Pre-hästar, Liljekonvaljer & moppar


Valparna håller på att få ögon nu, så fina är de!! Ska fota dem, så får ni se.

Idag såg jag Liljekonvaljer, utslagna Syrener mm. Inte klokt så fort tiden går i denna ljuvliga årstid. En av många bra saker med att ha hund/ar är att man verkligen upplever naturen på nära håll!

Ett annat bra sätt att uppleva natur, dofter  osv. är att åka moppe! Det har jag & min systerdotter Evelina, 15 år, gjort i dag. Vi  körde bla  till Seglinge gård, där det finns vackra Pre-hästar, som vi ville titta på. Väl där så blev jag lite ivrig, körde alldeles för fort & vurpade rejält. Pinsamt vid min ålder, speciellt som jag innan vuxet sagt till Lina,
- nu får du köra försiktigt lilla gumman, lätt att få sladd i gruset ;- )

Annars så mår alla djuren bara bra. Någon undrade vad alla heter.
Katterna: Flippan, Bea & Mini. Fåglarna: Gullan & Kawan. Hundarna: Maxim, Mary, Jossan, Olga & Polly.

Inte konstigt att jag ofta rabblar flera namn både på djur & barn innan jag hittar rätt ;- )

Ha en fin helg!

Susanne

Kawan & Gullan


Kommentarer
Postat av: Karin

Jamen gud så Orolig jag blev då jag fick höra dina ord om "vurpan du gjorde"....

Självklart körde jag lastbilen för att hämta dig och moppen, ha ha ha vad galet kul när moppen startade på en gång, då vi kom !....

Det som är viktigt nu är dina sår i händerna och att du mår bra =)



Kram och go natt kära syster

2009-05-22 @ 00:39:09
Postat av: Karin

Jamen gud så Orolig jag blev då jag fick höra dina ord om "vurpan du gjorde"....

Självklart körde jag lastbilen för att hämta dig och moppen, ha ha ha vad galet kul när moppen startade på en gång, då vi kom !....

Det som är viktigt nu är dina sår i händerna och att du mår bra =)



Kram och go natt kära syster

2009-05-22 @ 00:39:34
Postat av: Pia

Hej Sus!Det e bra att hahund på många sätt!Fara runtså där på moped:)

Pia o Sunny

2009-05-22 @ 08:18:52
Postat av: Lasse O

Våren är en fin tid! Upplever också att allt går så fort bara. Inte lätt att hålla alla de där namnen i skallen:)Tat lugnt på vägarna! Var moppen trimmad också!? Inte bara ungdomar som vurpar, gjorde det själv för några dagar sen på MC,körde för fort fast jag e väldigt fullvuxen:)

Du ska ha en fin helg nu!

//Lasse

2009-05-22 @ 09:02:25
Postat av: Lisa

Tja,usch då vurpa i lösgrus inte kul. Sen gör det ju så j...a ont att ha sår i händerna och skrubbsår. Jag vurpade när jag körde grabbarnas 80cc. De blev jätterädda men det var sandlådesand så jag bara skrattade. Men kör INTE mc mer. Nu använder jag apostlahästarna mest. Kram o ha en bra jobbarhelg//Lisa, GullVera m flock

2009-05-22 @ 09:45:30
Postat av: kajsa

kommer gärna o fotar lite när foten e bättre ! :)

2009-05-23 @ 23:20:02
URL: http://kajsapa.blogg.se/
Postat av: Jonny

Moppe åkte vi myket Susanne!roligt läsa här!Kanske får bjuda damen en drink på uteservering ivår-somar?!

kram Jonny

2009-05-24 @ 14:14:31
Postat av: Lasse O

Rikt liv du har! Sus!

Våren fin o vacker, tror du behöver kärlek, rakt av, bara.

//Lasse

2009-05-24 @ 22:41:29
Postat av: Karin

Håller med Lasse O där!!!



Go natt=)

2009-05-24 @ 23:12:27
Postat av: Susanne

Instämmer Lisa, apostlahästarna är nog bäst & lugnast!



Oj, oj så personligt det blev här då...



Susanne

2009-05-25 @ 10:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0