God fortsättning på det nya året 2009!


Känns bra nu att helgerna är över & vardagen är tillbaka. Åtminstone i en dag, sen är det ju helg igen, fast bara en vanlig helg.

Vilket underbart väder vi har & haft länge nu. Så många fina långprommenader det har blivit med hundarna nu.

Jag har fått hjälp med att fixa min täljstenskamin i köket, så nu eldar vi för fullt igen. Blir en härlig värme som kom väl till pass nu då kylan kom, dessutom är det stor mysfaktor!

Idag ska bilen in på lagning, sen blir det ombesiktning. Vore skönt att bara kunna åka i den  & att den bara funkade...suck, bilar får mig att bli gråhårig.

Nu ska jag skjutsa Erik till doktorn, stackarn har fått halsfluss.

Några rader från min horizont.

God fortsättning på det nya året 2009!


Susanne

Kommentarer
Postat av: Eva

Stackars Erik!Och hundarna mår bra?:)

2009-01-02 @ 10:34:43
Postat av: Malin

God fortsättning önskar vi fyrbenta som tvåbent i Uppsala.Här är det ständig underhållning med två höglöpande tikar i lägenheten, de har dessutom en förmåga att ställa sig precis framför TVn eller var som helst där de syns (känner mig som en fluktare). Tur ändå att farbror Kalle är på semester hos min syster med familj i Nåntuna.



Krya på dig Erik!



Kramar Malin

2009-01-02 @ 11:06:04
Postat av: Annette

hejsan

Hahhah..... underbar insädare.

Det är väldigt mysigt med att elda i brasa de saknar jag verkligen.



Lycka till med bilen... hua

Jag vet hur det är BRA KVINNOR REDER SIG SJÄLV!!!

Är ett av dom uttryck jag brukar använda tyvär brukar inte de hjälpa alltid.. inte när man kommer till bilen. hmmm.... men de paratar vär vi kvinnfolk tyst om eller hur... för oftast kan vi själv.

Min bil ska få ta och ro om sig lite hos bil mecken också kanske den går igenom på ombesktningen.



Håller tummarna för dej



Ha det gott

Annette

2009-01-02 @ 23:16:57
URL: http://www.annettesmassage.se
Postat av: Susanne

Jodå hundarna mår bara bra Eva!



Förstår att det är full rulle hos dig Malin, det brukar ju vara det då man har flera löptikar samtidigt.



Hälsningrna framförda till Erik, som nu fått penecilin & säkert blir bättre ganska snart.



Oftast är det så Annette, att man reder sig själv, men även solen har sina fläckar ;-) I alla fall då det handlar om bilar...

Förstår att du saknar att kunna elda, är väl en nackdel då man bor i lägenhet.

Fast det är klart att det finns en massa fördelar oxå, som att man slipper klippa gräset hundraelva gånger varje sommar, eller då saker går sönder, tex vattenrör etc. så slipper man fixa & betala det själv.



Ha det fint!

Susanne

2009-01-03 @ 09:40:37
Postat av: Eva

På den tiden jag var singel brukade jag lösa bilproblem genom att öppna motorhuven och sedan se väldigt förvånad ut. Sedan brukade det lösa sig.(genom någon annan)Nu öppnar jag inte ens motorhuven...

2009-01-03 @ 17:25:55
Postat av: Susanne

Om du visste Eva hur många gånger i backen utanför min grind jag försökt din taktik, dvs att öppna motorhuven & se väldigt förvånad ut...

Konstigt nog så har det inte hjälpt, en gång så flög en kråka förbi & en annan gång såg jag en liten ekorre...men inte kom de & hjälpte mig.

Du måste haft en ofantlig tur, eller kanske charm i överflöd ;-)

Bara att gratta att du numer ej ens öppnar huven!

Vem vet kanske man nån gång har en anställd mek eller en butler, som fixar det...

Sov gott

Susanne

2009-01-04 @ 01:44:26
URL: http://kennnelroxanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0