Arbetsmarknaden mm.

Godmorgon!

Vaknar av klockradion & hör att Akademiska sjukhuset i Uppsala förmodligen skall säga upp ca 200 pers.
Ett annat företag i Norduppland säger upp 13 pers. Känns som om jag kan hålla på hur länge som helst & räkna upp liknande fall.
Tufft läge i dessa tider är bara förnamnet. Verkar som om ingen sitter säkert i sadeln i dag.

Varför skriver jag om detta, skulle inte denna blogg handla om hundar?
Den gör den oxå, detta är bara en liten avstickare.

Personligen känner jag av rådande läge, en av mina stora kunder har pga av deras ekonomiska läge försvunnit.

Tar därför detta okonventionella tillfälle i akt & söker uppdrag/arbeten enligt följande:
Driftig, självständig mångsidig person med social kompetens, F-skattsedel, som kan det mesta inom It, allt från rent tekniska ting, till utbildning, grafisk form/grafiska profiler, webutveckling, marknadsföring & projektledning.

Sen kan jag ju en del inom hund oxå, strax 40-års erfarenhet, utbildning, föredrag, kåserier.
Kort sagt, If you need help, call me!
Har du ett FAST jobb att erbjuda så blir jag ännu gladare!!
Och det jag inte kan lär jag mig, bygga hus, dra el, lägga asfalt....skojjar bara ;-)
Men man ska ju se möjligheter, enligt alla klämkäcka coacher!



Regn ute, regn inne, regn i sinne ;-)
Hundarna mår i alla fall finemang, Mary & jag laddar för att sopa golvet med motståndarna på lördag i Skogås, vad ödmjuk jag låter, bara därför kommer hon säkert sist...
 
Bye, bye. Återkommer då jag förmedlar lite mer glädje & positivism!

/Susanne

Kommentarer
Postat av: Lasse O

Skriva kan du också! Skriv en bok vet ja. Hade jag möjlighet = råd så skulle anställa dig med kanonlön i mitt företag, inget skämt!

Deppa inte hop nu, upp med hakan och det e klart du o jycken vinner på lördag!!

Kram från

Gubben Lasse O

Har du stängt gästboken??

2008-10-16 @ 13:20:32
Postat av: Annette

Hejsan Susanne!

Lite sent att svara på din fråga längre ner!

Men man brukar svara med ett inlägg själv! Tyvär är det ingen som skriver inlägg på min blogg :( Hihihi...

Men Helena Hägglund (Johans fru) du vet. Hennes ända jobb är ju hennes blogg (fenulig inkomst hon fixat sig). Hon svarar på inläggen med ett nytt!

http://www.enmammasdag.com/helena/

Hoppas du har det bra!

Med tanke på din oro med jobb...

Du skulle nog kunna koka soppa på en spik...så duktig och driftig som du är.

Vem skulle INTE vilja ha dej som anställt är min första tanke.



Du är driftig, proffsig i allt du tar dej till, snäll, smart, social, rättvis... jag kan hålla på hela dagen!



Ha det gott

Annette

2008-10-16 @ 15:16:34
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Lasse och Gordon

Jag förstår hur det känns att tappa en befintlig kund, men det kan vara tillfälligt och det beror ju inte på dig så se tiden an, bättre tider och dom kommer tillbaka, dom vet ju vem du är och vad du kan.

Arbetsmarknaden, ja det är en evig berg och dal bana det får man acceptera.

Men dom som är aktiva och kunniga finner vägar även om det känns motigt ibland.

Jag är nog inge vidare på att "peppa" det blir mest en spark där bak och skärp till dig nu, men jag tror att du har den förmågan och förstår att jag menar väl.

Lycka till i ringen

Lasse och Gordon

2008-10-17 @ 01:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0