Luna


Har haft Luna (Roxanne Mount Lafayette) här i några dagar. Ulrika Lejonclou, gammal god vän, hund & hästtjej med kennelnamnet Meligolds & jag har henne tillsammans. Luna är 13 månader & en otroligt fartfylld, positiv  & orädd hund på alla vis.
Hon är en sån Golden man vill visa folk som tror att rasen är sega, tråkiga & menlösa!
För även om Luna är en glad lax, så finns där inget stressigt eller nervigt. Hon är dessutom redan en duktig spårhund.
Så kul att se hennes glädje & iver då hon träffar sin älskling VargMaxim. Att se dem leka & busa är en sann glädje!

Vackert ute med rimfrost på träden, ca 5 grader kallt & dagarna blir längre & längre, det går åt rätt håll, har ni märkt det!

Mekkille här idag & kollat tvättmaskinen, elhaveri & det kostar minst 3500 kr att laga den...
Kan inte låta bli att undra om inte livslängden är längre än 2,5 år. Sen är ju frågan om det inte är lika bra att köpa en ny på en gång.
Apropå maskiner, imorgon ombes av gamla Cittran, torkarmotorn utbytt. Håll alla tummar!

Allt från min horizont, som nog är en aning snäv för närvarande, har varit hemma mycket nu & jobbat framför datorn. Men som jag skrivit tidigare, doggarna & jag har många långa diskussioner om ditt & datt! Tur att ingen hör mig, för då skulle jag nog bli intagen ;-)

Ha det fint!

Susanne

Luna 6 månader

Kommentarer
Postat av: Lisa&GullVera

Jadu maskiner de ska bara funka.Kolla hemförsäkringen om det blir nått billigare. Jag går till ån och klappar,hihi. Ända som kan gå sönder är klappträ't och tvättbrädan.

Hoppas bilen gick igenom nu då. Själv har jag oxå varit på besiktningen, inte bilen utan hmm.

Ha d//Lisa&GullVera

2009-02-11 @ 13:03:16
Postat av: Pia

Luna låter som en härlig tjej!! Vilka är hennesföräldrar?

Pia

2009-02-13 @ 15:08:43
Postat av: Susanne

Tack för tipset Lisa, hemförsäkringen är nu "påkopplad"!



Lunas föräldrar är CH Guess Grappa for Roxanne & Roxanne Max Mara, nu vet du Pia!



Susanne

2009-02-16 @ 13:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0