GLAD PÅSK!


Skärtorsdagen är det som bekant i dag. Undrar om det betyder att man ska skära varandra då, får fråga min kompis Lillan som jobbar hos Polisen, om det kommer in fler knivskärningar, än annars....tycker ni att jag är morbid? Det stämmer bra det ;-)

Hur som helst, hoppas det kommer hit några söta påskgummor & gubbar i dag, har laddat upp med godis.

Nej inga valpar ännu, att det ska vara så trist att vänta. Cissi mår bra & det är ju huvudsaken.

Påsken är en fin helg, mest för att den infinner sig på våren. Jag ska mest softa & vara ute i  naturen varvat med en & annan Påskmiddag med vänner & familj. På söndag ska jag till nya Kistamässan & ställa Golden Vera & Varg Mary.

Glad påsk vill jag önska alla som ser detta!

Susanne

Kommentarer
Postat av: Inga-Lena

Skärtorsdag kommer av ordet skära, i betydelsen "rena". Det var denna dag som Jesus tvättade lärjungarnas fötter. Det var också den dagen som han förrådes av Judas. Onda krafter släpptes lös när Jesus dömdes till döden och skärtorsdagsnatten blev därför häxornas natt. Då färdades häxorna till blåskulla för att umgås med djävulen. Slut på föreläsningen. Vi i Uppsala önskar dig en riktig lugn och skön påsk och hälsa Cissi.

2009-04-09 @ 16:03:10
Postat av: Lisa

Jasså det är djävulen jag ska umgås med i natt,hihi. Ja ibland är det tyvärr så fast det inte är skärtorsdag. Påsk kramar/Lisa&GullVera

2009-04-09 @ 17:01:37
Postat av: Melker med flock

GLAD PÅSK från Dalarna!

2009-04-09 @ 21:20:33
Postat av: Lasse O

Intressant läsning här!

GLAD PÅSK!

kram Lasse

2009-04-10 @ 23:45:18
Postat av: Susanne

Vad roligt att få lära sig mer om saker & ting här!

Susanne

2009-04-16 @ 20:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0