Sjötomt!

Hej där alla läsare & skrivare!

Nu har jag skrivit i strax två månader, den 9/12. Riktigt kul, framför allt responsen & dialogen med Er!
Som ni märkt inget märkvärdigt så, men mina tankat i kvadrat & med huvudinriktning hund.
Någon frågade vad är det för mening blogg? Ja det kan man ju undra, det är väl ett It-påfund i tidens anda.
Kanske aning förmätet om man tänker på vår svenska Jantelag. Att skriva om sitt eget liv & leverne.

Men som jag tidigare sagt, detta är inget rättskrivningsforum & jag har inga som helst ambitioner om att vara en riktig skribent, lång därifrån!
Sen är det ju helt upp till var & en att läsa & besöka forumet, jag tvingar ingen.

Det droppar in kommentarer hela tiden, även från de äldre inläggen jag skrivit.
Därför titta gärna bakåt om ni har tid & lust, mkt tänkvärda & intressanta inlägg vill jag lova!

Nu är Mary trimmad & tillfixad, hon är fin, den "lilla" rackaren!
Känner mig riktigt taggad inför morgondagen! Mässan är något extra, Sveriges största utställning & med en internationell atmosfär, mkt besökare från hela värden som vill se våra Svenska hundar, sen är det en tillbehörsmässa av råge, kul!

Dagens höjdarelåt! Eldkvarn med Hunger hotell
, underbart larmig svensk musik av veterangubbarna Plura & gänget!
http://www.youtube.com/watch?v=PI1kY5dAD5A

Nu har jag fått sjötomt här. Exklusivt som sjutton!

Susanne

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Vilken ögonfröjd till vy!Vadå förmätet,vad kommer du från för bakgrund??Ska man ursäkta att man finns då eller?Du uttrycker dig på det vis som bäst passar dig!!Även tjejer får ta plats:)

//Lisbeth

2008-12-05 @ 21:11:42
Postat av: Lisa

Skriv på Sus. Det är så trevligt att få dela dina tankar. Håller tummen i morgon för Varg-Mary/Lisa &co

2008-12-05 @ 21:21:58
Postat av: Olle

Jag blir bara mer och mer sugen på att bli hundägare igen! Det gäller bara att få ihop hundägandet med arbetet.....

Vad vet du om hunddagis någon dag i veckan Susanne?

Här i familjen pratar vi var eviga dag om våran Bamse, fast det är 8 år sen han gick bort!

Vilken sjö!

Lycka till i morgon med din stora fina hund, vi kanske tittar förbi:)

Fin helg föresten!

Olle

2008-12-05 @ 21:22:52
Postat av: Malin

Hallo!! tycker det är riktigt trevligt att läsa din blogg!! Lycka till imorgon...vi håller tummar och tassar för er:)

/Malin å co.

2008-12-05 @ 21:24:35
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Annette

Håller tummarna i morgon för dej!!

DU OCH DINA HUNDAR ÄR BÄST!!! kom i håg det hahha...

Själv ska jag stå och masssera på Julmarknad lördag & söndag 10-16.. :)

Så det blir 12 dagar arbete i rad.

Men sedan tänker jag unna mig lite ledig het i Jul...

Vad gör du när du jobbar som Jobbgubbe???

Nyfiken.?



Ha det gott

Annette & Karin Gävle

2008-12-05 @ 21:53:35
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Eva

Tummarna för dig och Mary förstås! Vackra båda två!Men..låten en Lundell-låt fast sämre.Inte samma känsla. Lundell på topp är mm Allt lycka till på mässan! POK

2008-12-05 @ 23:10:40
Postat av: Anonym

Go kväll!

Inte ett dugg förmätet. Himla bra och kul blogg, kära syss. Jag och familjen hoppas på kyla. Vore kul om sjön fryser till is, så att vi kan ha våra hockeydueller som när alla våra ungar va små =) Med korvgrillning & tillhörande varm choklad + Glögg. Åter igen. LYCKA i morgon=)

Karin

2008-12-06 @ 00:23:44
Postat av: Irene

Detta med en blogg är trevligt att läsa och se vad som skrivs,sen är vi alla olika duktiga på att skriva.

Men visst är det roligt.

Då önskar jag dig lycka till idag,det går säkert jättebra tror jag.

sSn så får vi se om du dyker upp imorgon,även lycka till då.

Vilken sjötomt du har!

Ha det gott

Iréne

2008-12-06 @ 07:54:02
Postat av: Susanne

Då fortsätter jag skriva;-)



Eva, håller inte med dig alls i din jämförelse. Lundell låter som en gammal profet & man jämför med Eldkvarn, som har en helt annan glöd & nerv, mer liv helt enkelt!



Susanne

2008-12-06 @ 14:50:37
Postat av: Jantemotståndare

En teori!

Jante är ett litet väsen som från början kommer från en gård i Harbosocken. På 60-talet flyttade en av sönerna på gården till Björklinge. Tyvärr råkade jante (den rackaren) komma med i flyttlasset. Huset i Björklinge blev jantes nya tillhåll. Bodde man där, präglades man tydligt av jante. Finns en teori om att man ska "ruska" ordentligt på sig, när väsenet kommer för nära. Ju oftare man "ruskar", dessto svagare blir detta lilla janteväsen ;)

Grattis till tredjeplaceringen med Märy=)

Kram

2008-12-06 @ 15:25:01
Postat av: Susanne

Mkt intressant Jantelags teori! Jag tror på den stenhårt & är uppväxt under liknande, för att inte säga väldigt liknande förhållanden:-)

Susanne

2008-12-06 @ 17:38:50
Postat av: Pamela

Hallå där du skulle bara våga lägga av med skrivandet, det behövs! Pamela

2008-12-06 @ 18:28:06
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Eva

Lundell!

2008-12-06 @ 23:41:43
Postat av: Lasse och Gordon

Precis, du skulle bara våga, bästa bloggen som finns/Lasse & Gordon

2008-12-06 @ 23:57:48
Postat av: Christina L

Förstår att det fanns mycket jantetroll i de stora skogarna norr om Uppsala, hoppas att de är borta nu eller att de har bytt skepnad till antijantetroll





Kram Mor

2008-12-09 @ 21:54:12
Postat av: karin

Jomen jag tror att Jantetrollen skingras ju mer man benämner den Och "skakar"..;) Precis som vår kloka mor säger,=)





Kram och Go natt!

Karin, Sus syster om det har gått någon förbi;)

2008-12-10 @ 00:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0