Slade!

Lugn helg. Så skönt att inte alltid ha saker planerade utan kunna ta dagen som den kommer.

Ska ta med mig hundarna & åka till "mitt" smultronställe, Fjällnora, någon gång mitt på dagen. Det är så fint & härligt där!

You Tube är kul att botanisera runt i, när man gillar musik!
Här kommer några musiklänkar till mina stora ungdomsidoler The Slade.
Såå bra tycker ja även idag, larmig Brittisk rock när den är som bäst!
Sen att de inte ser riktigt kloka ut är mest kul :-)
Mama Weer all crazee now
Coz I Luv U
Lyssna & njut!

Ha det bra

Susanne

Kommentarer
Postat av: Pamela

Kul med all musik du gillar, jag är också mycket för musik tex nått nytt COLDPLAY med sin nya skiva Viva la Vida spår 7 helt underbar med stråkar och allt jag får gåshud. Pamela

2008-11-29 @ 12:42:54
Postat av: Lasse och Gordon

"My Oh My" på gränsen till allsång men dom är bra!

Vi skall se Simply Red på Globen i April, att se artister live är en riktig kick, musik är skönt att ha runt sig hela tiden och riktigt högt i bilen.

Vi 40-talister var tonåringar när ROCKEN kom, vi har det i blodet.

2008-11-29 @ 17:59:30
Postat av: Eva

Police - "Roxanne" var väl också en av dina stora favoriter? Du gillar också Johnny Cash. Jag har favoriter : Pink Floyd, U2 och förr i tiden Eva D och Uffe L . Nu lyssnar jag mycket på Kent och Winnerbäck. Kramisar!

2008-11-29 @ 23:59:21
Postat av: Susanne

Visst är det så Lasse, det är något väldigt speciellt med att uppleva musik live! Simply Red är bra tycker jag med.

Ja som nån 40-talist sa, vi uppfann Rocken & Popen, kanske det!

Som 60-talist fick man det med modersmjölken;-)



Ja Johnny Cash är väldigt bra, det är något med hans röst som berör väldigt mkt. Gillar speciellt hans sista plattor: American III, Solitary Man från 2000. American IV, The Man Comes Around från 2002 & American V, The Hundred Highways från 2006.

Se filmen om hans liv, Ring of Fire, den är väldigt bra!



Nu tror ni att jag bara gillar gammal musik kanske? Men jag uppskattar precis som du Pamela, tex Coldplay. Sen är ACDC nya platta kanon, & Eldkvarns m.fl.

Jag har en mkt bred musiksmak!

Susanne

2008-11-30 @ 10:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0