Våren


Vilken sällsynt fin vår-helg vi haft!


Har hunnit med en tur till sjöängen & fågeltornet, med ett gäng hundar, min kikare & kaffe.
Så häftigt att beskåda det enorma livet i sjön & i vassarna. Det finns en anteckningsbok i fågeltornet där man kan läsa & skriva ner sina fågelobservationer. Det vågar aldrig jag göra, skriver säkert helt fel, typ tror att en Kanadagås är en Blåmes ;- ) Nä inte riktigt, men nästan. Hur som helst,  funderar allvarligt att gå någon ornotologikurs i vinter.

I morse gick jag med hundar, en lika fin sväng vid Fjällnora friluftsgård. Hundarna badade & faktiskt jag med, nästan i alla fall. Gick i upp till knäna, fast det var väldigt kallt, brrr.

Har släpat kvistar/grenar & sly från tomten & hundgården idag på eftermiddagen, till en stor hög Hugo & jag ska elda. Ser ut som jag haft ett kraftigt kattangrepp på hela överkroppen, rivmärken, småsår & diverse blånader. Lelle, x-mannen med hjälp av Hugge har kört loss ordentligt med motorsågen, toppen för nu kommer solen till sin rätt mycket bättre!

Kort sagt, man vill bara vara ute denna årstid!


En stor eloge till mina goda kompisar som höll Roxanne-fanan högt i går på SKKs utställning i Västerås!! Grattis oxå till era resultat!! Kunde inte åka pga familjeangelägenheter.



Länge sedan jag skrev något om musik. Detta är en gammal klassiker, som  är lika vacker som tankeväckande. True Colours med Eva Cassidy (Cyndi Lauper i original) http://www.youtube.com/watch?v=4SIX-Qp6v4k

Susanne

Sjöängen


Mary i sol & blåst



Sjön i förgrunden & Maxims bakhuvud i bakgrund


Kommentarer
Postat av: Lasse O

Vill instämma med dig. Våren e helt underbar!!!

Fin sång med bra text!

//Lasse

2009-04-26 @ 23:30:33
Postat av: Pia

I Dalarna är detlika fint vill ja lova!!

Pia med Sunny

2009-04-27 @ 00:07:05
Postat av: Pamela

Hej jag trodde du skaffat en ny ras in jag förstod bilden ordentligt. kram Pam

2009-04-27 @ 08:22:06
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Ann

Måste skriva nått som 7300:e gästen online! Härligt med vårkvällar och fågelsång. Har du hört min favvofågel Rördrommen? Den hörs ända till dej från Kärven, ett lågt "flaskblåsljud". Det kan även vara jag som sorterar pantflaskor...

Ann

2009-04-27 @ 20:55:41
Postat av: Lisa

Visst är det underbart med våren. Fåglarna kvittrar och träden ljusgröna.Man har allt framför sig,mmmmm.

Utanför fönstret på jobbet har jag utsikt över slottet. Jobbar i himmelriket.Kram Lisa

2009-04-28 @ 14:32:31
Postat av: Eva

Jag kollar ofta på fåglarna som vi försörjer med mat hemma hos mig. Jag tycker att det är väldigt spännande. Men vad heter dom? Hur låter dom? Jag har fågelböcker och sitter med kikare men går ofta/alltid bet.

Jag kommer någon gång åka på en "fågelskådarblabla".

Hoppas apradisfåglarna och de andra djuren OCH människorna har det bra!Kramis

2009-04-29 @ 22:05:11
Postat av: Anonym

Hej!

roligt att du skriver Ann, & ni andra med! Men vet du, hör ofta Rördrommen, nice pippi i bäcken nedanför mig & även nedanför syrran i deras lilla bäck. Alltså ej bara i Kärven;-)

Hur som helst, fåglar är fint!

Susanne

2009-05-03 @ 11:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0