Abstinens

Möten i stan halva dagen & sedan lång sväng med hundarna på eftermiddagen.
Känner mig lyckligt lottad som ofta hinner få långa prommenader i det ack så viktiga dagsljuset, speciellt i denna årstid.

Jag vill ju inte att min goda vän Eva, skall drabbas av abstinens pga av att jag ej skriver
(se hennes inlägg från igår)
Därför kommer det några rader idag med ;-)

Många härliga kommentarer efter gårdagens rader från mig.
Känner riktig "girlpower" här, underbart!!
Instämmer med Ulrika "Lillan" (som glömde skriva namn i sitt inlägg)
Ja visst är det bara att gratulera Postens VD, Lars G Nordström till hans månadslön...
Att han inte skäms, funderar jag på.

Apropå löner & orimligheter, har ni sett reklamen från Folksam, om kontorets könshierarki ur ett ap-perspektiv & där det tydligt visas att könen ej delar lika på bytet, dvs lönen.
Se den! www.folksam.se/omoss/reklamfilmer
Min son Hugo 11 år,  frågade med stor förvåning då vi sett denna reklamfilm.
- Har inte killar & tjejer samma lön när dom gjort samma jobb, mamma?
- Det är ju inte alls rättvist.
Ja, vad svarar man på det? Nej det är inte ett dugg rättvist & det finns ingen som helt normalitet eller rim & reson i det.
Men så ser verkligheten ut 2008. Helt sjukt är bara förnamnet.

Ha en riktigt fin helg!


Susanne

Avslutar dagens rader med en bild som belyser hur kommunikation anno 2008 kan te sig ur ett humoristiskt perspektiv.

Kommentarer
Postat av: Lasse och Gordon

Jag får kanske inte abstinens, men jag tycker om att läsa din blogg och att den handlar om livet och inte "bara" om hundar.

Att löner är olika för män och kvinnor rent generellt vid samma slags arbete, ja det är helt sjukt, håller fullständigt med dig, borde vara hur lätt som helst att förändra om man tog tag i det.

Vissa makthavares löner?, nästan alla mina kunder tillhör den kategorin, dom skapar massor med jobb för andra men rättvisa är inget ord som man kan använda i sammanhanget.

Jag får se insidan av deras "värld" varje dag, men dom vet inget om hur vi "vanliga" människor lever, inte så konstigt dom är födda in i sin värld och vet inget annat.

Kul teckning, men det stämmer alla j-vla SMS och mail, som man använder telefonen till i stället för att ringa till varann!!!

Lasse





2008-11-21 @ 19:35:52
Postat av: Eva

I läraryrket är det så att män belönas för att man vill ha fler män i yrket.Både rätt o fel. Varför är det inte samma system för lastbilschaffisar, väktare eller you name it? Höga kvinnliga chefer, typ vd, brukar poängtera hur viktigt det är med kvinnlig kompetens. Vi kan ju både gå och tugga tuggummi på en gång tex., men det visar sig inte i verkligheten.

Aah, ingen abstinens idag!

2008-11-21 @ 21:18:18
Postat av: Nisse

Hej!Jag skrattade högt åt bilden:)

Så är det verkligen i dag allt ska gå snabbt o vara efektivt i alla lägen. Fattas bara att man inte törs ringa utan skickar mejl till sin gamla mor eller till en tjej man dejtar. Då blir det riktigt knäppt;)

Du skriver helträtt om lönerna förstår att din son funderade.

Du ska också ha en fin helg Susanne!!

kram Nisse

2008-11-22 @ 11:19:48
Postat av: Annette

Hejsan



Jag som massör märker också detta fenomen!

Folk sms:ar och mailar om massage tider...

Varav jag får maila och sms tid förslag..

Sedan kan dom inte dessa tider jag ger dom..måste jag messa nya...innan dom bestämt sig.

Ha någon annan ringt och bokat någon tid..

Då får man börja om...nya tider och kolla om dom kom dessa...

Hmmm....är det inte lättare och snabbare och slå en signal..så får man en tid direkt.



Med detta är väääldigt vanligt nu mot för 1år sedan bara!

Hmmm...hur kan det blivit så här undrar jag.Vill folk inte prata med folk??



Mycket bra bild :)



Kram

Annette och voven Karin



2008-11-22 @ 15:34:06
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Susanne

Visst är det märkligt att man numer ofta tycks gömma sig bakom dator eller telefonens sms funktion.

Kommer folk för nära tro, om man hör rösten på dem.

Instämmer med Nisse, det är riktigt jäkla skruvat om man inte törs ringa sin dejt eller sin gamla morsa, utan mailar istället...



Eva, visst är det kanon med oss kvinnor, som både kan gå & tugga tuggummi samtidigt ;-) ;-) ;-)



Ha det fint kära skrivare!

Susanne

2008-11-22 @ 20:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0