1 extra mille & vintersolståndet


Vaknar tidigt av Jossan. Hon berättar högljutt från nedervåningen att det nu är dags för mat, voffar & piper "matte jag är hungrig!!".
Bara att hasa sig ur sängen & göra henne & de andra hundarna till viljes.
Kissarna som ligger på mina ben tittar yr-vaket upp, inte ett dugg intresserade av att stiga upp vid denna tid på dygnet. Katter är verkligen lättsamma små djur, de ser gärna att man sover hela förmiddagen tillsammans med dem.

Läser tidningen på nätet, ser att den avgående styrelseordföranden för investment/skandalbanken Carnegie Lars Fällman, får en extra miljon som bonus, som extra tack för hjälpen för ett års arbete.
Tack för vadå undrar jag?

I dag är det Vintersolståndet, det inträffar den exakta tidpunkt då norra halvklotet befinner sig som längst bort från solen. år 2008 inträffar det kl. 13.04 den 21 december (svensk tid).
Kanske ni blir aningen impade över mina kunskaper nu? Bli inte det, infot snott på nätet:-)

Fin morgon med vacker månskärva på himlen, som speglar sig i "min" sjö, ett par grader kallt.
Nu är det dags att julstäda, känns något så när meningsfullt då när det inte är lervälling ute.

Skall ta med mig mina hundar & ta en sväng vid Fjällnora snart.

Kanske gör ett försök med att handla lite i stan oxå.
Vissa slipper ju sånt, se nedan vad Stig Carlsson i Kortedala anser om saken ;-)

Susanne


Kommentarer
Postat av: Pamela

Undrar stillsamt vem pröjsar för mig då? HMMMMMMM

2008-12-21 @ 09:36:46
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Marie och Tezz

Nu förstår jag att Tezz brås på sin mamma...talar verkligen om när hon vill någonting..missar inga tider..

Kram Marie o Tezz

2008-12-21 @ 14:59:34
URL: http://vanillacreame.se
Postat av: Annette

Åååå...nu jobbar jag bara i dag sedan 10 dagar ledigt. Bara och bara 10-20.30 men sedan.



Hoppas du också får ledigt över julen och få bara vara.



Ha det gott

Annette

2008-12-22 @ 12:01:34
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Eva

Mamma, Clarissa, har också alltid en bestämd uppfattning om saker och ting. Mycket bestämd! Jag håller med mannen som säger att det är en fruntimmersfråga. Visst är det så. Vi har ju ansvar för det mesta, utom möjligen nya navkapslar till bilen. Men vem bryr sig om sånt? ;=) God jul till dig Susanne och alla trevliga läsare av bloggen. Alltid lika kul att kolla in här!

2008-12-22 @ 22:13:48
Postat av: Susanne

Hejsan alla kära skrivare!

Vad lustigt, tre generationer envetna & bestämda damer, Roxanne Clarissa "Clary" 10 år (som Eva i Tierp äger), Roxanne Josefina "Jossan" 4 år, 5 i feb (som är min) & Roxanne Lady Stardust "Tess" 2 år 11 feb (som Marie i Åkersberga äger & jag får låna till en kull). Kort sagt tre underbara hundar med integritet, hjärna, hjärta & massor av personlighet!



Härligt Annette att du ska vara ledig nu, det behöver du säkert, som singelmorsa med eget företag jobbar man oftast rätt hårt, eller hur ;-)



Visst funderar man ibland över var alla stålar inom näringslivet kommer från Pamela, för inte finns de där för vård, omsorg, skola etc, då heter det alltid, spara, spara & åter spara...



Instämmer Eva, vi har oftast ansvar för det mesta, insåg det senast nu inför julen, mina kids har en pappa oxå. Inget fel på honom, men vem är det som roddar runt allt, planerar julklappar, julmat osv...

Navkapslarna har helt klart en mkt underordnad betydelse även i mitt liv. Skulle vara väldigt tacksam över en bil som rullar, för det gör inte min nu igen...



God fortsättning på er alla!

Godnatt!



Susanne

2008-12-25 @ 00:38:30
Postat av: Lillan

Det du skrev om styrelseordföranden för investment/skandalbanken Carnegie Lars Fällman, får en extra miljon som bonus, som extra tack för hjälpen för ett års arbete. Ja, vad ska man säga. Någon som kan säga mycket bra saker är Magnus Betnér. Är föresten kär i honom. Lyssna o njut.



http://www.youtube.com/watch?v=wgAN6fdGzJk



http://www.youtube.com/watch?v=kb21TeMOQwo



KRAM/ Lillan

2008-12-29 @ 16:06:00
Postat av: Anonym

Jag glömde den bästa.



http://www.youtube.com/watch?v=0sR2bh9xMk8



Kram igen. /Lillan

2008-12-29 @ 16:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0