En tanke...


Mina kära doggar & jag hade en fin eftermiddag i skogen i dag. Efter flera jobbnätter i veckan & lite för lite sömn, firmajobb, trött & sliten är det en lisa för själen att vandra runt i naturen i några timmar. Man tänker bra då.

VargMary är speciell, hon kan verka distanserad & i sin egna värd, & är allt annat än en svansviftande Golden retriever, men rätt som vi var där bland träden, så kom hon fram till mig, hoppade upp med frambenen på mina axlar, spände ögonen i mig & bara stod så i säkert ett par minuter, med svansen stilla viftande. Fin upplevelse.

Vet inte om det är novembermörkret som gör att de exitstensiella frågorna i livet tittar fram, vad vet jag, kanske i kombination med händelser i mitt liv på sista tiden.
Att livet är kort & förgängligt anar & inser nog de flesta. En farbror gick bort när jag arbetade härom natten. Det får mig att tänka & inse att livet är här & nu, carpe diem, kanske uttjatat, men fånga dagen, betyder det väl.
Har oxå tänkt mycket på hur vi människor fungerar & är.
Tänk att ett leende & ett fint ord eller två renderar i så mycket glädje tillbaka.
Tystnad & avstånd renderar i ännu mer tystnad & avstånd.
Att respektera varandra, se varandra & visa att man bryr sig, finnas där, om så även på avstånd, betyder mycket. Helt enkelt vara rädda om varandra.

Koppla ihop era datorer med stereon nu & lyssna på en av de absolut finaste låtar som gjorts, ever, Joe Cocker från Woodstock 1969, med Beatles låt, som han gjorde helt till sin egen, With A Little help From My Friends. Dessutom är texten helt sann, vad vore man utan sina vänner. http://www.youtube.com/watch?v=uQYDvQ1HH-E Här kommer en klassiker till, från början med Ray Charles, men här i Joe Cockers speciella version, You Are So Beatiful, http://www.youtube.com/watch?v=z-tUFmMy3kc&feature=related

I morgon skall jag på Avelskonferens på Viktoria i Uppsala. Ska bli skoj, få en massa nyheter till livs samt träffa hundfolk från hela landet. Byta erfarenheter, diskutera avel & hund mm. Skönt att det är så nära dessutom.

Ha en fin helg.

Susanne


Mary med sin äldre brorsa Boogie, då blev BIS placerade på specialen i Västerås, Mary blott 15 mån!



Kommentarer
Postat av: Eva



Ja det var en tuff natt, det var nog ingen av oss som jobbade den natten som inte vart berörd av de som hände. Livet är verkligen för kort...



Jag ser fram emot att höra mer om avelskonferensen.



Kram Eva



Kram Eva

2009-11-14 @ 17:00:44
Postat av: Lasse O

Livet e kort o värdefullt,så sant så. Klart att man ska va rädda om varandra,viktigt.

Fin o bra musiksmak du har Sus:)

lasse

2009-11-14 @ 20:36:11
Postat av: Anonym

Trevligt att ses på konferensen i dag.

Fin blogg du har!

Hälsningar Ann

2009-11-14 @ 23:19:34
Postat av: Pia



Kloka ord man ska va räddom livet och va räddom varandra.

Sunny hälsar

Pia

2009-11-14 @ 23:24:36
Postat av: Lena

Ser här att Mary är en riktigt Vinthund :) Vinthundar är och kommer aldrig bli några stora svansviftare för de har integritet och en stor egen vilja!

2 Saluki har jag så jag vet.

Läsvärd blog.

MVH Lena i Norrköping

2009-11-15 @ 08:16:23
Postat av: Anonym

Berätta gärna mer om avelsdagen och om hur du ser på avelsindex.

Hörde att det var aktuellt för Golden. Har diskuteras även på Schäfer.

Bra musik!

Hls

Thomas

2009-11-15 @ 08:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0