Ruskprickar & Zombieland ;-)


Ännu en riktigt grå dag, men det är redan 4 grader varmt & snön smälter = det går ju faktiskt åt rätt håll :-)

Hundarna är skitiga & glada, man riktigt ser hur de skrattar när de rejsar (hur stavas det? ) runt med leran stänkandes, jagandes varandra!
Samma sak med valparna jag har, de är efter en kvart ute, som små svarta leriga bollar, små ruskprickar! De är nu 9 veckor, bedårande & börjar bli riktiga personligheter. Min tik heter Flingan, sen har vi "Tjocka Berta", störst i kullen, gyllene i färgen, välbyggd, jättefin & ganska självständig. Nisse heter en av gossarna, Hugo har döpt honom/kallar han det. Ljus med vackra linjer & mycket kontaktig, är hela tiden i närheten.
Som sagt, supertrevliga, fina valpar & några av dem söker fortfarande bra hem :)


Som hundägare/flerhundsägare är det bara att lägga ner alla tankar om ett superrent & perfekt hem, eller ännu mindre en perfekt tomt. Jaja, man får istället tänka på hur mycket glädje man får av sina rara fyrfotade vänner!

Såg i går tillsammans med älsta sonen Martin, en bra, kul & crazy film. Zombieland!
Vi skrattade högt & det var precis vad jag behövde! Se den om ni gillar zombies som tagit över jorden, splatter, blodstänk & har en dragning åt det skruvade ;-)
Woody Harrelson gör en skjutgalen Cowboy.
En annan gammal goding i samma genre är kultrullen Braindead, av Peter Jackson, hans första film, långt innan sagan om Ringen trilogin.


Apropå media, dvs film, musik osv. Har alltid gillat Pink, cool tjej med integrietet & styrka. Vacker sång med henne här. "I dont belive you"http://www.youtube.com/watch?v=cgf505toWJE

Ha det fint!

Susanne

Små Ruskprickar


Zombieland



Kommentarer
Postat av: Anna-Kajsa Persson

2010-03-30 @ 17:32:44
Postat av: Lasse O

Zombiland splatter...hmm skruvad humor :)

Roligt att läsa dej igen Susanne!

kram Lasse

2010-03-31 @ 07:50:53
Postat av: Tezzy på kennel Chamorels

Åhå! Ytterligare en zombieälskare...? Själv är jag sedan barnsben inbiten skräckfilmsfantast och brukar ibland roa mig med att "återse" de skräckisar som på åttiotalet gav mig gåshud. Med dagens mått är de flesta rätt bleka men zombiefilmerna får mig fortfarande att titta två gånger under sängen innan jag somnar...

/Tezzy (som genast inser att hon skulle vara den förste att stryka med eftersom hon både SER dåligt & har taskig kondis....)

2010-04-06 @ 15:41:14
URL: http://www.chamorels.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0