Anpassningsbara...

Hundar är fantastiska, som om ni inte visste det!

Jag tänker på deras anpassningsförmåga.
Jag har Arven (Roxanne Arven) här sen i tisdags, hennes matte Malin Danielssonär (härlig hundvän sen ca 15 år tillbaks & med flera Roxannehundar i bagaget. R. Feodora m.fl.
Tillika föreningsmänniska av rang, SKK, GRK osv)
är i NY, the Great Apple, you now ;-)
Ok för att tala svenska, i New York!
Arven är född den 25 mars & är således alldeles strax 8 månader.
På det sätt hon kommer hit, smälter in i flocken & "gillar läget" dvs att bo i hundhuset då & då, leka som en besatt med vargarna & att bara fungera, är helt fantastiskt!
I vanliga fall bor hon med sina hundkompisar + matte i en lägenghet i Stabby/Uppsala.
På söndag hänger hon med mig på hundutställning GRK Jälla/Uppsala, hon kommer garanterat att sköta sig gallant & förhoppningsvis vinna riktigt mkt oxå, för fin är hon ;-)

Vacker dag & vacker kväll, på dagen sol & hög fin luft, härligt då jag jobbat som "jobbargubbe" idag & nu i kväll alldeles stjärnklart & kallt.
Litet snötäcke här, gör så det blir ljust & fint! Dessutom fruset i backen = rena doggar!

Vill tacka för den värme & omsorg som strömmar från er, via alla inlägg, i denna blogg.
Det värmer & glädjer mycket, ska ni alla veta!!!

Kan bara gratulera de som har meck kunniga människor i sin närhet (tänker på bilar)!
Jag kan/vill ej helt överanstränga min kära svåger Stefan, som alltid finns där på alla vis för både mig & mina ungar!

Arven blott 7 veckor (urfin & lovande) & glad & crazy dogbreeder en dag i maj 08!



Susanne

Kommentarer
Postat av: Olle

Hundar är fantastiska!

Olle

2008-11-20 @ 19:11:45
Postat av: Anonym

Hej Susanne!

Önskar dig all glädje och lycka.

Magnus

2008-11-20 @ 19:35:59
Postat av: Eva

Jag har blivit beroende! Saknade din blogg igår. Roliga och kloka funderingar om ditt och datt. Brorsan även kallad The Huligan jagar stackars Bono genom huset. Kramar!

2008-11-20 @ 20:22:09
Postat av: Annette

Härlig blogg!!

Kollar in ofta underbart med alla funderingar!

Ja det är mycket man behöver hjälp med som singel morsa med hund hahah...

Men allt man klara själv gör en stark KAN SJÄLV LIKSOM!

Även om min son sa i går, mamma jag tror du behöver en karl! När jag försökte instalera hans playstaion... och svor över alla kablar!

hmmm....DÅ SA JAG NÄÄÄÄÄ...KAN SJÄLV! hihih...



Önskar dej all lycka



Kram

Annette med Roxanne hunden Karin (Roxanne Fame)

2008-11-20 @ 21:31:58
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: irene

Ja,nog är hundar helt otrolga på det mesta!

VAd gjorde man om man inte hade dem.

Hon ser jättefin ut ,önskar er all lycka på Söndag!

Trevligt att läsa bloggen hos dig,man känner igen sig lite själv här med alla hundar och promenader och allt som man kan fundera över.

Fortsätter med att kika in:)



Iréne















































2008-11-21 @ 07:49:42
Postat av: Anonym

Ja..visst är denna blogg helt underbar!! Livet är inte lätt alla gånger och man behöver verkligen ha ett brett perspektiv på livet. Susanne bjuder verkligen in oss i något jag tror de flesta av oss känner igen. Som singelmorsa ska man ju klara av allt själv. KAN SJÄLV som Anette skriver, man ska driva ett helt livsföretag på egen hand med allt vad det innebär...och inte nog med det... på 1st sketen månadslön också. Det är ju bara att gratulera Postens VD, Lars G Nordström till en jyst och lyckad löneförhandling :-)



KRAM o syns på söndag.



2008-11-21 @ 14:22:44
Postat av: Susanne

Kul att ni gillar mina betraktelser! Ja herregud, man måste ha ett brett perspektiv på livet, precis som Lillan skriver. Annars skulle man nog bli helt galen

;-)

Susanne

2008-11-22 @ 19:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0