eller var det girlpower ;- )


Kommentarer
Postat av: Pamela

Ja det måste vara girlpower det tror jag. Vår Kronprinsessa kan inte ha det lätt äntligen får man väl säga får hon sin stora kärlek. Hoppas allt blir bra med din kära Olga. Pam

2009-02-24 @ 11:25:24
URL: http://www.noblestars.dinstudio.se
Postat av: Linda

Stackars lilla Olga!! Sessan tänker på sin syster och hoppas att hon blir bra igen!!

Girlpower!! Haha den var bra!

Kramar Linda

2009-02-24 @ 11:34:15
URL: http://www.farindas.se
Postat av: Lasse O

Innehållsrik o störtskön krönika!:)

Måste nog läsa boken,blir inspirerad helt klart. Hoppas vovven blir bättre nu.

Girlpover tror jag!!

Lasse

2009-02-24 @ 11:34:19
Postat av: Pia

Instämmer med föregående,viken mix av ämnen,störtskönt!!!!!!!Vilken härlig bild.ska också gå på rean.

Pia

2009-02-24 @ 12:02:00
Postat av: Lisa&flocken

Kanske Grupp 8 fast med annan form på handen,haha.

Usch med sjuka/skadade djur, som inte kan tala om vart det gör ont.

Bokrea är en av årets höjdpunkter, bokus är oxå bra. Känslan av att hålla och bläddra i böcker är nått speciellt.Ses på torsdag//kram Lisa med tre trötta vovvar

2009-02-24 @ 15:36:33
Postat av: Eva

Hoppas allt är bra med Olga. Kan det vara en sträckning? Boken har jag lyssnat på. Den var mycket speciell. Jag är också trög ibland så jag lyssnade på den för tt par månader sedan. I Egypten läste både Roger, jag och Axel "Vägen".Den handlar om en pappa occh en pojke som vandrar genom ett utbränt USA. Suggestiv och otäck och med en fin dialog mellan pappan och pojken.

Roxanneavkommoena mår fint och även Bono! Kramar!

2009-02-24 @ 18:52:41
Postat av: Monica W

Stackars Olgagummnan, hopppas att det inte är något allvarligt och att hon blir bra snart. Albin skickar lite extra nospussar till sin systeryster !!



Jag är ingen stor bokläsare men förstår dem som är att få inhandla billiga böcker nu när det är rea !!



Gårdagen bestod ju till stor del om man tittade på TV av förlovningen av Victoria och Daniel. Det blir nog ett snygg brudpar när den dagen kommer och det är rätt att Victoria ska få välja den hon vill tycker jag, Daniel blir nog bra för henne.



Vi går också härliga skogpromenader med rätt så mycket snö att pulsa i, rätt jobbigt för benen men så härligt när man kommer hem, som du skriver en riktig rejäl motion blir det ju. Det är härligt med hundar och promenader eller hur ??



Vilka brudar på bilden, riktigt järngäng !!



Kraaam

Monica, Rex & Albin

2009-02-25 @ 07:34:39
URL: http://www.goldenfavourites.se
Postat av: Susanne

Skoj att ni tycks uppskatta både ditt & datt i ämnesväg.



Olga bättre idag & var med på prommisen på em.



Låter inte dumt med Egypten & värmen Eva! Skulle mer än gärna vilja tina upp mig själv i värmen...



Susanne

2009-02-25 @ 18:11:28
Postat av: Ann

Hej och tack för idag! Ture frågade när vi kom in; -Gömde du mej? Han var mkt nöjd. Nu berättar han om alla saker han sett och jag hänger inte riktigt med./Ann

2009-02-25 @ 19:26:56
Postat av: Ann

glömde, skulle det ju vara...

2009-02-25 @ 21:23:37
Postat av: Annette

Hejsan

Hoppas det inte är någotalvarligt med Olga tjejen...

Jobbigt när djur har ont... om dom ändå kunde prata.

Hoppas höra här snart hur det är med henne!



Ha det gott

Annette & Karin (Roxanne fame)

2009-02-26 @ 19:35:10
URL: http://www.annettesmassage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0