1 dec 2009


Ja så var det 1 dec, fint med alla adventsstjärnor, ljusstakar, utebelysningar osv runt om oss, det lyser upp i denna så mörka årstid.

Jossan (Roxanne Josefina) är parad. För minnesgoda läsare här, så vet ni att hon endast fick 2 valpar sist. Därför har jag parat om henne med stiliga Harry (One Night in Bangkok av Vervik) Nu hoppas vi på en normalkull, ca 25 jan 2010. Mer info om den väntade kullen samt övriga framtidsplaner för kenneln, se www.kennelroxanne.se
som skall uppdateras i dagarna!

Är det inte mycket anmärkningsvärt att Lars Hultström, tills nyss ordförande i Swedish meat, styrelseledamot av Scan samt Svenska djurhälsovårdens styrelser, avgår pga sin egen svingårds missförhållanden i djurhållning...
Har skrivit det tidigare, blir allt mer säker på att jag ej vill stödja denna ruttna djurhålllning genom att köpa & äta kött. Tror jag skiter i julskinkan i år, i alla fall från Scan & de andra stora kedjorna. Möjligtvis kan jag köpa en skinka från en bonde där jag vet att djuren lever ett bra & värdigt liv.

Djurpoliser i Sverige, när är det dags för det? I Usa har de funnits länge, det vet alla som sett Animal planets program.

Kul tycker jag att ni fortfarande hittar in här, trots den låga frekvensen av nya inlägg från mig!

Musik var det ja, viktigt tycker jag! Lyssnar mycket på gamla Cat Stevens låtar just nu, det gjorde jag även som liten tjej. Dessutom tyckte jag då att han var den snyggaste kille/man man kunde tänka sig! Titta & lyssna på dessa! Wild word http://www.youtube.com/watch?v=0k6mQyu2GxM&NR=1
Cant keep It in (så fin text) 
http://www.youtube.com/watch?v=0W_SGoBFJxs

Nionde dagen som rökfri & glad för det är jag! Går på kurs i rökavvänjning på lungkliniken på Akademiska sjukhuset, väldigt bra!

Susanne

Ps. Titta gärna tillbaks i kommentarerna, det droppar in nya hela tiden, även på äldre inlägg. Dessutom försöker jag svara i kommentererna. Ds.

Glad gris


Cat Stevens ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sus! Tittar varje dag efter nya rader från dej men det har varit glest på sista tiden...men nu blev ja glad igen!

Fast Cat Stevens... o nu heter han nåt helt annat att du tyckte han var så tjusig!:)Är nog bara avundsjuk :)

Du har helt rätt om dubbelmoralen i Sverige om djurhållningen.

Fin gris!

//Lasse

2009-12-01 @ 23:00:39
Postat av: Karin

Grattis syrran till rökstoppet =).

Du är jätteduktig...



Kram Karin

2009-12-02 @ 16:05:18
URL: http://kajsapa.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag håller fullständigt med dig ang djurhållningen, här tror man att vi är så bra på det men vi är visst inte bättre än något annat land.

Ska vi satsa på att bli djurpoliser? Det är nog bara en tidsfråga innan vi har det här. Det verkar klart behövas.

Jag tänker på dig.

KRAM Eva

2009-12-02 @ 19:59:44
Postat av: Eva

Jättekul med nya kullen. Det blir helsyskon. Jenny är söt och smart. Otroligt lättlärd. Hon fattar precis allt!Hoppas dom nya valparna blir lika bra!

Jag är glad för din skull att du fortfarande håller upp med rökningen!

Håller med dig om djurhållningen: Jag vill inte heller köpa skinka, men tror inte att familjen gillar förslaget. Kramar!

2009-12-02 @ 22:07:03
Postat av: Rose-Marie Karlsson

Hej och TACK för hjälpen och stödet på utställningen vid Jälla ridhus!

Lite kul var det...

Både Stina och jag var trötta efteråt!

Du kan få visa henne en annan gång, vill gärna ha en röd rosett=den bästa!! eller hur var det?

Ha en bra dag hälsar Rose-Marie och Stina

2009-12-03 @ 08:59:57
Postat av: Linnea

Jag håller också med dig Susanne. Var är djurpolisen i sverige? Tänkte på det senast i morse när jag åkte på jobbet och temp.mätaren visade på

-18 gr + att det blåste lite. Alla kossor som måste vara ute året runt, många har inte ens ligghallar att söka skydd i fast EU har bestämt att det ska finnas. Många har bara skogen att gå in i. Men vad vet EU om vårat klimat?? Här i norrland kan det vara -25 grader och snöstorm. Visst är det skönt att de kan strosa fritt på stora områden, men de har inte riktigt de pälsar för den temperaturen. Är själv uppfödd på bondgård och där var alla djuren som sällskapsdjur. Alla hade namn och man kunde gosa och klappa dem. När man ropade på dem så kom de springande. I dag är de bara en köttfabrik med ett klipps och nummer i örat och många är rädda för männsklig kontakt. De är ju faktisk levande varelser fast de är kor.

Kram Linnea

2009-12-03 @ 16:42:52
URL: http://www.ljuslyktans.se
Postat av: Jonny

Bra attdu slutar röka Susanne!!Har oxå tapat lusten å äta kött.

kram Jonny

2009-12-05 @ 16:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0