Löp, kris & utveckling

Idag har jag fått hämta upp en katt, som en granne "hittade" då hon satt i ösregnet & mjauade hjärtskärande.
Nej då hon var inte alls i nöd, hon har börjat löpa & ropade efter en stilig kattgosse...

Jag beställde genast tid  hos veterinär för kastrering i morgon, nu räcker det med söta små kattungar!

Någon av er kanske läste mitt inlägg för några veckor sedan, som handlade om jobb, eller snarare bristen på jobb.
Nu ska jag bredda mig & kompletera med att bli "jobbargubbe", ska bli spännande & så bra för då tränar man ju medans man arbetar ;-)
Det är väl detta som kallas kris & utveckling!

Vet att jag läst någon bok med den titeln för massor av år sen.
Den handlar om att utan kris så stagnerar utvecklingen såväl i den enskilda människans liv som i samhället i stort.
Kan vara bra att tänka på det då man är i någon form av kris, för det är väl alla i ett antal gånger i livet.
Att man förhoppningsvis utvecklar sig själv & på sikt får det bättre, om inte annat en jäkla massa nyttig livserfarenhet.
Om man inte fastnar i krisen förstås, då blir det nog otroligt tungt att vara människa...
Eller oxå finns det lyckade typer som inte vet vad kris är...fast jag tvivlar på det.

Annars regnar det här, som om någon öppnat himlens portar på vid gavel.
Lerigt är bara förnamnet...

Inte mycket skrivet om hund idag inte!

Ha det fint nu!

Susanne

Kommentarer
Postat av: Lisa

Å vad kul, men vadå jobbargubbe??? Lisa

2008-11-10 @ 16:40:32
Postat av: Lasse och Gordon

Säger som Lisa vad är "jobbargubbe" ???



2008-11-10 @ 17:50:35
Postat av: Susanne

Jobbargubbe kommer av att Erik min 17-åring, som liten gosse alltid med beundran talade om hantverkare, grävare, anläggningsarbetare m.fl, som riktiga jobbargubbar!

Susanne

2008-11-11 @ 13:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0