Trojanska hästar & krälande maskar...


Har fått lite på skallen för att jag inte håller dialogen vid liv, dvs varit dålig på att svara & ge feedback på era kommentarer! Tar åt mig & instämmer i kritiken. Det blir absolut ändring på det nu, har redan börjat faktiskt! Det droppar in kommentarer hela tiden även på äldre inlägg jag skrivit, så kika gärna bakåt oxå om ni har lust & tid.


Skrev ju sist om ett fint Engelskt motto, som jag försöker ha framför ögonen. Nu lägger jag till 2 svenska meningar som Lasse B med Gordon nämnde, tack Lasse!
"Life is short! Break the rules! Forgive quickly! Kiss slowly! Arbeta som du levde för evigt! Älska som det var din sista dag! " Fina & mkt tänkvärda ord, om man vill vara cynisk & krass, kanske floskler, men jag vill inte vara sån. Väljer att se det kloka & fina i meningarna!


En intensiv helg. GRKs Utställning Farsta i lördags i vackert väder. En trevlig tillställning med ett helt gäng roliga brudar med Roxannehundar;-)  Tänker på hundägarna nu, härliga tjejer i varierande åldrar med milt sagt sjuk humor.
Många bra placeringar för hundarna, bl.a lilla Ella 3:a bästa tikvalp & Olga 2:a bästa tik.
Kul oxå att FunboKarin var med, hon är ju annars mest i skogarna tränandes sin arbetsvilliga Schäfer Kvicken. Ett litet fotoreportage hittar ni på hemsidan www.kennelroxanne.se under vardagsbilder 37.

Hem sedan för att köra nattpasset på jobbet, men det gick bra det oxå. Skoj att träffa flera rara gamlingar igen, de hade visst saknat mig, alltid roligt att höra!


Har haft intrång här, alltså inte i huset men i det virituella huset, dvs i datorn.
Trojanska hästar & krälande maskar, för att snacka dataspråk.
Har förstått att mitt mailprogram skickat mail av sig självt, har ni fått det så kasta dem genast. Det känns jobbigt, för mailen är ju dels väldigt privat & i mitt fall oxå relaterat till min firma...
Nu är all skit i datorn bortrensat & alla skydd vässade, så vi står rustade för nästa attack!



Jag har en ny bil, är jätteglad för det! Nåja, ny & ny, men för mig känns den som värsta vrålåket. Hugo undrade om det kändes bra att ha en mkt nyare bil än hans pappa ;-) Förklarade lugnt att det bryr jag mig inte ett dugg om. Blev en Volvo V70, förr förra modellen, 2000 årsmodell, bensinare med ny motor & växellåda. Tack till Steffe, svågern som fixade det hela & dessutom till ett pris 60-70 % under var de står i på Blocket! Hur i hela friden skulle jag klara mig utan Stefan, skulle förmodligen få cykla genom livet & värden;-)


Hörde nyss på radion, att nikotin skapar välbehagsminnen i hjärnan utan vår vetskap, enligt nya undersökningar. Inte konstigt att det är så förbaskat svårt att sluta missbruka drogen. Varför skulle man överhuvudtaget börja, men då var man ung & i sina egna ögon odödlig. Nu är man gammal & får dödsångest så fort man tänder en cigg, shit säger jag bara...
Men skam den som ger sig, en vacker dag slutar jag.



Här kommer en riktig klassiker, Heroes med David Bowie! Gillar precis allt Bowie gjort.
Mina barn är uppvuxna med honom på hög volym i bilen år ut & år in, poor kids...
http://www.youtube.com/watch?v=zQFuNHCMF2Y&feature=fvw
Har döpt en hund efter den låten! "Conny" som Maggan på Söder har ;-)

Idag fyller min pappa Torsten 75-år. Grattis farsan, du är fortfarande pigg & ungdomlig! Fast risken att han hittar in här & ser detta är nog minimal! Vi åker dit, till Björklinge i kväll & grattar förstås!


Mycket skrivet här idag, hoppas ni orkar läsa!


Susanne

Roxanne Power Girl "Ella"


Några av brudarna!




Kommentarer
Postat av: Pamela

Ja vad ska man säga, fick en åthutning igen för mitt glada skratt hörs kanske lite väl mycket måste skärpa mig, svårt ibland när det är så sköna tjejer runt en med mycket sjuk humor. Det var jättekul att ställa Gibbs och jättenöjd över hans debut, lika roligt var det att se syskonen hans. Ja Sus vilka golden du föder upp, bara bocka och buga. kram Pam o Malin

2009-09-14 @ 11:17:46
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Pia

Grattulerar till kenelns framgånagr!:) O till bilen!

Pia med Sunny

2009-09-14 @ 14:14:34
Postat av: Lasse O

Du skriver levande o bra om allt mellan himmel o jord! Nikotin o maskar = inge bra alls :)

Bra att du inte är cynisk, helt onödigt o slöseri.Man blir bitter o ful ofta av det å det är inte du, det e tvärtom med dig!:)

Grattis till jyckesegrar o till bil!

//Lasse

2009-09-14 @ 14:28:21
Postat av: Thomas

Det var roligt att höra att du har Schäfer-kompisar också! Brukar ni träna i hop? Intressant med reportaget i bilder från hundutställningen, jag tävlar bruks med mina hundar men har sällan varit på uts. Förstår inte riktigt systemet eller hur det går till. Träffade en Roxannehund i Stockholm i helgen, den var trevlig och social,som de andra från din kennel också varit!

Hls Thomas

(Schäfer-ägare)

2009-09-14 @ 15:53:21
Postat av: Lisa&GullVera

Jaja pälsen var väl inte direkt på topp,hehe. Men hon kommer igen. Ska ge henne lite blomstra. ha en bra dag//Lisa o GullVera

2009-09-14 @ 18:14:33
Postat av: Eva

Jättefin bild på Ella! Du berättade inte det viktigaste om bilen. Vilken färg har den? Vi ses snart, det ska bli trevligt!

2009-09-15 @ 05:35:08
Postat av: Susanne/kennel Roxanne

Att skratta & vara glad Pamela, ska man inte ta skit för. Glöm surkommentarer från riktigt sura lagomsvenskar ;-)



Har många hundkompisar med andra raser än Golden, Thomas! Man får inte bli helt insnöad på en grej.



Bilen är vit, Eva.



Susanne

2009-09-15 @ 08:37:08
Postat av: O

Åkte till Farsta men missade alla fina hundar och dig. Var och tittade på en hoj i Enskede och var vid Farsta gård 14:30

Kram Ove

2009-09-16 @ 20:01:07
Postat av: Karin

Hej på nattkröken!

Vet att du jobbar i natt, självklart... Hugo sover och sussar som en stock här hos oss.

KLART SOM FASEN att du också ska sluta röka stumpan=)... Du har ju klarat det förut, och du är en hejjare på det. Jag vet det!

Kram från en nybliven ickerökare=)=)=)...

Karin (syrran)

2009-09-18 @ 00:40:11
Postat av: Anonym

Hej på nattkröken!

Vet att du jobbar i natt, självklart... Hugo sover och sussar som en stock här hos oss.

KLART SOM FASEN att du också ska sluta röka stumpan=)... Du har ju klarat det förut, och du är en hejjare på det. Jag vet det!

Kram från en nybliven ickerökare=)=)=)...

Kram & go natt (syrran)!

(Nu ska jag kolla på mitt favoritprogram. Anna Phil i repris=) Karin

2009-09-18 @ 00:43:44
Postat av: Karin

Ajjdå....

Förstod inte att båda inläggen gick iväg..



Natti=)

2009-09-18 @ 00:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0