Hägg mm!


Bra dag, började tidigt med en långprommenad i stilla sommarregn tillsammans med Brittis, som har Eddy (CH Guess Grappa For Roxanne). Sen har vi hunnit med Uppsala sväng, kört in en massa It-prylar till Erik, mellansonen & sen fikat hos Martin, älsta sonen, Hugo & jag avslutade det hela med Biltema & sen va lyckan gjord för honom :-)

Våren är här & sommaren med känns det som, vilken värme det varit sista veckorna! Fast dagens regn är väl undantaget som bekräftar regeln! Hugo & jag har eldat inne i kväll, blir sån skön värme då & dessutom försvinner det råa & fukten.
Hur som helst, Häggen blommar för fullt, likaså mina Plommonträn, Vitsippor, Gullvivor & Liljekonvaljer. Underbart!

Min fina & lovande ungtik Ella, (får man skriva & skryta så om sin egen hund...) blev 1 år 10 maj & i tisdags var det dags för röntgen, hon var helt ok både på höfter & armbågar, skoj! Hennes lika fina, om inte finare (ojojoj vilket ohämmat skryt av mig som uppfödare ;-) syster Molly, som Marie i Åkerberga äger & som hon på ett väldigt förtjänstfullt sätt visat en hel del med väldigt gott resultat, röntgades samtidigt hos Mr ledveterinär Lasse Audell, i Upplands Väsby. Molly hade kanon höfter, men en lindrig pålagring i fram, trist, men som både veterinären & jag konstaterade, det är en millimeterliten skugga på en röntgen plåt. Alltså inget Molly kommer att ha några problem med.
Nu håller jag tummarna för resten av kullen som är på gång i dagarna, vad gäller röntgen!


På lördag kl 10 är det 1-års valpträff på Fjällnora, för just denna kull & för Jossans två flickor som föddes i slutet av juni förra sommaren. Det ser jag fram mycket mot!

Har fått flera mail om denna blogg, att mina trader är saknade, smickrande! Är uppriktigt förvånad över hur många besökare det är varje dag trots inläggens mkt sporadiska följd. Finns så mycket att skriva om, tänker på det ofta, med hundar i vardagen, med nyheter, både små & stora, att det här ska jag skriva om. Men sen så har tiden inte riktigt räckt till...jag tar nya tag, gillar ju kommunikationen!

Jossans levnadsglada & superpositiva son Nisse söker fortfarande ett bra hem, mer info på hemsidan!

I morgon skall jag till Storvreta & hämta Vera, enligt matte Lisa är hon rejält rund om magen, spännande!
Mer rapport kommer.

Toni Holgersson, dyker upp då & då, fast sällan. Men musik som berör.
"Hjärtat slår väntar på" http://www.youtube.com/watch?v=NU7jCIIICxg&NR=1

Susanne


Hägg i blom



Liljekonvalj




Kommentarer
Postat av: pamela

Visst får man skryta över sin hund. kram på dig Sus

2010-05-25 @ 09:56:30
URL: http://www.noblestars.dinstudio.se
Postat av: Thomas

Som alltid rolig o givande läsning här! Våren är inte dum, varit ute i ett par timmar nu med min hund, Schäfer om du minns?

Hls Thomas

2010-05-26 @ 16:30:49
Postat av: Annette

Hej Kära Susanne

Hoppas allt är bra.

Karin har läkt i hop fint efter slagsmålet med Pittbullen ;) Hon är sej själv igen.

Och schäfern är kvar.

Ludde bor hos Linns Mamma heltid.



Karin och Cliff är som ler och lång halm älskar varandra...roligt att se dom.

Titta in på Bloggen får su se va fin Karin var med sår och slangar..något äldre inlägg så du får kolla.



Hoppas allt är bra med dej valpar och familjen.

Tänker på dej mycket,

Ha det gott

Annette och resten av zooet. ;)

2010-06-18 @ 13:14:36
URL: http://http://vovarna.blogspot.com/
Postat av: Annette

nu kom riktiga länken ;) sorry

2010-06-18 @ 13:16:04
URL: http://vovarna.blogspot.com/
Postat av: Petra Wikström

Hej! Kul att jag hittade dig, Mona Wilke var min mamma....det vore roligt om du kunde berätta något om henne för mig, eftersom jag tappade kontakten med henne pga många orsaker!



Vänliga hälsningar Petra

2010-12-29 @ 12:36:57
Postat av: Stefan. Hedbom

Honest fact I know. Ok_

This fact I know I am standing for as

long I exist here in the reality. OK



Hello to all.

My own web site is always all-free for all to see informing about some of my life, and also how I got to know about this honest fact about the reality that we all are part of. OK



All is and all will always be all-free

for all to see in my web-site at:

http://www.dennisinthereality.nu/



Good luck to all living correct for all of life.



My youtube 4 clips in a film with text, is

all-free to see at:

http://www.youtube.com/dennisinthereality

_

..

2011-11-14 @ 07:19:29
URL: http://www.dennisinthereality.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0