Lugnet & glada hundar


Kom just hem från företagarmöte med glögg & lussekatter, trevligt!

Annars ett helt sjukt rörigt Uppsala.
Gjorde det stora misstaget att åka till Biltema för att köpa några julklappar, som alla var slut...
Sen till Jula som ligger bredvid, men där var det tjockt av poliser & inga fick gå in, rån eller strömavbrott??
In i bilen & ut från parkeringen kan man tro, men tji fick jag, det tog drygt en timme.
Knökfullt av bilar som köade sig ut, är bara förnamnet.
Då drog jag hem, gav upp alla tankar om att handla.
Tror jag ska virka sockor åt alla barnen i stället, tror ni de blir glada för det?!

Hur skönt som helst att komma hem till lugnet & glada hundar!

I går hittade jag en fasan i hundhuset, stendöd.
Jag blev nog lite chockad, hundarna med verkade det som.
Någon av dem hade nog apporterat den lite hårt...
Har i alla år  fasat för vad som skulle hända om en fasan landade i hundgården, det finns nämligen massor av dem här &  de springer gärna & kacklar precis utanför staketet.
Nu har det hänt, trist förstås, men vad kan man göra åt det nu.

Annars fin & stämningsfull skoljulavslutning i Almunge kyrka med Hugo i gå em!

Ha en fin helg alla!


Susanne

Roxannevalpar sommaren 08

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det va en fin bild på valpar!

Otäckt med fasanen,fast hundar är rovdjur och sådant kan hända.

Lisbeth

2008-12-19 @ 17:28:51
Postat av: Eva

Nu vet fasanen att om huvudet är dumt får kroppen lida. Kan du virka? Hmmm..

2008-12-19 @ 19:57:27
Postat av: Annette

Hejsan



jag förstår din reaktion.Men det är ju fågelhundar hahhaha....

Men någon kanske inte läst sin egen instruktions beskrivning!? Att dom ska apportera redan döda fåglar hihii...



Jag va ut i julkaoset också i dag.

Antons kompis fyller år i morgon och ska ha kalas..så vi lära fixa en present. Åte ut till valbo köpcentrum till Toys Leksals affären.

Till min fasa.... Sjutton de va ju barnbidrag i dag. Hua...



Annars har jag gjort julfint i köket (bild på min blogg i dag ;))

Och klätt julgrannen vilket är en tradition att göra dagen före julafton, Men då är sonen hos sin pappa så vi fick tjuvstarta i dag.



Sedan bled det en sväng till Zoo, Anton vill köpa julklapp åt vår vove Karin och till hans pappas hund Nemo och katten viktor.



Ha det gott

Annette

2008-12-20 @ 18:20:32
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Christina L

Hejsan!

Fasanerna är mycket fina.Det finns det mycket av här på gotland också, som vi kör ihjäl

men det finns också hundar som apporterar fasaner, vi har ju jakt

Hälsningar Christina L

2008-12-21 @ 01:13:28
Postat av: Jonny

Följer det duskriver.Roligt! Var som du påstan igår håller med om attdet var rörigt.

Kram Jonny

2008-12-21 @ 01:17:17
Postat av: Lasse O

Du vilken grej att hitta fasanen, kanske kan säga att hundarna laddat länge då för att ta en, nästan blivit retade.

Jag undviker affärer i dessa tider!

Dags att sova, godnatt!

Kram Lasse

2008-12-21 @ 01:22:25
Postat av: Susanne

Ja absolut är det så Eva, "Nu vet fasanen att om huvudet är dumt får kroppen lida." ;- )

Nej det var ju det, jag kan bara virka en lång smal rimpa. Då blir det ju lite svårt med sockorna förstås...

Fint du gjort i ditt kök Annette!

Susanne

2008-12-21 @ 08:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0