Pinga & snuviga hundar här

Ja det var ju lite pyssel med att få igång detta, länka hit & dit, pinga (vet ni inte vad det är ;-) fixa loggar mm.
Det ska bli skoj & lite spännande att skriva här, får väl se hur det hela utvecklas, personligt men ej privat är min tanke.
Nu får vi hoppas att ni kära läsare & skrivare hittar hit!!
Misstänker att de flesta kommer att hitta hit från min hemsida, men ni som kommer från annat håll, kika gärna in på tidigare nämnda sida: www.kennelroxanne.se
Kom i håg att detta inte är något rättstavnings & välskrivningsforum, min tanke är att man skriver som man vill & känner sig bekväm med, det roliga är att man skriver, att man deltager om både det ena & det andra!



Mina hundar är snuviga, tycker mig hört att nån av dem hostat till en aning. Bara det inte är den sk kennelhostan, dvs virushosta som är smittsamt som bara den & i värsta fall kan orsaka lunginflammation.
Dock sällan hos Golden, men däremot mkt oftare hos Varghundarna som tyvärr är så mkt känsligare.
Med tanke på att vargMary i går tog sig ett dopp i en å & fastnade i dyn, jodå jag lyckades efter ca 20 min dra loss hennes med mkt möda & besvär, läskigt var det, både Mary & jag var nog lite chockade...Är därför rädd att hon både dragit i sig vatten & blivit rejält nerkyld, men man ska ju inte "måla fan på väggen" i förskott.

Allt från mig.

/Susanne

Kommentarer
Postat av: Lasse och Gordon

Vi håller alla tummar och tassar att Mary inte blir sjuk, jag förstår att det är lätt "att måla fan på väggen".

2008-10-09 @ 17:01:59
Postat av: Inga-Lena

Jag var med igår då Mary fastnade och det var inte kul, riktigt otäckt faktiskt. Men nu blir jag orolig, jag hade mina hundar med mig. Men som det var mening var jag igår och vaccinerade min ena hund för kennelhosta, fast jag då inte visste någonting. Min andra hund är ju kvar hos dig, hoppas att hon mår bra.

2008-10-09 @ 20:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0