Vatten...

Så fint väder det varit i flera dagar nu.

Ellas brorsa, är nu sedan i lördags utflyttad till Hudiksvall,  Lukas är han döpt till & allt tycks ha gått galant med flytten.
Ena lillflickan, dvs Jossans ena dotter, Roxanne Jennifer, flyttade i fredags till Tierp, allt tycks funka där med, kul!  Jenny kallas hon för.
I helgen flyttar Jossans andra dotter Roxanne Johanna till Östersund.
Alla jättebra hundägare & med hund från mig sedan tidigare, det känns så bra!!

Herregud vad man behöver vatten, hela tiden. Har varit utan den varan sedan i onsdags, Rätt eländigt. Har ett borrhål som är snett borrat, vilket gör att elledningen skaver mot borrhålets vägg = kortis till slut = inget vatten...
Har släpat många liter vatten nu från syrran, xman & god granne, dushat mm där, men ändå fyller det inte behovet. Har åkt ett antal gånger till pumpfirman i Märsta, köpt nytt för många tusen kronor osv. Men nu har kära svågern Steffe fått igång det hela igen, helt underbart! Jag diskar, skurar, spolar & tvättar för glatta livet!
Har tänkt dessa dagar att man borde vara glad varje dag över att man har vatten, så nu ska jag se till att faktiskt vara glad för det & inte bara ta saken för given!

Är tacksam över de människor kring en som alltid finns där, i allt från vatten, till bilar, däck, til ungar mm, mm!


Martin, älsta sonen har nu flyttat, till Universitetsstudier & trevligt studentrum, Erik mellan-sonen flyttade redan förra hösten till egen studentlya.
Så nu är det Hugo, jag + alla djur  i huset. Vi ska fixa & göra om i några rum. Ska bli skoj & rätt läskigt, har alltid sett mig själv som urtypen för tummen mitt i handen.
Brittis, som har Eddy (CH Guess Grappa For Roxanne) & oxå är singelmamma i hus, ger mig råg i ryggen & berättar hur enkelt det är att måla & fixa till det hemma, precis vad jag behöver höra!

Susanne

Kommentarer
Postat av: Anonym

Viktigt med vatten. Kul blogg även för mig som inte är hundägare!

Hls Peter

2009-08-25 @ 12:54:44
Postat av: Pia

I dag ä det vatten här,spöregnar:)Jag förstår att det är rolitatt få valparna till folk man känner o som e hundvana!

Pia med Sunny

2009-08-26 @ 12:31:57
Postat av: Lasse O

Förstår att människor återvänder och skaffar fler hundar från dig, du har bra golden! Det måste vara toppen att få i gång vattnet igen,svårt att klara sig utan. Allt bra annars med dig hoppas jag:)

//Lasse

2009-08-26 @ 15:28:28
Postat av: Anonym

Gulliga hundar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-08-26 @ 18:42:10
Postat av: Anna-Kajsa o. Per- Widar Persson

Hej Susanne



Lille Lucas har bara visat posetiva sidor sedan han hit kom. Verkar vara en cool kille är lite avvaktande nyfiken inför främmande stora ting som postlådor och traktorer men viker ej åt sidan utan spetsar öronen och tittar nyfiket.Ibland önskar han nog att han hade någon annan än mig att leka med han blir så glad när han hör barnröster och längtar tills Elin och Lina kommer hit på besök.Har alltid ytterdörren öppen och han har redan börjat att gå ut självmant och kissa efter varje måltid.I helgen skall han ut och åka husbil igen andra gången i sitt unga liv, vi hoppas att det går lika bra den här gången också.Lucas och vi hälsar så mycket till dig och Polly och lilla Ella och alla de andra mysiga hundarna och ha en bra helg med vatten !

2009-08-27 @ 18:02:04
Postat av: Eva

Stort grattis till vattnet!

2009-08-28 @ 17:44:49
Postat av: Pamela

Ja vatten är bra att ha, även Gibbs tycker så titta på vår blogg får du se, visst är han duktig för sin ålder. kram Pam o co

2009-08-29 @ 12:40:16
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: malin

allo:)



Du som älskar namnet ella:)

Den här låten är så fin:)



http://www.youtube.com/watch?v=boq4i8tfQDs&feature=related



Har lite MJ hysteri:)

kramar

2009-08-30 @ 22:01:13
URL: http://noblestars.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0