Snö & åter snö!



Vilken fantastisk vinter vi har i år! Man får motion oxå ;-) Tänker förstås på all snöskottning! Hundarna älskar det & så rent det är inne.

Här har vi, eller rättare sagt Jossan fått valpar, den 24 Jan födde hon 7 st. Efter ett par dagar så dog en tikvalp, så nu är det 6 valpar, 4 hanar & 2 tikar. Alla rejäla & starka. De håller nu på att få ögon & är så fina!

Av Marys & min Tommelilla tripp, för att "göra" varghundsbarn" blev det inget alls. För att göra en lång historia kort, så körde jag 135 mil på ett dygn & i södra Sverige var det snöstorm & någon parning blev det som sagt ej. Men men, det är historia nu, & man får se det tragikomiska i allt ;-) Nu ser vi fram mot Marys nästa löp, då det ev kommer sperma flygande från Usa, high tech detta!

Ni vet väl att Kennel Roxanne har en grupp på Facebook??!! Där kan ni lägga in bilder, kika på andras foton samt skriva inlägg osv. Så om ni inte redan är medlemmar i Facebook, bli det!


Ha en riktigt fin helg nu!
Här blir det lugnt, skulle ha gått på Thåström ikväll, men halsont med feber satte stopp för det.

Susanne


Glad Mary!



Kommentarer
Postat av: Pia

Blev gladnär du skrev igen Susan!!!!!Vilka äventyr:)

pia med Sunny

2010-02-05 @ 13:33:31
Postat av: Lisa& GullVera

Åh vilken underbar bild på varg Mary. Skönt du är on line igen. Saknar din blogg. Trist med Jossan valpen, men sån't händer tyvär. Bara att glädjas åt de andra valparna. Härligt med snö som sagt. Vilken motion för dogsen att springa i halvmeter snö.

Krya på dig så hörs vi//Lisa & GullVera

2010-02-05 @ 18:45:18
Postat av: Lasse O

Vilken jycke o vilken bild!!

Du ska ha en fin helg isnön Susanne.

Lasse

2010-02-05 @ 23:02:34
Postat av: Christina Larsson

Du vet, har haft problem med datorn, men nu kan jag se din blogg igen, vilken härlig bild på Mary när hon springer i galopp,visst är det jätteskönt med rena hundar, Fanny gillar verkligen att vara ute i snön dyker med nosen före i drivorna,o Gizze (katten) blir alldeles förskräckt, men han skall vara med ändå.Själv längtar jag till våren utan snö

Kram Mamma

2010-02-12 @ 12:11:50
Postat av: eva

Skönt att höra att allt är väl trots allt som hänt.

2010-02-12 @ 19:17:30
Postat av: malin o co

Hej sus!

hoppas allt är bra....super fina bilder!

kramar malin

2010-02-16 @ 13:25:32
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: agneta

Hej.

Gammalmodiga jag är mycket frågande och skeptisk till Facebook. Gjorde ett försök en gång att updatera mig för att förstå vad folk pratade om. Skrev väl in något namn eller två men gick snabbt därifrån när allt mer persondata efterfrågades. Men VIPS, efter några dagar började ändå saker hända! Människor jag inte träffat på 30 år skrev och frågade om de fick bli mina vänner!!! Och likadant med sådana som jag träffar dagligdags. Varför inte fråga när vi ändå ses, tänkte jag. Mycket mystiskt, är min uppfattning, men jag har väl missat nåt...

Agneta

2010-03-03 @ 14:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0