Fredagmorgon


Fredagmorgon & nyss hemkommen från nattjobbet, vill att hundarna skall hinna vara ute ordentligt innan jag lägger mig, då passar det bra att jag skriver några rader.

Vissa nätter då jag arbetar inom äldreomsorgen kör man ut några svängar till de äldre som behöver hjälp i sitt hem, det har jag gjort i natt. Märkligt det kändes att halkvarnaren i bilen blinkade, insåg att jag skulle släppa rejält på gasen & att nu är definitivt hösten här.
Dessutom höll jag att smälla med en stackars förvirrad fjolårs älgkalv mitt i det lilla samhället Länna, kan ju vara bra även därför att släppa på gasen ;-)
Tänke på en annan sak i natt oxå, vad fint det är i många fall att få möta dessa människor som levt så länge, vet så mycket om livet & har varit med om massor.
Det blir många fina samtal på deras sängkant under nätterna. Sen har vi de som är glömska eller dementa, som det ju heter. Dem når man allra bäst genom en värmade hand, dvs fysisk beröring.
Just en sådan farbror på drygt 90-år, frågade i natt om vi inte skulle gifta oss nu, sen la han till, hur gammal är du lilla vän? Jag svarade sanningsenligt 44 år. Då sa farbrorn att jag var alldeles för gammal för honom :-)
Jag undrar ofta varför arbete med människor, är så lågt värderat både status & lönemässigt...


Skönt att vara ledig några dagar nu, ska pyssla om doggarna, städa & ha valpträffar på söndag.

Är inne i nån riktig "headbanger" period, dvs lyssnar på hårdrock mest hela tiden, musik från sent 60-tal & framåt. Här kommer Gun´s and Roses med sin variant av Dylans Knockin on heavens door. http://www.youtube.com/watch?v=6JgIIGgxymU&feature=related
& med Paradise City http://www.youtube.com/watch?v=lf0rIV6j2H4&feature=channel
Vilken låtar!! Får lust att gå ut, lyssna på livemusik, dansa, sjunga, hoppa & ha kul!
Man behöver det ibland, även som fullvuxen ;-)

Hoppas ni alla får en riktigt fin helg!








Nu ska jag sova, kissarna ligger hos mig, de gillar att jag sover på dagen, trivsamma små djur!

Ojoj, här kastar vi oss mellan ytterligheter i ämnen, tungt & lätt i en salig blandning, ser jag när jag läser vad jag skrivit! Fast sånt är nog mitt liv, tungt & lätt i en salig röra ;-)

Susanne



Kommentarer
Postat av: Lisa

Godförmiddag till dig när du vaknat. ganska skönt att få krypa ner och sova när man jobbat. Ja våra äldre och glömska är ju härliga. Jag fick lova att handla åt en dam så hon skulle kunna sova.Då var kl:2 på natten. När kl:var ca4 undrade hon just var klockan var.Jag svarade: snart mjölkdax, hon skrattade gott och sa: nejdu det har jag slutat med för länge se'n.

Var tid har sin sak, var ålder har sin charm. Synd bara att inte alla kan(vill) se det. Kram Lisa

2009-09-25 @ 09:01:12
Postat av: Lasse O

det e det jag gillar med dej o ditt skrivande, allt finns med:) Ha en bra helg,vi ses kanske lysnandes på bra tunggung,fast du gör väl det mest i uppsala o jag i Sthm, synd!

lasse

2009-09-25 @ 13:19:05
Postat av: Anonym

Bra att inte earg Susanne:)Vi kan sjunga o hat kulikväll om du vill i uppsala:):):)Får ja stryk nu??

kram Jonny

2009-09-25 @ 14:05:32
Postat av: Lasse O

Glömde,bra musik och kul bild! Platt teve:)

Lasse

2009-09-25 @ 14:10:07
Postat av: Thomas

Dagens glädjestund, för det är alltid lika roligt och givande här i Roxannes blogg! Bilden var mitt i prick, använd fantasin, säger du så till dina barn? :-)

Min mamma bor på ett servicehus mitt i Stockholm, väldigt bra personal! Det är viktigt med vården av gamla och unga och jag tycker att det måste få kosta.

Hårdrock lyssnar jag ofta på, jag gillar bl.a Led Zeppelin & Deep Purple, men det hänger nog i hop med när jag är född;)

Bästa hälsningar

Thomas

2009-09-25 @ 17:22:40
Postat av: Vanqvish

Ojdå kom nog in på fel blogg trodde det var hundar det handlade om men det var en nätdejtingsajt :)

2009-09-26 @ 07:51:57
Postat av: Anonym

Nutidsblogg står det i vinjetten.Det är ingen dejting i bloggen utan i en av kommentarerna Se'n får du nog ta saker med en nypa salt om dejtingen. Tror det är en vän från ungdomen som skojar lite.

2009-09-26 @ 08:32:42
Postat av: Karin

Tycker vi kör på den typen av julklappar till barnen i år Susanne... Då har ju du och jag råd att åka på en kul resa i stället =). Kanske på en dejtingresa el nått;)..

Förövrigt mår hundar och katter bara bra här hemma!



Vi ses!

Kram Karin (syrran)

2009-09-26 @ 10:42:54
Postat av: Susanne

Roligt att läsa kommentarerna här, som alltid!

Kloka ord om de gamla Lisa.

Att det är en hundblogg, hoppas jag ni märkt! Sen kan jag bara instämma i allt som någon, vet ej vem har skrivit här ovan. Bl.a att det är en vän från ungdomen som just skojjar lite ;-)

Att hoppa över julklapparna & åka på dejtingresa i stället, nej tror inte det syrran ;-)

Ha en fin lördag, härligt väder ute idag.

Nu ska jag gå en prommenad i solskenet med doggarna, kanske skulle höra om Vanqvish, som tycks vara en hemlig prick med ett ovanligt namn, vill hänga med:)



Susanne

2009-09-26 @ 13:56:19
Postat av: Karin

Nä tänkte väll det. Du har ju alltid varit traditionsbunden ;)..



Ha en skön och solig hundpromenad, även om den blir utan den "hemliga pricken" :)



Karin

2009-09-26 @ 14:22:44
Postat av: Pia

Jag skratade högt av bilden så kul!!

Pia

Sunny hälsar

2009-09-26 @ 23:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0