Valborg & 18 år


Nu har Polly kommit hem. Tack & lov hade jag helt fel. Hon är helt klart normaldräktig, dvs, det är säkert 5 valpar i alla fall & det innebär med all sannolikhet en helt normal valpning! Omkring den 7-9 maj skall hon ha. Skall bli så roligt med smått i huset i gen:-)

Vacker Valborg i år! Jag har jobbat några nätter nu & skall så även göra i natt. Blev varken silllunch eller annat traditionsenligt firande i år.

I morgon på 1a maj blir min mellanson Erik 18 år!
Herregud så tiden går fort & nu blir han myndig.  Jag vet, nu låter jag som en gammal klyscha. men det är sant, tiden bara rusar fram.
Martin, den älsta gossen, 20 i år & för närvarande backpacker i Asien.
Honom fick jag alldeles nyss sms från. Han är på en ö i i Malaysia, där de har el 2 timmar/dag & där vattnet var fantastiskt & i morgon skulle han dyka
(tog dykarcert i Thailand nyss) med sköldpaddor.
Vad underbart det låter! Undrar varför inte jag gjorde sånt vid 20-årsåldern...
Hade fullt sjå med att ta hand om mina hundar istället. Men vem har sagt att man inte kan göra sånt vid kanske 45 i stället!

Jag önskar er alla en riktigt fin vårhelg!

Susanne


Kommentarer
Postat av: Christina

Visst är det fantastiskt vad åren går,Erik 18 år o Hugo blir ju 12 år snart,Direkt efter 60 började allt gå baklänges för mig två år i taget ungefär.så om två år är jag femtio igen. Hur mår fåglarna? Kavan o Gullan, har det blivit några fågelbarn?

Härligt att Martin hört av sig, det är ju ett tag sen.

När man jobbar natt , följer man årstiderna väldigt tydligt,ljuset på kväll o mornar är speciellt.

Kramar från Mamma

2009-04-30 @ 21:51:39
Postat av: Lisa

Håller med mamma Christina om bonusen med att jobba nätter. Ljuset på morgnarna och fågelkvittret. När träden börjar slå ut och vara ljusgröna, nästa pass är det lite mer. Höstens vackra färger. Sen är det tystnaden som är så rogivande, och det är nått speciellt med nattarbete. Kram //Lisa

2009-04-30 @ 22:29:17
Postat av: Lasse O

Riktigt kul o satirisk bild!! Det e klart att du kan resa vid 45, för det är väl minst 6-7 år dit,så du med marginal hinner tjäna ihop alla pengar alltså:)

Trevlig helg!

//Lasse

2009-05-01 @ 07:31:13
Postat av: Pia

Att du har såstora barn Susanne!

Dyka med sköldpaddor, låter minst sgt nice:)

Ur å res innan du blir pensionär...:)

Kram Pia med Sunny

2009-05-01 @ 19:11:18
Postat av: ROBYN

Det är perfekt att jobba nätter tycker jag, jag gjorde det innan jag kom in i "hästbranchen"

jag kommer ihåg ett minne när vi var ute o gick på Seglinge med hundarna o Robyns mamma Zelda var bla.var med, och fångade en sork på åkern och åt upp den. Du hade Hugo i bärsele, Robyn var unghund tror jag, hon fyller tretton 14maj född -96

Men hur går det ihop är dom födda samma år!!!???

Ja oj vad tiden går fort!

Kramar Lena Robyn Ninnie

2009-05-02 @ 13:24:22
Postat av: Eva

Jag lästa just madmartin. Han berättade om sköldpaddorna. Vi såg sådana när vi var i Egypten. Dom var helt otroligt häftiga. kryssade fram under vattnet vid korallrevet. Det kändes som att dom alltid gjort det för dom var så självklara.Kul att Marre är hemma snart! Hoppas att han är nöjd med resan.Kramar!

2009-05-05 @ 19:27:56
Postat av: Susanne

Helt ok att jobba natt. Som ni skriver, fint med ljuset nu i denna årstid.

Inga fågelungar i holken ännu. Fast jag undrar om det bara är luft i äggen.

Jag minns oxå när Zelda käkade upp den levande sorken, urg! Hugo är född 9 maj 97, så det stämmer väl rätt bra att Robyn var unghund då vi var ute & gick Lena!

Kan tänka mig att det är fantastiskt att se Sköldpaddorna kryssa under vattnet.

Susanne

2009-05-06 @ 08:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0