Sorg & glädje


Att syssla med detta dvs levande väsen, som ju hundar är, är oftast skoj  & ibland ledsamt. I dag har varit en sådan dag i allra högsta grad. Sorg & glädje.

Med Cissi som jag skrivit så mycket om här & hennes väntade valpar, gick det inte riktigt som jag hade hoppats & trott. 
Cissi kejsarsnittades idag på Ultuna, 1 valp som var död blev resultatet.
Hon hade, som jag skrivit här, gått rejält över tiden, men då hon mått prima, ätit som en häst & inte haft några tecken på att öppningsskedet börjat så har jag avvaktat (trodde helt enkelt hon parats alldeles för tidigt, dessutom var jag helt säker på att hon åtminstone hade 3-4 valpar i magen) Om jag misstänkt att det endast var 1 valp så hade jag förstås åkt för länge sedan. Saken är den att endast en valp ibland ej förmår att starta valpningen (valparna utsöndrar ett hormon från binjurarna som startar förlossningen)
Tråkigt är det & jag känner mig rätt slut, just detta som är den svåra biten med att vara hunduppfödare, att hela tiden göra viktiga avvägningar, följa sin magkänlsa & intuition, att inte ha någon att luta sig mot, för veterinärerna kan i detta fallet oftast mindre & det finns inget svart eller vitt. Så i slutändan måste man lita till sig själv & sitt eget omdöme.
Så min påsk blev inte så lugn & relaxad i naturen som jag hoppats, har mest gått & stirrat på stackars Cissan & funderat på om jag gör rätt osv. Hur som helst, jag är glad för att Cissan trots allt mår bra & när man ser den fantastiska tillit dessa kära djur har för en, så kan jag inte bli annat än oerhört ödmjuk inför livet & ganska rörd i mitt hjärta.

Så har vi ju glädjen oxå. I dag blev Varg Mary Champion, endast 2 år & 20 dagar!
Detta tack vare mitt fina, värdefulla nätverk av härliga kompisar, som alltid finns där då man behöver dem! Då jag av förklarliga skäl ej kunnde åka hem i från i morse, så tog Malin Danielsson & Malin Stråle, resolut med sig Mary & GoldenVera till Kistamässan. Där mötte Monica Wessberg upp & tillsammans "roddade" denna trio runt rubbet & tog som sagt hem Marys Championat! Tack snälla ni!!!!!

Nu höll jag på att glömma bort Karin & Stefan igen (syrran & svågern), ni är toppen som alltid finns där i vardagen för mig & mina ungar!! Som idag då jag suttit på Ultuna, så har Hugo sin självklara bas & trygghet hos er, tack för det!

Nu ska jag sova.

Susanne

S U CH Furlongs Mary-Lou, blott 9 veckor & nyss hemkommen



Kommentarer
Postat av: Thomas

Vad du är med om i ditt liv. Klok är du även om jag förstår att du känner dig lite slut. Hoppas du har någon som pysslar om dig i bland oxå! Inser att du verkligen är värd det.

//Thomas

2009-04-13 @ 00:43:42
Postat av: Karin

Kul med ett nytt championat i flocken:)!

Och väldigt tråkigt med Cissan...

Även om hon såg ganska smal ut, trodde jag också att det åtmindstonde va två-tre valpar i magen.

Det som är viktigt nu med facit i hand är ju att Cissan mår bra, och det gör hon har du berättat i kväll.

Sov gott nu & stor kram från Syrran-Karin!

Vi höres i morgon-

2009-04-13 @ 00:56:21
Postat av: Karin

Kul med ett nytt championat i flocken:)!

Och väldigt tråkigt med Cissan...

Även om hon såg ganska smal ut, trodde jag också att det åtmindstonde va två-tre valpar i magen.

Det som är viktigt nu med facit i hand är ju att Cissan mår bra, och det gör hon har du berättat i kväll.

Sov gott nu & stor kram från Syrran-Karin!

Vi höres i morgon.

2009-04-13 @ 00:57:34
Postat av: Pia

Sen kväll här o kom nys hem.Så tråkigt med Cissi o me hennes valpar.....Men så rolit med Mary!!Kram Pia/dalarna

2009-04-13 @ 01:44:25
Postat av: Pamela

Känner med dig Sus, vet hur det kan vara när man går och väntar och det slutar så här, men som tur är mår hon bra nu och försök sova ut nu så hörs vi.

Pamela

2009-04-13 @ 09:38:13
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Pamela

Känner med dig Sus, vet hur det kan vara när man går och väntar och det slutar så här, men som tur är mår hon bra nu och försök sova ut nu så hörs vi.

