Grågrått är färgen...

Grågrått är färgen ovanför mitt huvud & inuti huvudet oxå...

Har varit i stan & jobbat, skulle sen besiktiga min rishög.
Svängde först förbi Biltema för att inköpa fiffig backspegel med sugpropp.
Min vanliga backspegel ramlade bort för länge sedan & trots idoga försök med superlim, xtrasuperlim från glasmästare osv så har jag aldrig fått fast den igen.
Hur som helst, glad i hågen, in i bilen & klämde dit den, den ramlade bort en gång, två gånger...
Efter 20 min gav jag upp. Startade bilen & åkte hem. Jag älskar gamla bilar.

Nu ska jag gå en stärkande prommenad med hundarna, ser ni en märklig figur med ljusa stripor smetade runt huvudet, svartsotig runt ögen med ett antal leriga varelser (jordsvin?) hoppandes runt i regnet, så är det bara jag & mina hundar.

Hörde just på radio Uppland att "mitt" badhus i Rimbo, äntligen öppnats igen, efter att ha varit stängt i ett år pga av konkurs. Ser fram mot varmt bad & likledes varm bastu, så kanske man äntligen tinar upp som människa igen.

Merry Christmas everybody :-)
  med Slade http://www.youtube.com/watch?v=niIJ9Yb-xwQ

Susanne


Kommentarer
Postat av: Lasse O

Vädret är likadant här, regn och grått.

Det finns dagar då man inte borde klivit upp ur sin säng. Kanske så för dig i dag :)

Var rädd om dig och som jag skrivit tidigare,slit inte ut dig Susanne!

Kram

Lasse

2008-12-02 @ 16:12:06
Postat av: Pamela

Samma här i Rånäs regn och åter regn, det var nog bättre förr eller? Gillar du och basta kanske vi kan ta en dag tillsammans och en fika eller så. Tänkte faktiskt åka in till Rimbo någon dag och sola ser lite blek ut nu i rusket.Vår Phoebe som kommer från kennel Roxanne tror jag det var, är mer flat nu för tiden undrar om det sitter i generna?! Pamela

2008-12-02 @ 18:17:39
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Lasse och Gordon

Bilar ja! det är en ratt, startnyckel och sen ska det bara rulla.

Vilken höst så mycket regn och gråväder så det börjar gå på psyket, den korta tid vi hade snö var skön, ljust och fint och en ren hund.

Gordon har gått över till färskfoder, Bravo+, han kommer när jag gör iordning hans mat och äter med god aptit, det gjorde han aldrig förr, då tittade på matskålen och gick därifrån. Förlåt men jag kunde inte låta bli lite hundsnack L .

Här kommer min julfavvo

http://se.youtube.com/watch?v=THcbQyFtCqg



2008-12-02 @ 22:47:54
Postat av: Annette

Hejsan

Ja allt är det grått och trist allt.

Här i Gävle va det sååå...mysigt för 1 ½ vecka sedan mycket (i mina ögon lagom) med snö. Och runt 1-4 minus perfekt. Karin hunden va ren och fin när man kom hem..skkkööönt!

Men sedan blev det helt plötsligt 6 grader plus och stört regn :(. Så nu är snön ett mine blått.



Jag förstår inte vaför de ska regna nu!!

Okej på sommaren så allt ska blomma = blommor och växter ska ha sitt. Men varför nu!



Nog om väder.

Härlig blogg och jätte jätte fina bilder på dej och vovar.

Gillar din nya frisyr starkt ;)

Längtar till Almunge när jag såg bilderna. De så mysigt hos dej och man är alltid glad och upprymd när man kommer från dej.



Alltid gott fika eller mat och jätte trevligt sällskap = med dej.

Och det brukar ju bli mycket prat och skratt.



Ha det gott & ta hand om dej.



Kram

Annette & Karin

2008-12-03 @ 09:03:53
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Susanne

Detta är en hundblogg, Lasse & Gordon! Bra att du hittat "rätt" käk till Gordon nu, hanhundar är ju oftast lite mer kräsna än tikarna.



Vissa dagar blir man mer påverkad av vädret, & andra tänker man inte på det så mkt. Så är det väl med det mesta här i värden, hit & dit, fram & tillbaka;-)



Visst är det härligt om man bara kan vrida om nyckeln & köra, & ursäkta uttrycket, skita i resten!

Med förhoppning om ökad "orderingång" här, så hoppas jag få det så nångång!

På den tiden jag var gift, så var det ju så, nya fräscha bilar. Men hellre nogosonär glad i rishög, än olycklig i ny bil ;-) Om ni förstår vad jag menar.

Vad skoj att du Annette skriver, oxå kul att höra att du längtar hit, du är förstås hjärtligt välkommen!! Ja visst brukar vi ha mkt att skratta & snacka om.

Åker gärna & badar/fikar med dig Pamela! Jag hör av mig.

Ha det fint!

Susanne

2008-12-03 @ 17:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0