Lite av varje


Vad härligt det är när man kommer hem, som nu på morgonen strax efter kl 7, efter att ha jobbat en natt & möts av ett gäng superglada hundar!
Tänk så mycket glädje man får av dem hela tiden, de gillar en högt & rent, hur trist & trött man än är. Faktiskt likadant med mina kissar, de kommer springande till dörren & möter mig.
Sen ligger de på & bredvid mig på dagen när jag sover.
Har skrivit det förr, men visst sjutton vore livet kargt & fattigt utan djur.

Hugo blir nog oxå rätt glad över att se mig, även om han kanske inte visar det riktigt lika tydligt ;-) Fast han brukar säga - måste du jobba igen mamma...
Denna vecka blir det många nattpass, men nästa vecka har Hugge höstlov & då ska jag vara ledig & pyssla om honom. Det ser jag fram mot.


I natt då jag var ute & körde länge & väl i värsta dimman, så såg jag ett vildsvin en bit från vägen. Första gången jag sett ett. Vilken bjässe, hua, så stora de är, dem ska man nog undvika att krocka med. Ett annat djur som jag alltid hoppats få se på riktigt i vilt tillstånd är Lo-djuret. Än så länge har jag bara sett dem i djurparker. De lär finnas en hel del här i krokarna, så med lite tur kanske man får se ett en vacker dag.

Flera undrar om jag inte fotar hundarna längre, de saknar bilderna här & på hemsidan. Har nog varit dåligt med det ett tag. Återkommer med nya hund/höstbilder snarast.

Apropå djur, är Vampyrer oxå djur, eller väsen kanske, strunt det samma, se True Blood! Lyssna på introlåten, så bra. http://www.youtube.com/watch?v=Wet5OM7RR8Q&feature=fvsr


Susanne







Kommentarer
Postat av: Agneta

Vad roligt det är att komma in från morgonpromenaden och se att du redan har skrivit och rapporterat från härliga almungetrakter! Jag älskar dimma och gick med Mysak och njöt i parker och längs ån. Inga vildsvin och lodjur så långt ögat kunde se, men Mysak tyckte plötsligt att plastkassar, mötande hundar och annat såg misstänkt ut i dimman...

Ha det och sov gott!

Agneta

2009-10-20 @ 08:55:51
Postat av: Pia

Du har skrivit om sången redan:)Fast det vakanske meningen...Dima här med

Pia

2009-10-20 @ 14:59:44
Postat av: Jonny

Det ska du heltklar unvika smälla med vildsvin.Gjorde de en gång,bilen skrot.så kör försiktigt o var räddom dej.

kram Jonny

2009-10-20 @ 15:05:02
Postat av: Monica W

Godkväll !!



Visst är det härligt med glada hundar som möter en vid dörren !! Albin och Rex är sååå glada när man kommer hem man behöver inte varit borta länge. Oftas med ett gosedjur i munnen som det kryllar av här hemma. Sååå underbart med hundar vad vore livet utan dem ?



Här jobbar jag rätt mycket med både natt (äldreboendet) förra och denna vecka och i Brottby (personlig assistent)dag/kvällspass det blir ju en del timmar att få ut nästa månad aldrig fel.



Känner igen det där " Måste du jobba mamma ?? " Daniel säger så emellanåt han också. Klart man måste ängna sig åt sina barn med eller hur ? Skönt att de får lov nästa vecka så man kan hitta på något skoj med dem !!



Måste ju säga att i våras så såg jag ett lodjur ca 100 m framför mig och vovvarna, i skogen tänk om man haft kameran i beredskap. Det är inte så lätt att få se dem, de är väl rätt skygga. Vildsvin vill vi inte möte varken i skogen eller på vägen, kan avar rätt stora en del.



Ha det sååå jättebra i Almunge och sköt om Er allihop !!



Kraaam

Monica, Familj Rex & Albin

2009-10-20 @ 19:45:23
URL: http://www.goldenfavourites.se
Postat av: Thomas

Det är kompakta stora djur vildsvin. Mötte två i skogen utåt Norrtälje för några år sedan. Var ute med hunden. De vände och försvann lika fort när de såg eller fick vittring på oss. Bra det!

Thomas

2009-10-21 @ 12:59:33
Postat av: Lasse O

Inte bara djuren som blir glada av att se dej!:)

Lasse

2009-10-21 @ 18:56:44
Postat av: Susanne

Hade visst gjort det, skrivit om True blood låten förut, minnet är kort ibland.



Intressant att läsa om era viltsvinerfarenheter.



Coolt Monica att du & doggarna såg ett Lodjur, då finns de alltså i Rimbo oxå!



Snällt sagt Lasse, man kan ju alltid hoppas att det inte bara är djuren som gillar en ;-)



Susanne

2009-10-22 @ 17:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0