Bonde

Borde jobba, men jag skriver några rader här i stället, känns roligare!

Fick en fin start på dagen då Hugo spelade Nu tändas 1000 juleljus, för mig på sin gitarr.
Så fint & så duktig han är, man blir rörd i sitt morsa-hjärta!
Skjutsade honom till skolbussen vid Thuns, kolmörkt här på mornarna, han har haft ficklampa senaste veckorna, men snart vänder det, så skönt!

Sprang på 4 rådjur nyss på morgonhund prommenaden, coola hundar som stannade då jag vrålade till :-)

Såg ljuset på himlen oxå, nejdå jag har ej mött frälsningen, menar att  det inte är jämngrått ute idag, skönt!

Såg sista avsnittet av Bonde söker fru igår, har sett lite av det under denna säsong.
Mycket är gulligt, speciellt den unga bondetjejen Hanna som verkade uppriktigt förälskad i killen Elias som fick stanna, för att inte tala om att han verkade lika kär i henne!
Fast jag kände verkligen med den gossen som Hanna valde bort, han var så ledsen & grät, krossat hjärta gör ont...

Sen gillar jag hästkillen Peter från närliggande Gottröra, han verkar vara en sån nice & sympatiskt person med både hjärta & hjärna & vilket ställe han har!
Kul att en gaykille får vara med.

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser programmet,  känns som om jag smygkikar på folks mest privata & ofta måste jag blunda för att det blir så pinsamt liksom, fast detta kanske säger mer om mig än om programmet...

Tänk att det finns folk som är så modiga så de ställer upp i ett sånt här program, snacka om att blotta sig själv...

Mina söner tycker att jag borde vara med, Hunduppfödare möter man, liksom.
De tycker att jag ska välja djurälskande hantverkarkillar som får bo här & fixa, bygga om, rusta, meka med bil mm under tiden jag väljer & vrakar...Lite Bonde möter fru & Äntligen hemma i samma program & koncept alltså!
Kanske inte är så dum idé ändå ;- )

Susanne

Jag är i databranschen
;-)

Kommentarer
Postat av: Nisse

Är du med så kommer jag att tittapå varje avsnit:)

kram Nisse

2008-12-18 @ 09:35:38
Postat av: Ulrika Mattsson

Hunduppfödare söker man... Vilken toppenidé. Jag vet fler kandidater som kan vara med...:-) Passar också på att önska God Jul!

/Ulrika

2008-12-18 @ 11:03:17
Postat av: Lasse O

Hej där! Du verkar ha fina ungar! Äpplena faller inte långt från päronträdet, heter det. Eller på ren svenska, bra o vettig mamma = bra barn:)

Jag känner en som jobbar med tv på 4an,jag ska genast plantera din ide.Det kommer att bli succe o du får garanterat massor av intresseanmälningar:)!!

//Lasse

2008-12-18 @ 12:47:33
Postat av: Pia

Vad finner du alla roliga bilder?! Kolla i kylskåpet:) :)

Klart du ska va med i hunduppfödare möter man!!:) Bara det att få hemmet fixat skulle få mig att vara med på direkten...

Som singelmamma måste man vara om sig och kring sig:)

Pia och Sunny

2008-12-18 @ 13:07:10
Postat av: Lasse och Gordon

Varför har du inga smile´s, skulle passat så bra just idag! Ler

2008-12-18 @ 13:22:41
Postat av: Anonym

Kopierade Lasse O:

"Eller på ren svenska, bra o vettig mamma = bra barn:)" Så är det.

Men egentligen klarar du dig kanon, men du skulle behöva någon typ av "fixarlasse" som man kan boka och be om div. hjälp. Som tur är finns Stefan, höjdarhjälpartillkillen! Och dina egna grabbar! kram och kram!

2008-12-18 @ 22:16:04
Postat av: Karin

Självklart ska vi lansera in iden H-uppfödare söker rik hantverkare med Stort djurintresse;)....

Skämt & sido! Självklart ställer Stefan upp så mycket som möjligt, även jag. Fattas bara annat! Hursomhelst så löser sig det mesta med tiden... På ett el annat vis, Glöm inte det "stumpan"!

KRAM Karin

2008-12-18 @ 23:35:40
Postat av: Susanne

Godkväll!

Sitter här & pysslar med diverse julklappslistor & dyl.

Läser era kommentarer & inser att flera av er tog mina ungars skämt på lite/mkt för stort allvar;-)

Herregud jag skulle ALDRIG vara med på ngt dylikt tv-jippo, finns inte på denna planet.

Vet att jag klarar mig bra! Det är inget straff från högre makter att vara singelmorsa.

1000 gånger hellre det än ensam & olycklig i tvåsamhet.

Sen är jag den första att vara tacksam för all hjälp som finns i min närhet, syrran, Steffe, parents etc.

Tack för att ni finns allihopa!

Godnatt

Susanne

2008-12-19 @ 00:11:21
Postat av: Anette Bergman Fracasso

Det är så kul att läsa din blogg Sus! :) Härlig humor och med stor självironi, hihi. Själv har jag tidigare skämtat om att titta på"Bonde söker fru",men nu denna höst har jag knappt missat ett avsnitt. Håller med om att han din "granne"Peter verkar vara en riktigt sympatisk kille. Hos honom skulle nog båda många kvinnor och killar flytta in. :) Ha en härlig dag och stor kram till dig!!

2008-12-19 @ 08:56:33
URL: http://guldklimparna.dinstudio.se
Postat av: Eva

Jag menade inte att vara anonym, men det funkade. Kan vara bra att veta till någon annan gång. ;=)

2008-12-19 @ 20:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0