Betraktelser...



Tänker ganska ofta hur på hur förbaskat tråkigt & innehållslöst livet vore utan djuren. Tänk vad de ger en i glädje, värme & upplevelser. Har nyss stått & kikat på Polly & hennes dotter Ella, som de leker & har skoj tillsammans. Man riktigt ser glädjen & samhörigheten. Jossan vars två små flickor nu åkt till sina nya hem, är nu styvmamma till Ella & är med i leken hon med. Vad Polly är generös, men det är väl precis så djuren oftast är.
Eller som härom dagen då jag & hundarna, träffade min gamla goda vän Karin O & hennes Schäferhund Kvicken & gick långprommenad vid Fjällnora, när vi sen satt & fikade & hundarna badade & rusade runt i glädje, så sa vi att detta är livet, vi kände en stund av lycka i nuet.


Får ibland synpunkter på hur mycket/lite jag synns på utställningar/tävlingar nu för tiden, bla här i bloggen. Kan bara konstatera att numer efter drygt 35 års aktivt hundägande (utställande, föreningsarbete på olika nivåer, uppfödning osv) så är det inte riktigt lika kul längre att flänga land & rike runt varenda helg & jaga segrar eller att lägga mycket av sin fritid på föreningslivet & idellt arbete.
Mitt huvudsyfte med hund är att jag gillar dem & tycker om att ha dem runt mig.
Sen är ju livet förändligt, man är ju i olika faser av sitt liv i olika perioder. Just nu ligger fokus på att ta hand om mitt, dvs ungar, djur, finnas för mina valpköpare, hålla valpträffar & jobba & att dra in så pass så vi kan bo kvar här. Uppskattar många gånger en långprommenad i skogen mer än en dag på utställning. Men visst är det skoj att tävla ibland även nu, ska tex till Goldenklubbens Open Show i Farsta nästa lördag, där skall lilla Ella göra sin debut!

Annars så är jag lättad & glad denna morgon. min son Erik har varit jättesjuk i 5 dagar med drygt 40 gr feber, ont i kroppen, huvudet osv. Läkarna & jag har misstänkt svininfluensa. Har haft järnkoll på honom, varit hemma & haft honom under uppsikt hela tiden, gått upp på nätterna & kikat till honom osv. Men nu på morgonen när han tog tempen så var den på helt normala 37 gr. Så glad & oerhört lättad jag blev!

I morgon fyller Martin 20 bast, herregud så tiden går & hur länge har inte jag varit morsa då...hur jäkla gammal börjar man inte bli ;-) Men som någon sagt, man känner sig exakt som man alltid gjort på insidan, det är bara utsidan som förändras & blir skrynkligare.



En gammal fin favorit att lyssna på,
http://www.youtube.com/watch?v=sGpnP0LYfjM&feature=related

Pink Floyd, Wish you were here.

Susanne

Bilen börjar risa ihop & årets rysning närmar sig, besiktningen. Frågan är, skrota innan eller försöka...
Det är så här jag känner mig då jag är på en verkstad, helt lost = de går nog att lura i mig vad som helst, nästan ;-)


Kommentarer
Postat av: Lasse O

Klok är du o alltid lika givande att läsa dina ord Susanne. Förstår att du är lättad o glad över sonens tillfrisknande!Dröjer länge länge innan du ser ut som gumman på bilden:)

Bästa hälsningar

Lasse

2009-09-03 @ 09:46:23
Postat av: Malin

Va skönt att höra att Erik har kryat på sig. Kan också meddela att Arwen mår efter omständigheterna alldeles utmärkt. Idag och imorgon tillbringar hon dagen hos "mormor och morfar" så att matte kan vara och jobba.

Kram på Er

2009-09-03 @ 10:52:01
URL: http://www.feodoras.se
Postat av: Nisse

De va länge sen jag gickin här.

Roligt o bra betraktelser!!

kram Nisse

2009-09-03 @ 16:04:57
Postat av: Eva

Finfin städmusik!

2009-09-03 @ 21:47:02
Postat av: Annika T

Hej där.... hur i hela friden hittade du bilden på mig - och varför satte du ut den i blogen?



I morse betalade jag 2 179 kronor för en "arm" mellan vindrutetorkaren och själva motorn som driver den ... och bilen har gått 35 450 mil .... så det är skönt att veta att vi är fler damer som sliter för att få allt att gå ihop.



Så tråkigt att jag inte får se dig och Ella i ringen, men tyvärr så står jag själv i en annan ring den da'n. Håller tummen för att hon sköter sig lillstumpan. Hade varit så kul att se henne nu...



hälsar

Farmor An(ni)ka

2009-09-04 @ 16:41:29
URL: http://hem.fyristorg.com/mademyway
Postat av: Annette Salander

Hejsan Sus



Här är allt bra vi flyttar på måndag så lite kaos är det hahah...bor i flyttkartonger.



Men det ska bli roligt.



Karin och jag får nära till skogen.

Och Anton får nära till kompisar.



Karin har fått fuktexem hmmm....

Hon klara sig ända till för en vecka sedan.

Men det är inte så illa som vanligt.

Hon har inte ont och de är under kontroll hoppas jag.

Inte så stor som en femkrona...och hållt sej så ser ut och läka nu...peppar peppar... och hon är inte alls på verkad som sagt..



Hoppas allt är bra med dej!

Jag ska vara duktigare uppdatera bloggen bara jag flyttat och kommer på plats och börjar få ett liv hihihi....



Många jätte kramar

Annette & Vova Karin

2009-09-04 @ 17:44:12
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Susanne/kennel Roxanne

Har varit dålig på responsen, dvs att svara på era kommentarer hela sommaren, sorry.

Lycka till med flytten Annette! Måste vara skoj & spännande att börja på ett nytt kapitel i livet, med ny man osv;-)Hoppas våteksemet läkt på Karin nu.



Du är rolig du Annika, inte alls du på bilden!



Städmusik, håller inte med Eva!



Underbart med Arvens tillfrisknande Malin, hon är en riktig liten olycksfågel...men nu vänder det säkert!



Susanne

2009-09-11 @ 08:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0