Pamela

2009-04-13 @ 09:40:59
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Linda

Åhh vad ledsamt med Cissi :( Fast en ljuspunkt ändå blev ju söta Marys Championat! Va roligt :) GRATTIS!!

2009-04-13 @ 11:26:28
URL: http://www.farindas.se
Postat av: irene

Beklagar sorgen med valpningen,men som du påpekar viktigaste att Cissan mår bra!

Vill även Gratullera till Championatet till Mary,hon var så fin och vilken lugnt tik,låg bredvid oss...Ja tur att man har vänner som ställer upp när det behövs..

Ha det gott/Iréne

Iréne

2009-04-13 @ 12:05:41
URL: http://charmally.se
Postat av: Annette

Hejsan



Hoppas ni mår bra i allt elände...



Stackas lilla cicci. ja det har man tampas med många gånger när det gäller djuren gör man rätt elle fel.

Om dom ändå kunde prata och berätta hur dom mår.

Vad mycket enklare det skulle vara.



Men stort grattis till framgångarna... med utsällningen.



Ha det gott

Annette

2009-04-13 @ 14:19:45
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Monica W

Hej !!



Sååå tråkigt med Cissi! Vi är såå ledna här i Rimbo och Albin som längtade efter att bli storebror !! Hoppas Cissi mår bättre nu. Förstår om du är ledsen och attdu sett fram emot dessa små puppisar !!



Så var det Marys championat det var ju KANON!! Du ska veta vad vi sprang genom utställningsområdet (blev svettigt) jag först med Mary i hälarna och Malin som ropade och styrde oss till vargringen. Pecis när vi kom fram till ringen så var det vår tur och jag då som inte ställt en varghund förrut. Men det blev klassvinst med CK. Sedan tog Malin D över som sååå gärna ville visa henne i bästa tik (jag med hihii). Nu blev ju Mary 2:a bästa tik Cert och sitt Chapionat och det var sååå roligt för oos som var där och förstår att du är glad Susanne över henne !! Hon är helt underbar !!GRATTIS GRATTIS !!



Sköt om Er nu och extra kramar till Cissi och dig från oss alla här i Rimbo !!



Hoppas vi kan träffas något framöver det vore skoj !!



Kraaam

Monica, Familj, Rex & Albin

2009-04-13 @ 15:44:54
URL: http://www.goldenfavourites.se
Postat av: Lisa&GullVera

Halloj. Har du landat? Hur mår Cicci,får hon smärtstillande så hon klarar sig. Ut o uträtta det som ska göras. Blir det galastop el behövs inte det när det inte riktigt kom igång av sig själv,eller?(för mjölkproduktionen).Vera ser ut som en dalmatiner idag,haha. Rullade sig på gräsmattan som är en lermatta just nu.Sov som en klubbad inatt.Kramar Lisa&GullVera

2009-04-13 @ 16:33:18
Postat av: Eva

Riktigt tråkigt med Cissi, men riktigt roligt med Mary och alla som ställde upp för dig. Dom gjorde det för att du har förtjänat det!

2009-04-13 @ 21:10:03
Postat av: Marie

Ger dig bara en stor KRAM

Och jättegrattis till Mary`s championat

//Marie

2009-04-13 @ 22:24:12
URL: http://vanillacreame.se
Postat av: Lillan Ulrika Lejonclou och Luna

Riktigt tråkigt med Cicci. Trodde också att hon hade typ 3-4 valpar i magen när jag såg henne sist och det du skriver att… göra viktiga avvägningar, följa sin magkänsla & intuition … man känner sin ras, man måste lita på sina erfarenheter och kompetens och är många gånger mer expert på dessa områden än en veterinär… helt naturligt.



Skönt att höra att Cicci mår bra och ett Stort Grattis Till Marys Championat!!!

2009-04-14 @ 09:56:18
Postat av: Hanna o hela högen

OOOJ NEEEEJ!!! Så ledsamt!!! Men STOOORA gratulationer till Varg-gumman!!!



Varma varma tankar och kramar i mängder!!!!!

2009-04-14 @ 22:48:54
URL: http://ohaana.blogg.se/index.html
Postat av: Lasse O

Så tråkigt med valptiken o så roligt med din jättestora varghund!

Lasse

2009-04-15 @ 21:02:48
Postat av: Susanne

Hej på er & tack för all er support i med & motgång!

Kram ska ni ha!

Susanne

2009-04-16 @ 19:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0