Sista januari


Vad härligt att solen tittat fram idag!
Var så vackert ute då jag körde till Söderbykarl (i Roslagen nära havet) & Cissis blivande kille. Allt gick så bra & de gillade verkligen varandra :-) Så nu hoppas jag på fina valpar i början av April.

I morgonbitti ska jag köra min älsta son till Arlanda, han flyger till Moskva & sen vidare ut i värden, så kul för honom!
För mig som haft honom hemma i 19,5 år, känns det rätt mycket i hjärteroten.
Att jag alltid haft svårt för avsked gör inte saken bättre. Är väl nåt skit från barndommen ;-)
Det är dags att klippa navelsträngen nu, helt naturligt & livets gång, mumlar jag för mig själv som ett mantra :-)

Såg Uppdrag granskning om hundarna i Spanien. De så kallade gatuhundarna som bland annat svenskar "adopterar". Vilket kvalificerat skitsnack, adoptera, det handlar förstås bara om stora pengar för den personen som utger sig för att vara STOR djurvän & ängnar sig åt denna "rescue", dvs ägaren av hundgården i Spanien. (Hundhållningen var vidrig i denna så kallade hundgård) I Sverige handlar det i mina ögon om mycket naiva människor som tror att de gör något fint för de här djuren.
Sjuka, stressade stackars hundar som fraktas likt boskap över hela Europa & sen förväntas klara av ett civiliserat liv som familjens gosiga lilla hund här i Sverige... Detta är hundar som lever ett liv enligt Darwinismen, dvs den starke överlever & det har naturligvis styrt aveln i urminnes tider. Att tro att en sån överlevare till hund bara ska gilla läget här i vår reglerade del av värden, är vansinnigt. Detta glöms bort i denna debatt, som mest handlar om smittan hundarna tar med sig hit.
Missförstå mig inte, jag beundrar de som verkligen jobbar för dessa gatuhundar i deras egen miljö, & skapar en dräglig tillvaro för dem där. Dessa rescues ska ha allt stöd de kan få, för de har insett att det bästa för hundarna är att få fortsätta leva sitt liv i sin miljö.
Om ni ej sett programmet så titta på webben: http://svtplay.se/v/1423122/uppdrag_granskning/del_3_av_22

Susanne

Lite bilder från idag, ingen vidare kvalité...
Mary pussas gärna!

Även Olga pussas

Jossan

Joss & Marre

Hela gänget

Även jag fick mig en riktig smällpuss av rara Mary

,

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jadu ,det är väl tur att navelsträngen är elastisk och räcker långt. Tror inte riktigt den går att klippa av för vissa mammor. Mina har iaf räckt ända upp till Jokkasjärvi och Italien än så länge. Men nu så är de inhalade ett tag igen.Kram/Lisa

2009-01-31 @ 20:06:16
Postat av: Karin

Jamen oj, vad Martin har blivit stor;!

Efter att vi i kväll sagt hej och va rädd om dig + ha det så förbaskat kul och bra nu Martin... grät jag en skvätt när vi stängt er ytterdörr.

Även mosters navelsträng sitter hårt!!!

Kul Sus att det gick bra att para Sissan, och jättefina bilder på er från i dag!

Kramar Karin

2009-01-31 @ 22:38:13
Postat av: Pamela

Åh vad härligt med så fina bilder Susanne, ja visst kan det vara svårt det här med navelsträngen men samtidigt lite kul att dom vågar ge sig ut, får säkert vara med om hel del som räcker för ett långt liv det bär jag med mig fortfarande min resa genom hela Europa helt fantastiskt. kramis Pamela

2009-02-01 @ 17:25:19
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Susanne

Klart grabben ska ut i värden, det är ju otroligt utvecklande!

Susanne

2009-02-03 @ 10:59:43
Postat av: Annette

Hej Sus



Håller fullt och fast med! Bättre att hjälpa på plats.

Det skapar bara dollar tecken i oseriösa hundhandlarnas ögon. Som tar hit hundar...med odrågliga transport medel i bland. Eller fraktas på flyg. Sedans skriver dom adoptera stackar gatuhund och någon blir ledsen och vill rädda!

Samla helre pengar till att hjälpa på plats.

Vi har så många stackars hundar.

Här i Sverige som inte har hem och lever under hemska förhålanden.

Varför inte ta han om våra stackar hundar i sverige först. Vi har ju Hund stallet och föreningen hopp.

Som tar han om hundar åt Polisen och andra som inte kan ta hand om sina hundar. Även hundar som folk misssköt och blivet omhemdetagna som ska omplaseras.



Jag blir så upprörd.



Ha det gott

Annette

2009-02-06 @ 22:45:26
URL: http://www.annettesmassage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0