Lucia

Lucia är fint mitt i det mörka, lyser upp. Vaknade tidigt & drack en kopp kaffe & kikade på Lucia på tv.

I Almungeskola är det  tradition att  9:orna sjunger i kyrkan på Lucia.
När min mellan son Erik gick i 9:an för två år sedan, så var han således stjärngosse & sjöng.

Det var en den finaste & mest stämningsfulla Lucian på massor av år!


Både insikten om att det sannolikt var sista gången jag såg min Erik som stjärngosse & värmen/atmosfären i kyrkan, gjorde att jag satt där rörd till tårar & snyftade.
Lite lätt pinsamt att vara så förbaskat lättrörd ibland, för att inte tala om vad Erik tyckte, då han efteråt sprang i hop med en rödögd, rödnäst, snorandes morsa ;-)

Glad jag blev när jag var ut i morse med hundarna & insåg att det ej regnade längre, yippie!
Sjön här nedanför, som jag skrivit om förut, är helt enorm nu, har aldrig på de 19 år jag bott här sett något liknande. Funderar på att slänga i kanoten & ta en tur!

Nu ska jag &  grabbarna ta en tur till badhuset i Rimbo, mysigt.

Ev blir det Luciafirande i stan på lokal i kväll, något jag inte gjort sen tonårstiden, så det är kanske dags nu då när man blivit medelålders tant ;-)

Lucia på Youtube!
http://www.youtube.com/watch?v=Mk0FyZqNp5Q

Susanne

Kommentarer
Postat av: Nisse

hej! Helre lättrörd än stenhårdt poker face!!

Kul att läsa igen,har varit bortrest ett tag nu.

kram Nisse

2008-12-13 @ 19:11:11
Postat av: Annette

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ....det unnar jag dig värkligen!

Fasen vad jag önskar jag kunde var med dej ute på lokal.

Det va hur länge sedan som hälst för mig med.



Hoppas ni får super skoj.



Ha det gott

Annette

2008-12-13 @ 21:27:59
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Eva

Jag är säker på att Erik stjärngossar för dig om u ber honom snällt. Jag är också en gråtmild typ när barn sjunger. Rys-njuter och gråter.

2008-12-14 @ 12:01:24
Postat av: Susanne

Hade varit skoj Annette om du varit med!

Sus

2008-12-16 @ 12:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0