Igelkott


Har jobbat natt i helgen & följdaktligen sovit på dagarna, blev därför extra glad över den fantastiskt fina sommardag som det varit  idag. Legat på en solsäng hela eftermiddagen, läst & haft det bra.

I kväll har vi (Hugo & jag) flyttat ner valparna, genast blir de större & mer individer, än då de ligger i valplådan. I morgon ska de få äta mat, förutom modersmjölken förstås, för första gången.

Hade besök i kväll, av en Igelkott! Så roligt, för jag har inte sett någon här på många år. Hundarna skällde & reste ragg, gick fram & luktade, varpå Igelkotten liksom fräste/brummade. Hoppas den kommer tillbaka, för vilka häftiga djur!

Hälsat på en god vän i dag.  De är viktiga, vännerna alltså, för de finns där i vått som torrt. Även om man inte alltid hörs så ofta, så vet man var man har varandra. Sånt ska man vara glad över! 

Martin min älsta son, som reste ut i värden den 1 feb, är på G hem snart, den 4 juni. Då är jag på Arlanda mitt i natten, med ett stort leende & hämtar honom!

Några bilder. Fler Polly-valp bilder hittar ni på hemsidan, under valpar.

Susanne

Igelkotten!


Polly med sina valpar 25 maj, 2 veckor & 1 dag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja vilket underbart väder. Vi har njutit oxå. Dogsen i skuggan o jag i solstolen.Just nu kvittrar fåglarna utanför jobbfönstret, och det börjar ljusna. Denna härliga tid//Lisa

2009-05-26 @ 02:08:29
Postat av: Christina

Hej!

Roligt att läsa om "din" igelkott. Vi har också haft besök i flera år av igelkottar. Förra sommaren så hade vi 3 stycken som vi matade med hundmat varje kväll. Dom har bott under lillstugan, så valpkullar som jag har haft under åren är vana med att se igelkottar. Jag minns för några år sedan när det var 2 kottar inne i valphagen, valparna satt en bit bort och bara studerade dom. Anders fick ta bort dom ur hagen och jag tog med mig valparna på framsidan. Måste erkänna att jag var lite stressad av det. Men det var inte valparna.

Jag blir glad av att se dom varje vår. I år har jag bara träffat på en kotte. Men hoppas att det dyker upp fler.

Ha en härlig dag!

Kram

Christina

2009-05-26 @ 08:30:58
URL: http://wildzeal.se
Postat av: Pia

Har inte sett en igelkott påmånga år här,lite synd. Å så fina valpar!!håller med dej om att man skava rädd om sina vänner för de är viktiga.

pia

2009-05-26 @ 09:10:41
Postat av: Eva

jag minns en gång när mina föräldrar bodde på Lings väg i Uppsala. Jag var ute på prommis med mina två hundar. (tror att det var Tartuffs Bossa Nova och Arco Iris) hundarna fick syn på igelkotten. Iris(ung då) kastade sig frm för att undersöka. Det straffade sig! Bossa, gammal och erfaren stod 75 cm ifrån kotten och viftade intresserat på svansen.

Jag har också hört om en hund(inte golden) som stötte på en igelkott och bara puttade till den och sedan högg den över magen. Tur att man är goldenägare!

Trevlig försommar alla bloggläsare!

2009-05-28 @ 18:21:53
Postat av: Annette

Hejsna Sus



Går bilen bra!

Det verkar vara många som vill hjälpa dej start den jalla fall...:)

Jag och min bil o bilens dotter vill gärna komma och hälsa på vecka 26 hoppas det funkar för dej. Hoppas du kan, så vi kan nästan alla dagar skulle vara jätte trevligt.

Hoppas du kan.



ha det gott

Annette 0ch Vova Karin

2009-05-29 @ 18:46:46
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Eva

Roligt med en valp i augusti! Det börjar sjunka in nu.Kramsi!

2009-05-30 @ 23:12:52
Postat av: Christina L

Hej!Har tittat på bilderna på valparna, vad fina dom är och stora o välmående.lycka till med dom. kul med igelkottar, här på Gotland kan vi periodvis se dom varje dag, tyvärr påkörda, jättetråkigt. men vi har en ekorre som far upp och ner i träden ,GIZMO



2009-05-31 @ 21:52:01
Postat av: Christina L

Blev något fel i systemet, hann inte avsluta., jo katten som är en stor jägare har tagit både en råtta o en stor fågel idag, tur så tar han inte in dom i huset.det blev mycket med döda djur, men annars är det underbart här också , varit ute på havet idag premiärtur med båten, havet var alldeles stilla. Kram Mamma

2009-05-31 @ 21:59:19
Postat av: Susanne

Igelkottar berör på nåt vis, både folk & fä(läs hundar) Fina små urtidsdjur!!



Nja bilen hackar rejält Anette & att det skulle vara många som vill hjälpa mig med den har inte jag märkt, alls...



Härligt att vara på havet mamma!



Susanne

2009-06-02 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0