Väntans tider & 1:a April


Väntans tider här, Cissi ska ha valpar i dagarna.
Hon har på lördag gått 63 dygn från första parningen. Men jag tror det var andra parningen, dvs 63 dygn på måndag, som "tog". Hon är fortfarande väldigt lugn, äter bra & precis som vanligt. Det är nämligen så att tikarna ett par/tre dygn innan valpning, börjar gräva, häscha & bli allmänt introverta = öppningsskedet har börjat.

Jobbar hem i från, vilket passar bra så jag har koll på henne & hela förloppet. Dessutom är jag förkyld & lite halvhängig, rätt skönt att arbeta hemma då.

Våren kom till slut. Tänk så mycket fåglar som flyttat hit nu. Har ni hört talas om den nya arten, den nyligen upptäckta, Fimpsparven? Märkligt namn, men den lär heta så. Några fågelskådare i Frankrike fann arten för ca ett år sedan.

Tänk så det svajjar nu, för många människor. Tänker förstås på rådande konjunktur & alla varsel samt arbetslösa människor. Senast i går varslades 350 personer på Sandvik i Gimo.


Susanne

Kommentarer
Postat av: Christina

Vad spännande med Cissis kommande valpkull. Visst är det härligt med våren. Hoppas nu att den får stanna, men april är ju april så man vet ju aldrig.

Usch visst är det är det fruktansvärt med alla varsel som kommer, hela en tillvaro sätts i rubbas, läskigt.

Ska själv försöka att lösa en propp i diskhon, blää.

Får se om jag lyckas.

Vi hörs...

Kram

Christina

2009-04-01 @ 17:09:23
URL: http://wildzeal.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tillvaro rubbas, ska det vara. ;-))

/Christina

2009-04-01 @ 17:11:05
Postat av: Monica W

Så roligt att du tittade in på våran sida idag!! Det gick ju faktikt bra på utst. för både Albin och hans dotter. BIM resp. BIM-valp. Visst är nu våren på väg, var i morse en sväng till våran härliga skog och grabbarna bara älskar det att springa runt, bita på pinnar och lukta efter alla möjliga djur. Sedan tar vi fram dummien och kastar lite som det tycker om !!



I morgonförmiddag ska Malin, Pamela och jag till Annika T och titta och fota såklart på Partys valpisar, ska bli sååå skoj !!



Lycka till nu mammsen med valpningen önskar Albin !! Såklart en massa lyckönskningar från resten av Fam. wessberg med.



Måste få komma och gosa lite framöver när de små tittat ut Tar med mig kameran med för man måste väl ha några bilder på storebrosan Albins småsyskon.



Skönt att du kan jobba hemifrån och ha kontroll på läget!!



Ha en fortsatt underbar vecka !!



Hoppas vi kan ses snart !!



Kraaam

Monica,Familj, Rex & Albin

2009-04-01 @ 17:47:20
URL: http://www.goldenfavourites.se
Postat av: Robyn

Hej Susanne

Här i Dalarna börjar det också bli vår, men vi har en del snö kvar som hundarna gärna rullar i.

Spännande med den nya fågelarten, jag har hört talas om att den alltid anländer den första april

har du också hört om det?!!

Krya på dej

Kram Lena Robyn Ninnie

2009-04-01 @ 17:51:02
Postat av: Pia

Jag gick pån ändå tillsjag läste komentaren här,KUL Sus:) :) :)

Tufft är det för många nu,men tur att manhar humorn i behål!

Pia med Sunny

2009-04-01 @ 18:27:06
Postat av: Pamela

Hallå där, först var det pekingankor nu fimpsparvar har du slutat röka nu igen, så där lagom till 1:a april. Kramis Pam

2009-04-01 @ 18:34:55
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-01 @ 18:42:30
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Annette

Hejsan

Vad rolig du är Fimpsparven 1 april och allt.



Ja det många som kommer få gå från sina jobb 600st på sandvik i Gävle.tänka på alla som gå är orolig nu och kanske lär gå i från hus och hem.



Roligt med Valpar... Hoppas jag kan komma ner och kolla på dom små.... snosa lite valp lukt.

Tror det är en till som vill hänga med ;)



Ha det gott

Annette



Roligt med

2009-04-01 @ 21:32:05
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Eva

Fimpsparv köpte jag rakt av! Jaha den har jag aldrig hört talas om tänkte jag...

Är inte riktigt frisk men på lördag bär det av till Jämtland med man, barn+kompis, två hundar och två katter.

Kan det bli bättre när solen dessutom lyser?

Ja, som tur är har jag jobb som inte alla har i dessa trista jobbtider. men solen är än så länge gratis. kram

2009-04-01 @ 22:38:15
Postat av: Lasse O

Du har verkligen bra koll på det där med tikar o dräktighet mm!! Insåg det så mycket när jag läste om den dräktiga tiken som du skrev om i förra veckan!



Fimpsparv, helt underbart, viken humor:) :)



Ha det bra där i Almunge!



//Lasse

2009-04-01 @ 23:12:11
Postat av: Susanne

Där ser man, i alla fall några som gick på mitt lite smånördiga 1a april skämt ;-)

Det sista som lämnar en är nog humorn, för den är liksom livsviktig, att kunna skratta, både i glädje & i sorg.

Ha det bra!

Susanne

2009-04-02 @ 22:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0