Sensommar


Det är med ett visst vemod jag märker att sommaren nu är på sluttampen.
I dag är det nästan storm ute. Badar fortfarande i poolen & i sjöarna här omkring då & då, men vattnet är mycket kallare nu, pga de kyliga nätterna & solen värmer ej på samma vis.
Sen är det ju mörkret som blir mer & mer en realitet. Jaja sånt är livet.

Skulle vilja åka en vecka i höst till värmen, får väl se om plånboken tillåter det.

Fast det är klart, hösten kan oxå vara fin, med stubbåkrar, långa prommenader, hög klar luft osv. Såg en massa Rönnbär nu på morgonprommenaden.

Mina små "Duracellkaniner" är nu 7 veckor fyllda. Menar förstås Jossans 2 tikvalpar.
De har nu fått namn, Roxanne Johanna & Roxanne Jennifer, blev det efter mor sin som heter Roxanne Josefina. Jennifer flyttar till Eva I Tierp, som har mormor Clary & Johanna har jag inte placerat ännu.
Här är några bilder på töserna tagna nyss.

Nu skall mina söner & jag kika på Martins studentrum & sen gå ut & äta, trevligt!

Ha det fint.

Susanne

Valparna med mamma Jossan






Här är 3 kattungegossar på 8 v. som min väninna Lillan i Alunda har. De söker oxå goda hem. Kontakta mig så förmedlar jag kontakt.

Kommentarer
Postat av: Pia

Tittade in,skoj!

Pia

2009-08-16 @ 13:20:14
Postat av: Lasse O

Hej!

Så roligt att du skriver igen Sus!Var inte så vemodig nu,det är så svennigt:)Menar så svenskt förstås.Du ska se glädjen i all förändring!

Dina valpar är väldigt fina!Du med:)

Hur var det nu då,finns det nån lycklig man i ditt liv?Jag har frågat dej förr men aldrig fått svar:)Man är bara en gammal nyfiken gubbjäkel.

Kram Lasse

2009-08-16 @ 19:50:39
Postat av: Christina

Hej!

Valparna är jättefina,hoppas att de kommer till bra hem! likaså kattungarna, de är ljuvliga, undrar hur det går att samla tre kattungar på samma bild, med pip kanske, på Gotland är det inte så höstligt än, det är badväder och varmt. Höst, vemod , håller med föregående tyckare att visst är det typiskt svenskt. men hösten är jätteskön också, då behöver man inte sola,bada o grilla utan läsa en bok och plocka svamp i lugn o ro.Vi hörs

Kram Mamma

2009-08-16 @ 21:25:48
Postat av: Annika T

Har beundrat dina fina bilder och lilla Ella, som ju verkar vara en härligt nyfiken tjej och söööt... men det är väl lätt att säga när man är stolt farmor.

2009-08-17 @ 13:47:46
URL: http://hem.fyristorg.com/mademyway
Postat av: Eva

Hoppas ni hade en fin måltid du och dina grabbar. Kanonfina bilder!

2009-08-19 @ 21:44:09
Postat av: Lillan Ulrika Lejonclou

Härliga bilder på dej, Jossan och ungarna. Känner igen kattungarna...? De har fått det gemensamma namnet "Ligisterna" :)



KRAM

2009-08-22 @ 14:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0