Ella i stora värden


Ella (Roxanne Power Girl), min fina tre månaders tikvalp & jag har idag erövrat en del av värden, nåja...


Ella fick åka bil för andra gången i sitt liv, ca 15 min till Fjällnora för att se bl.a getter, änder, hästar & inte minst sjön. Dessutom behöver hon tränas på att gå i koppel.
Spännande & utvecklande värre, inte minst det faktum att hon måste stå på egna ben, alltså inte luta sig mot de andra hundarna i flocken.
Sen var det en massa folk som ville klappa den förjusande valpen oxå, nyttigt!

Oj vad är detta då


Vilka varelser


Bäst att retirera



Varelsen i närbild



Bäst att stå bakom stenen


Så svajigt det var här


Nu känns det stadigare





Ella sov gott då vi kom hem. Det är så skoj att ha en valp igen, var ett tag sedan.

Nu ska jag sova en stund, jobbar två nätter nu.

Susanne

Kommentarer
Postat av: Pia

Log igenkänande när jag läste.Härligt me valp!Fina kort!!

Pia

2009-08-12 @ 17:59:11
Postat av: Eva

Vilka härliga bilder! Snart står man där själv! Kram

2009-08-12 @ 20:20:34
Postat av: Marie o Molly

Oj vad lika dom är..Molly o Ella..va kul att se

måste träffas snart så dom får leka lite

Kraaam

2009-08-12 @ 21:50:33
Postat av: K

2009-08-13 @ 00:39:36
Postat av: Lasse O

Fin berättelse o bilder!Allt bra?

//Lasse

2009-08-13 @ 07:52:20
Postat av: BeA

Värsta gulliga hundar:):):)Vill ocå ha en egen Golden retriver o kennel när jag blir stor!!!!!!!!!!De är inte samma sak med en undulat som vi har. Kan man få praoa på din kennel????

kram Bea 13 år Stockholm

2009-08-13 @ 15:22:25
Postat av: Bloggpolisen

VAR E ALLA ROLIGA INLÄGG O KOMMENTARER MED SPETTS?

UNDRAR BLOGGPOLISEN

2009-08-13 @ 15:26:17
Postat av: Susanne/kennel Roxanne

Oj då, här var ord & inga visor ;-) Ska skärpa mig & skriva lite mer om olika företeelser mm igen. Blir nyfiken & undrar vem som finns bakom pseudonymen Bloggpolisen!

Till unga hundälskaren Bea, stå på dig, rätt var det är kan hund drömmen bli sann! Tar ibland mot pryoelever.

Susanne

2009-08-13 @ 15:49:11
Postat av: Hanna

HEJSAN!!! ROligt att du varit på min blogg! Hade ju STORA planer på att komma över och hälsa på då jag hade min semester, men du läste väl hur det gick med min semetser...

Här mår vi bara bra!! Fix ser rent ut av för "grym" ut för tillfället... må, åringar e ju inte till sin fördel precis... ;) Men det tar sig väl... Lucaz däremot har satt på sig massa/mer kropp över allt tycker jag. Han har liksom blivit mer en "karl" nu! Borde trimma, och ta nya bilder!

Kinesen skall hoppeligen fylla "tjänsten" som den lilla söta saken som är med på allt med Jessanna efter att vår Martin dog.



K R A M A R till er alla! Och även jag kollar efter nyheter här jämt och ständigt!! :)



2009-08-14 @ 08:13:17
URL: http://ohaana.blogg.se/
Postat av: Eva

Till bloggpolisen: Spets stavas med ett "t". Hälsningar språkpolisen.

2009-08-15 @ 20:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0