Gnisslar



Vacker morgon. Har varit till tandläkaren kl 7, har någon konstig ovana att gnissla tänder i sömnen, vilket gör att det blir frakturer samt att tänderna slits ned. Undrar vad kan det bero på tro, kanske en traumatiskt upplevelse från barndomen ;-)
Tandläken förespråkar bettskena på natten, jag är mer tveksam, kan man sova med en massa plast i munnen, tro? Om man vill pussa någon då, hur gör man då?
Hur som helst, om ni om något år ser en person som liknar mig men med små piggar till tänder, så vet ni att det är jag som ej använt bettskena...


Idag glädjer jag mig med Eva med familj i Tierp, deras årsgamla kisse Brorsan, som kommer från mig & har BurmaMini som mamma, har varit spårlöst borta sedan i lördags.
Till saken hör att han bara fått vara ute själv i någon vecka av sitt liv & har inte riktigt koll på geografin, ingen större livserfarenhet osv ännu.
De har oroat sig, letat & åter letat, satt upp lappar osv. I morse satt den lilla katten på trappen, lite halt & vrålhungrig. Helt underbart! Lycka, som Eva skrev till mig tidigt i morse!
Alla som har katt vet, att detta är fasan, om de försvinner, ovissheten osv.
Vi miste ju vår fina Max, då ca 5 år, en stor vacker Main Coon katt på 9-10 kg, för något år sedan. Han försvann plötsligt & vi letade som besatta. En granne hittade spår efter honom, massor av hans vackra röda päls & tecken på strid, på sin tomt. Med all sannolik blev han taget av något rovdjur, Lo, Havsörn, man vet inte.
Mina Burmor, Flippan, Mini & Bea, är oerhört hemtama & går sällan eller nästan aldrig från gården (Jo när de löpte & jagade herrar förstås, men nu är de alla kastrerade) Vad man uppskattar det, att veta vad man har dem!

Tack för tipset!, Rally Gunde, http://www.youtube.com/watch?v=tb3qOoQ1AQs&feature=related

Nu ska jag jobba, håller bl.a på med en logotype & en website, sen blir det nattjobb i natt & i morgon natt.

Jodå alla hundarna mår fint!

Susanne

Katten Brorsan

Kommentarer
Postat av: Karin



Eva, Gud så glad jag blev då Susanne berättade att katten Brorsan är hemma igen!!!

Många kramar från Karin och Totte=)





2009-09-23 @ 12:10:45
Postat av: Brittis

Vet precis hur det är att ha en katt på vift,du sus vet ju hur jag haft med tracy som varit borta i månader, men nu efter 3år verkar hon anpassat sig på den korta flytten,ca 1,5km.Förmodligen en för kort flytt.Kram Brittis

2009-09-23 @ 12:22:19
Postat av: Lasse O

Piggar som tänder,du e rolig du:)Bra att katten kom hem!

//lasse

2009-09-23 @ 15:43:40
Postat av: Jonny

Ojdå blev du arg!?Vet väl att det här intee en dejtingsida:)Får ringao fråga:)

kram Jonny

2009-09-23 @ 19:01:38
Postat av: Christina

Blev jätteglad när du berättade att Eva,s katt kommit tillrätta,minns Mini,s bortirrande i flera veckor.Hon kom också tillbaks.Hittade idag en massa fina kort på dig från 1967 och frammåt,där gnisslade du inte och du såg inte så förskräckt ut heller.Fanny är i en strålande form , får massor med motion morgon o kväll. Gizmo är ibland den vänaste och i nästa stund mer lik Gustav, du vet.

Vi ses snart Kramar Mamma

2009-09-23 @ 22:00:53
Postat av: Lisa

Gnissla,pressa med huvudvärk som följd. Japp vet precis hur det är. Kallar det dolda aggressioner,hmmm.Har både en skena från tandl, sen köpte jag en mjuk på intersport som hockykillarna/tjejerna använder. 50 kr mycket billigare än den hos tandl och skönare. Du måste naturligtvis ta ut den när du pussas,haha. Kram Lisa

2009-09-23 @ 23:58:12
Postat av: Anonym

Oj så många som bryr sig om lilla Brorsan! Det uppskattar vi! Han ska opereras i morgon och dom(veterinärhögskolan) tror att han blir ok. Jag mende den här rallygunde "Gunde spelar Emil i Lönneberga spelet". han röker väl inte men allt annat! Kramar



http://www.youtube.com/watch?v=C1eMGy0Fu1Y

2009-09-24 @ 18:16:06
Postat av: Camilla

Oj, ser att Sessan har kommit tillbaka och fått en ny ägare.. Varför blev hon omplacerad? :(

2009-09-24 @ 21:56:16
Postat av: Susanne

Visst är det så, att det är nåt trauma från barndommen som gör gnisslandet...Skojjar bara mamma;-)Jag vet väl att jag inte hade nån traumatisk barndom! Ser fram mot att se bilderna.

Dolda aggresioner, låter tänkbart! Tack för tipset Lisa om skenan från Intersport & för tipset att ta ut plasten om man vill pussas!



Blev inte så arg Jonny ;-) Är ju inte så ilsken av mig som människa..



Ja Eva vi är många som vet hur det är när katter försvinner osv, därav många som bryr sig! Håller tummarna nu att operationen går bra! Kul med Gunde & Emil spelet.



Sessan har ett toppenhem hos Linnea i Söderhamn. Godkänd med allra högsta poäng i anlagsklass viltspår på första starten! Pga privata skäl hos tidigare ägaren, behövde hon ett nytt hem.



Sus

2009-09-25 @ 07:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0