Fin vinterdag


Vilken fin dag, solen strålar & det är ca 2 grader varmt.


Lång prommis i solljuset på eftermiddagen. Inser att man lever med i årstiderna då man var enda dag är ute i naturen. Just en dag som denna, då man förnimmer våren, så är det extra härligt!
Sedan tog jag en fika sittandes i lä mot husväggen & med solen i ögonen, fint!

Promenaden ja, bra men vår "tant Rosa" irrade bort sig & mig. Jag & de övriga fyra doggsen gick i bakspår hem över ängen & hoppades stöta på damen. Vi kom ända hem utan att se röken av henne, tänkte just gå iväg igen för att leta, då jag såg henne komma lufsande på ängen, hemåt, till synes glad & helt obekymrad över situationen. Så kan det vara då man är en lite äldre hund.

Har just snackat  med Martin, min älsta son. Via datorn & Skype, från Hongkong, knivskarpt ljud, ingen fördröjning & helt gratis. Kändes lätt surrealistiskt att ha Martins stämma i köket & själv kunna gå runt här & prata. Så kul att höra av honom & få veta hur han har det!
Apropå tekniken, snacka teknikrevolution i värden de senaste 50 åren.

Jag skall likt Fantomen, som i bland lämnar djungen & dödskalle grottan för att gå på stadens gator som en vanlig man, lämna de djupa skogarna i Almunge för att vistas i staden med musik & skoj i kväll, som en vanlig kvinna ;-), ska bli riktigt roligt!
Annars är det nog ingen större likhet mellan mig & Fantomen...

Ni får ha en fin helg!

Susanne

Glada fria doggs den 27/2!






Så till slut kom hon hem, Rosa

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va häftigt att kunna prata med sonen som är långt bort. Skönt hon hittade hem "tant" Rosa. Men hon har väl inbyggd kompass. Hare trevligt i sta'n. Har sista bussen gått får du sova hos mig på jobbet,haha

Kram//Lisa

2009-02-27 @ 16:48:23
Postat av: Lasse O

Inbyggd kompass stämmer absolut på hundar. Tekniken är helt otroligt nu mera.Hoppas musiken var bra!Ha en fin helg nu.

//Lasse

2009-02-28 @ 11:59:42
Postat av: Thomas

Fina fria o glada hundar på bilderna! Har en kompis som bor i Australien o vi pratar alltid via Skype.

Hls

Thomas



2009-02-28 @ 18:29:00
Postat av: Christina

Hej!

Vilka fina vinterbilder på hundarna, ser framför mig hur de lufsar fram på åkern,har nyligen tittat på Martins fina bilder från Kina,jättekul. Tekniken idag är helt fantastisk. Här är det också vinter o sol, varit på Toftafältet idag med Fanny o haft fika med oss, jätteskönt att vara ute i solen. Hoppas att det var trevligt i går i stan.

Kram Mamma

2009-02-28 @ 22:41:01
Postat av: Pia

Hoppas ute o musikkvällen blev rolig!man måste få roasig ibland. Kan inte bara va mamma som sliter o släpar jämt eller hur?

Pia

2009-03-01 @ 21:09:01
Postat av: Eva

Kanonfina bilder! Hälsa Marre-jag följer hans blogg.

2009-03-01 @ 22:46:02
Postat av: Susanne

Ja visst är det bra med tekniken, skulle få spader om jag inte kunde ha nån kontakt med Marre.



Absolut Pia, kvällen var rolig. Instämmer man måste göra nåt skoj ibland, har ingen lust att fullständigt växa fast i soffan framför Lets dance el melodifestivalen. Än är jag ju inte pensionsmässig ;-)



Susanne

2009-03-02 @ 19:23:35
Postat av: Nisse

Vart har du tagit vägen Sus? Saknar dina altid lika kloka-roliga-mångsiiga inläg:)har läst egenom alla +komentarer igen nu på morgonen.Gör en bok av det nån gång!

kram Nisse

2009-03-03 @ 10:04:32
Postat av: Pia

Är det bra där i almunge?!?De e så tyst...utan dina braiga rader:)

Pia med Sunny

2009-03-05 @ 10:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0