Tranor


Vaknade vid 6 i morse av att lilla Cissan, kräktes i min säng ;- ) Så kan det vara då man som vovve snart ska föda & när man som jag är hunduppfödare.

Hon ligger helst bredvid mig i sängen, vill vara nära. Bra för min del oxå, så jag har koll på henne. Valplådan bryr hon sig inte mycket om, den står bäddad & klar på golvet.
Alltså inga valpar här ännu, men kanske i natt eller i morgon. Öppningsskedet pågår för fullt, Cissi är liksom inne i sig själv. Tikarna får ett väldigt speciellt uttryck i ansiktet & ligger med frambenen väldigt karakteristiskt framför kroppen.

Här är det annars fåglarnas vår på alla vis. Tranorna går omkring nedanför min tomt & utbrister i sina ur-tids skrik á la Jurassic park. Mäktigt & helt fantastiskt!! Så varför resa långt till Hornborgarsjön?! Dessutom simmar ett gäng Svanar här & Toffsvipan far runt i luften.
Det är vår & jag älskar det!
Har de senaste dagarna ätit de flesta måltider utomhus, tänk att det bara är början av April!

Erik min strax 18-åriga son & jag hade en fin eftermiddag i naturen i går, fikade, fotade & löste en del värdsproblem. Man får vara glad att de vill umgås med en, i den åldern!

Ha en fin dag!

Susanne


Lite fler vårbilder. Känns som man vill föreviga denna årstid.
Erik & dogs













Kommentarer
Postat av: Nisse

Tranor är inga små fäglar:)Roligt att hadevid sin tomt!Våren e fin. Håller tumarna för att valpandet går bra!!

kram Nisse

2009-04-05 @ 19:58:57
Postat av: Pia

Våren e fin!! Lycka till me valpningen! Tänk att få va me nån gång:) Härliga bilder!

Pia

2009-04-06 @ 10:03:14
Postat av: Lasse O

Det är alltid ett nöje att läsa din blogg, man lär sig ett o annat om hundar o får sig många goda skratt!

Stämmer bra att man får njuta av sin halvvuxna o vuxna barn när tillfällen ges. Fina vår bilder!

Har det kommit valpar nu?

//Lasse

2009-04-06 @ 10:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0