Hur är det möjligt?!?


Hur är det möjligt att Scan, ett av Sveriges största slakterier kokar grisar levande?!?!
Hörde det på radions nyheter i dag, & det var inte bara 1 av bolagets slakterier, utan 4-5 stycken som utsatt djuren för det.
Sverige som jag trott vurmat för en human & anständig djurhållning. Köper alltid Svenskt kött, trots att det är dyrare för jag inbillat mig att djuren slaktats under anständiga former.
Hur kan människan ta sig rätten att behandla djur så fullständigt ovärdigt & utan någon som helst empati? Det övergår mitt förstånd. Fy faaan.
Funderar allvarligt på att sluta äta kött. För utom det viltkött (älg, rådjur & kronhjort) jag får av pappa & där jag vet att djuren levt ett liv i frihet & sen dött utan smärta i språnget, i det fria.

Varit på företagaremöte i dag, inspirerande & bra. Behöver det verkligen, det är lätt att tappa focus & gnista när man arbetar själv & ofta i mitt fall, hem i från.

Hundarna glada & vår-pigga. Älstekatten, Flippan, gick ut i solen i dag, för första gången sedan i höstas. Det blir nog en vår även i år. Tänk vad man behöver den.

Susanne

Hugo gillar att fota, denna med fint ljus, från mitt sovrumsfönster (ruta mellan), kl 18.50 i dag 17 mars.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Som jag håller med dej om scans hantering avgrisar,helt vedervärdigt....Man vill göra nåt åt det,men hur?

Vi e många som längtar efter vårnu!

kram Nisse

2009-03-17 @ 20:25:00
Postat av: Anonym

Hälsa din son att bilden är jättefin! Hörde också om grisarna idag,så hemskt så man mårilla.

pia

2009-03-17 @ 21:18:44
Postat av: Thomas

Du tar upp bra och viktiga saker Susanne. Instämmer helt i din åsikt om hanteringen av Scans grisar. Det är under all kritik att ha en sådan djurhantering. Jag funderar också hur människan kan sjunka så lågt, så man accepterar ett sådant handhavande.

Fin bild din son tagit:)!

Träffar på Roxannehundar då & då, alltid roligt, då de är trevliga och stabila jyckar!:)

Hälsningar Thomas med en Schäfer

2009-03-17 @ 21:36:10
Postat av: Christina

Hej Susanne!

Tycker också att det är vedervärdigt att säkerheten i hanteringen för uppfödda djur som slaktas inte är bättre i landet,trodde också att jag kunde lita på slakterierna och hur man hanterar djuren, tyvärr är det bara pengarna och vi konsumenter som styr.

Har funderat som du att sluta äta kött, det kött som kommer från de djur som är uppfödda för att ätas.

Jättefin bild som Hugo tagit från vinden

Kram och vi hörs Mamma

2009-03-17 @ 22:07:06
Postat av: Karin

Kan bara hålla med ang hanteringen av dessa djur..

Fy faen, vad illa berörd och illa mående man blir!!!

Kram syrran!



Fin bild du tagit Hugo =)!

Kram moster!





2009-03-18 @ 09:55:52
Postat av: Eva

FYY faaan säger jag med! Håller med om att man tappar lusten för kött.

2009-03-18 @ 13:02:10
Postat av: Lisa

Det är inte bra om hanteringen är sådan på slakterierna, det är ju ett som är sant Men all info från media stämmer inte helt.Så vi får nog ta viss del med en nypa salt. Slakteriet i Rättvik t.ex ägs bara till en del av scan. Så vilken del ska ta på sig det? Scan i Uppsala ska jämnas med marken så nu blir ju transporten av djuren längre.... Undrar om det skulle hjälpa att folk slutade handla kött från stora slakterier. Bara små funderingar/Lisa

2009-03-18 @ 13:35:01
Postat av: Annette

Hejsan Sus

Vilken härlig bild

Hoppas allt är bra med dej.

Och att även ni har ett fint väder I Almunge.

Här är det vår väder och solen skiner... man blir så glad.



I helgen Fredag till söndag ska jag vara hundvakt åt din uppföda Molly (Roxanne hund)

Så jag hoppas på fin väder så det blir ett fint ute hund liv i helgen.



Kram

Annette & Voven Karin(Roxanne Fame)

2009-03-18 @ 20:53:46
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Iréne



Ja,jag håller med om att det är förskräckligt att det ska hända överhuvudtaget, i Sverige som ska vara så bra just för djuren.



Visst är det VÅR nu,härligt!!

Fin bild sonen har tagit

Ha det gott

Iréne

2009-03-19 @ 14:43:55
Postat av: Susanne

Vi är visst många som reagerat på denna hantering.

Susanne

2009-03-20 @ 10:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0