Söndag i juli


Om man ska se det positiva med "hit & dit vädret" (ganska varmt, mulet mestadels med en gnutta sol då & då) så är det att man kan gå ut i naturen med hundarna när som helst på dagen, utan att de får värmeslag!
Fast jag måste erkänna att jag längtar efter riktig sommar igen, med sol & bad.


Denna bild från idag, vid fågeltornet



Lugn & avkopplande helg annars. Klippte gräs & byggde om valphagen går. Sedan middag hos goda vänner & kul musikkväll på Almunges lokala nöjeshak ;-)  Nåja det var väl att ta i. August värdshus heter det & skoj att de ordnar lite här ute på vischan.


Jossans två små töser är nu 4 veckor. Jag kallar dem för mina runda Duracellkaniner, för det är just så de ser ut, med ständigt viftande svannsar, tjocka & lockiga pälsar.
Kort sagt, helt bedårande!

Så här ser de ut








Lite tyst här annars, ungarna på Gotland, så det är bara jag & alla djur hemma.
Men vi har många långa diskussioner, hundar, katter, fåglar & jag. Bra med djur, för de svarar alltid de man vill höra ;- )

Fick rapport från Högbo utställningen som är idag. STORT grattis till Monica Wessberg för kanonplaceringar med Rex & Albin!! Lika stort grattis till Marie Ljungkvist & Mira!!

Nu ska jag lägga mig på soffan & titta på Broarna i Madison County. En av de vackraste, tänkvärda & sorgligaste kärleksfilmer jag sett, med fantastiska Meryl Streep & Clint Eastwood. Har sett den flera gånger, men den är väl värd att se igen.

Susanne

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Susanne

Jättesöta små flickor, jag skrattade för mej själv när du kallar dom duracellkaniner. härligt att ha valpar den här tiden. Bilden på vargisen gillade jag, vilka söta tassar med vitgrå färg på tårna.

August värdshus är att rekommendera mkt god mat där.

Nu ska vi ut i skogen och plocka kantareller, det finns massor!

Kramar från Lena Robyn Ninnie

2009-07-26 @ 17:52:17
Postat av: Lasse O

Duracellkaniner, du e rolig du!

Fin bild på dej o hundarna!

Du har aldeles rätt om filmen,även en förhärdad gubbe som jag rördes till tårar.

//Lasse

2009-07-26 @ 22:58:18
Postat av: Gunilla Jansson

Jag är en läsare av bloggen sedan början. En Nalle goldenhane har jag och hamnade här från ett tips av en kompis.Bra skrivet om allt mellan hund och det övriga livet! Jag gillar dina fina bilder här med.

Bästa hälsningar

Gunilla

Uppsala Årsta

2009-07-29 @ 17:31:52
Postat av: Jonny

Följer också din blog!Är det bra Susanne?

kram Jonny

2009-07-29 @ 17:38:00
Postat av: Eva

Hemma från Jämtland i kväll.Axel och jag vill gärna komma en dag och kolla på "kaninerna". Vi hörs på telefon i dagarna. Kram på er alla!

2009-07-30 @ 22:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0