Katterna...


Mina katter gör inte sitt jobb, tyvärr. Burmakatterna ligger helst i min säng & sover, de är helt enkelt för domesticerade...
I går kväll satt jag sent & jobbade vid köksbordet, plötsligt hör jag en lätt duns i golvet nedanför kyl & frys, tittar men ser inget. En stund senare ser jag i ögonvrån hur någt litet, ca 3 cm, & lurvigt trillar ur skåpet ovanför frysen, för att sen landa med samma lilla duns på golvet, en mus med mkt päls...jag skrek höögt & musen &  for in under frysen.
Undrar vad det är för sorts mus, lurvig, konstigt. Kanske en lokal mutant, heter kanske Faringemusen ;-)
Är som jag tidigare skrivit, sjukligt skraj för dessa små gnagare. Tur att jag har Hugo!
När han kommer hem från skolan idag ska vi rigga fällor & plocka ur skåpen från hårdmackor mm. Sen får han tömma fällorna, för det fixar inte jag.

För er som undrar över följetången, min bil. Nu så, är den slutbesiktad & klar, yippie!!!

Min tvättmaskin har som jag skrev härom sistens, pajjat. Ett kretskorts, el-fel. Då den endast är 2,5 år gammal så borde det enligt mekkillen gå att reklamera den, eller rättare sagt det brukar gå med alla stora märken, dock ej med UPO...Men hur skulle man kunna veta det då man köper maskinen?
Så nu är jag där att jag fått ett kostnadsförslag, 4700 kr kostar det att laga den, UPO vägrar stå för kostnaderna & jag är utan tvättmaskin sen drygt en vecka.
UPO har helt klart losat en kund...
Ett alternativ återstår dock, ska ringa mitt hemförsäkringsbolag idag, så får vi se vad de säger.
Thats life här.

Nu ska jag jobba & sen försöka hinna trimma Olga. För på lördag är det utställning i Sala, ska bli skoj!

Susanne

Domesticerad Burma ;-)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hejs.

Inte kul med möss alls! Inte bara knepigt om man är rädd för dem - de kan också förstöra. Fann i stugan förra veckan att de små sötnosarna hade gnagt på flera ledningar till köksfläkten samt att "utblåset" till samma fläkt hade stora gnaghål! Laddade fällorna med godaste osten, väntade... Nästa morgon var goda osten borta utan att fällorna slagit igen. Utrusta dig med tålamod.

Agneta

2009-02-12 @ 11:02:44
Postat av: Ann

Dumle och Snickers har mössen svårt att motstå, ett effektivt tips.

/Ann

2009-02-12 @ 11:11:19
Postat av: Karin

Man kan ju undra hur denna lilla gnagare har lyckats ta sig upp i överskåpet...? Använder dom lianer eller nått;) Inteligenta varelser!

Härligt med bilen!



Kram Karin

2009-02-12 @ 12:49:12
Postat av: Nisse

Var inte räddför möss,de är räddare för dig än tvärtom:)

Dyr historia med tvättmaskinen,hoppas det ordnar sig.

kram Nisse

2009-02-13 @ 15:11:11
Postat av: Susanne

Det är just det man är rädd för, Agneta, att de biter sönder & i värsta fall orsakar bränder osv.



Tack för tipset Ann, Snickers & Dumle, vilka gormander;-)



Susanne

2009-02-16 @ 13:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0