Fåglarna


I dag har vi hämtat hem fåglarna!


Hugo & jag har varit barnsligt förväntansfulla & spända sista dagarna.
Först hämtning av,  om fåglarna helt ovetande, mamma på Bromma flyg & sen raka spåret till Höganloft i Märsta. Efter mycket om & men lyckades vi baxa in buren i bilen.
Hur som helst, hemresan gick bra, fåglarna tom kvittrade nån gång & mamma undrade lite försynt, "vad ska man ha de där småpapegojorna till"
Väl hemma  visade det sig med all tydlighet att inte enbart jag & Hugge gladde oss åt nytillskotten...så jag har uppfostrat både katter & hundar rejält i dag & nu börjar alla hitta sina platser här igen.
Den gula vackra honan kallar vi Gullan & hanen, som är grön har Hugo döpt till Kawan (efter Kawasaki) . Om några dagar då Gullan & Kawan landat mer här hos oss så ska jag börja pyssla mer med dem, handträning mm & så skall de få komma ut i köket.

Hundarna mår bra de med!

Susanne
.








Kommentarer
Postat av: malin

AAHH vad roligt!! Nästan så man vill skaffa fågel igen:) Lycka till nu och hoppas vi ses snart!

många kramar malin o co.

2009-04-19 @ 21:58:33
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Malin D

Vilka underbara bilder! Har ingen erfarenhet av fåglar mer än att jag tycker att de är lite oberäkneliga. Jag är med andra ord livrädd att de ska fara på och bita mig...Detta har aldrig hänt men jag måste ha sett filmen Fåglarna precis vid en väldigt känslig tidpunkt i mitt liv. Tycker då de är väldigt vackra...på håll...

Kram Malin

2009-04-20 @ 09:03:41
URL: http://www.123minsida.se/kennelfeodoras
Postat av: irene

Så nyfikna hundarna och katterna är på Gullan och Kawan ,härliga fågelnamn ni satt på dem.

Har oxå haft en sådan en gång en hona som var helt otrolig och prata..Lycka till med dem!

Ha det gott!

iréne

2009-04-20 @ 13:36:21
Postat av: Pia

Skoj med pippifåglar!Lyckatill!

Pia

2009-04-20 @ 17:47:57
Postat av: Kerstin

Tur att fåglarna är vana vid katter. Dom verkar väldigt intresserade av fåglarna. Hoppas att fåglarna kommer att trivas hos er och ni med dom. Lycka till med äggen.

2009-04-20 @ 19:01:03
Postat av: Annette

Hejsan

Ja visst är det underbart med djur.

Jag har förut varit en samlare... haha...

Du vet 3 katter och 3 hundar...en kanin som katten släppade hem.

Hon kom hem med en kanin unge i munen som hon bar som en kattunge...(hon skadade den inte!

La den framför mina fötter och gick..

Jag gick till grannen och lånade kanin bur...och den fick stanna. Fick flaskmata den...den va så liten.

Det är inte alltid man väljer att djur familjen blir större..hahah...



Nu har jag (VI) bara Karin (Roxanne Fame) Men det är inte så bara.

Min son vill ha möss...

Dom är söta...tycker även jag.

Bilig i inköp, bilig liten bur, maten kostar 59kr/kg räker ett halv år.och lever 2-3 år rätt bra. Om sonen tröttnar ni vet barn!

Men med åldern har jag blivet lite mindre spåntan.



Någon lär ju passa dom om jag åker bort.

Men ja man vet aldrig!

Man kanske får ett infall...



Ha det gott

Annette

2009-04-20 @ 19:08:15
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Christina

Vad roligt och spännande med fåglarna. Här hemma tjatas det mest om kaniner, men han som tror att han bestämmer i huset säger nej. ;-))

Ha det bra.

Kram

2009-04-20 @ 23:07:15
URL: http://www.wildzeal.se
Postat av: Eva

Det verkar gå fint med fåglarna. Deras fanclub är redan enorm! Kramz

2009-04-22 @ 21:25:08
Postat av: Lasse O

Roligt för er med fåglar, också:)!

Hade en Amazonpapegoja under många år, ca 35. Skilde mig sen o den fina fågeln blev kvar hos min före detta. Han lever än o är gammal som gatan.

//Lasse

2009-04-23 @ 00:16:42
Postat av: Karin

Kul att det fungerar med fåglarna, dom är sååå himla vackra. Kissarna och en och annan fågelhund;) verkar tycka att dom är helt ok numera...

Tack Å Linas vägnar för uppvaktningen på Moppe=15 årsdagen...

Lina sover som en stock. Även jag snart!

Kram Karin

2009-04-23 @ 00:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0