E-medborgare


Håller utbildning för sammanslutningen Företagarna vissa fredagar, idag har jag gjort det. Utbildningen heter E-medborgaren & är ett gediget kurspaket framtagen av Svenska Dataföreningen & som i slutändan skall leda fram till certifiering.
Utbildningen görs på nätet & är uppdelad i 14 moduler/avsnitt, här är några exempel: Dagens It-samhälle, Informationskällan internet, RSS, E-handel, Multimedia, Upphovsrätt & lag, It-säkerhet.
Kort kan man sammanfatta den som en utbildning för att få en gedigen grund i data-allmänbildning. Tror att den kommer att bli ett obligatorium på många större arbetsplatser, tex kommuner, landsting m.fl. Varför skriver jag om detta här? Jo kanske vill ni eller er arbetsplats anlita mig som utbildare ;-)
Läs mer om den på www.emedborgaren.se


Eddy, CH Guess Grappa For Roxanne, hämtade jag hit på eftermiddagen. Kul att se hur glad han blir av att komma hit då & då! Han inbillar sig & hoppas nog att det skall finnas en fin höglöpande tik att para, men tji fick han idag!
Fast han verkade glad ändå!

Nu blir det jobb inatt, sen stort 50-års partaj i morgonkväll, ska bli skoj! Jobb ett par nätter till, men sen ledigt i ca en vecka, det ska bli underbart & mycket välbehövt.

Ännu mer Moneybrother! Dom vet ingenting om oss. http://www.youtube.com/watch?v=LsxnY36hdNg

Jag önskar er alla som kikar in här en riktigt fin helg!

Susanne

Busig Mary, bild med nåt år på nacken

Kommentarer
Postat av: Peter

Det låter som en intressant utb. Många är kunniga i ett eller ett par program men har ingen kunskap på bredden, hur man i det vardagliga livet använder datorn.Ska nämna detta på mitt arbete som är ett stort läkemedelsföretag.

Trevlig helg!

Peter

Trogen läsare, utan sällskapsdjur:)

2009-10-23 @ 19:27:50
Postat av: Jonny

Hej!Du håler på med allt var rädd om dej!Ha en fin helg Susanne,

Kram

Jonny

2009-10-23 @ 23:02:05
Postat av: Eva Thallauer



Hoppas du får kul på kalaset, passa på o slå klackarna i taket. Vi ses på söndag natt. Kram Eva

2009-10-24 @ 13:14:45
Postat av: Eva

Kanonfin bild på dig och Mary. Jenny är också fin , men lite skogaholm-form har hon,men fin. Kram

2009-10-25 @ 00:06:13
Postat av: Pia

Jag vill gå din datorutbildn!!

Kan inge o är helt handikapad med data:)

Här e det höst o grått men Sunny o ja mår bra!

Pia

2009-10-26 @ 17:08:45
Postat av: agneta

Hej. Här ett inlägg som inte berör ngt du skrivit, utan ngt jag gärna skulle vilja att du skrev lite om. Känner mig skärrad idag på grund av att en kompis och hennes hund häromdagen blev attackerade av två okopplade amstaff-korsningar (i ett fall möjligtvis renrasig) i en park i centrala Uppsala. Att hunden (och hans matte och husse) inte fick allvarliga fysiska skador är ren tur, hur det psykiskt står till med dem kan man lätt förstå. Den person som "ansvarade" för den mest aggresiva hunden sade sig inte vara ägaren ("hjälpte bara en kompis att rasta") och hade heller ingen lust ge några närmare detaljer om vare sig ägaren, hunden eller sig själv. Fy tusan, säger jag. Hur ska man förhålla sig till och skydda sig mot sådant här???

Undrar en för tillfället ngt skärrad Agneta

2009-10-28 @ 15:53:22
Postat av: Eva

Håller med Agneta! Sånt skrämmer mig också oerhört mycket!

2009-10-28 @ 21:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0