Positivitets teorin



Usch så kallt det är, det blåser genom märg & ben.
Hade glömt bort att jag alltid fryser halva året, okt tom april. Har tredubbla täcken i sängen, tjocka fleccetröjor, långkallingar mm.
En varm bastu & eller ett kokhett bad, är något jag behöver nu.

Ellas trampdyna jag skrev om sist, läker som den ska, skönt.


Blev heligt arg då jag på radion hörde att landstinget i Uppsala, nu skall spara in genom att sänka sjuk & undersköterskornas ob-ersättning. På frågan om cheferna i landstinget även tänkte sänka sina löner för att på så vis solidariskt hjälpa till, var svaret givetvis nej.
Helt sjukt sanslöst att man hela tiden skär i de lägst betalda grupperna.
Gör kommunen samma sak, så arbetar jag inte en enda natt till. Då emigrerar jag, djuren & de ungar som vill till Jamaica & lever på kokosnötter, lyssnar på reggae, dricker rom & cola, slipper frysa & slipper svindyra elräkningar;-) Hur som helst, tappade visst tråden där. Det finns ju ett skäl till att man betalar ut ob, att man arbetar tider på dygnet som de flesta normala människor inte vill arbeta. Att det är det slitsamt för kropp & själ att arbeta kvällar & nätter är ett sedan länge känt faktum.

Apropå jobb, nu ska jag jobba tre nätter på raken. En nackdel med att vara vikarie är att man skall vara tillgänglig när helst arbetsgivaren behöver en, tackar man nej några gånger är man rätt rökt. Tufft ibland att få ihop sitt liv, sitt andra arbete med firman, familj & djur osv. Ibland känner jag mig som en förvirrad, totalt ostrukturerad människa som knappt vet vad jag håller på med just nu:-)

Tack för omtanken & tipset Agneta, om duktig kiropraktor i Uppsala! Var dit i går & blev tillknycklad både hit & dit, kändes faktiskt bättre efteråt. Ska dit på fredag & måndag igen.
Är väl dags att inse att ens kropp inte funkar utan underhåll längre, att det kostar pengar får man bara acceptera.


Men gud så positivt detta inlägg blev då ;-)


Bra positivitets låt av gamla husguden Bob Marley, Every little thing gonna be alright.
http://www.youtube.com/watch?v=mACqcZZwG0k


Susanne


Kommentarer
Postat av: Pia

Bra att du ryter till!!Kan se mej framför ögona du påjamaica:)Ja e varm jämt inte kul de heler kan ja lova.Sunny hälsar

Pia

2009-10-15 @ 07:39:37
Postat av: Pamela

Hej ja du verkar riktigt bitchig just nu, jag var det också i helgen när jag jobbade, 2 st var vi som jobbade på larmet lör-sön, gud vad det var kul att få va så bitchig, fast dock bara i bilen, måste ju vara rädd om kunderna. Kul hade vi alla fall Cina o jag. Nä vem vill jobba med sänkt OB-tillägg, inte jag då drar vi till något annat. kram Pam

2009-10-15 @ 09:53:45
URL: http://noblestars.dinstudio.se
Postat av: Lasse O

Man får tycka o man får bli förbannad över uppenbara orättvisor. Jag instämmer helt i dina åsikter.Att du är vimsig ibland är inte konstigt med allt du håller på med.Du måste va rädd om dej själv med.

Gillar din humor Sus,Jamaica o leva på kokosnötter:):)

Bra låt!

Lasse

2009-10-15 @ 12:11:17
Postat av: Peter

Vem är possitiv jämt? bara nån lallande fåne eller nån som är riktigt värdsfrånvänd. Bob M är riktigt bra!

Peter

2009-10-15 @ 12:15:19
Postat av: Lisa

Man får ta allt med en nypa salt. Även OB-tilläggen,tyvärr.Det är olika Ob på klinikerna på UAS. Det är inte rättvist, obekväm tid är samma för alla som jobbar.Men livet är ju inte alltid rättvist har jag lärt mig.

Men det det har iaf varit fint väder idag. det tackar man för//Lisa

2009-10-15 @ 16:49:26
Postat av: Anonym

Jamen ellerhur! Peter;;)....



Tungt att jobba tre nätter på raken. Men kul och mysigt för oss att Hugo ska sova här i morgon=).



Go natt & kram Karin



2009-10-15 @ 23:07:12
Postat av: Eva

Själv kom jag igår att tänka på "visst ja, jag brukar alltid vara helt slut mellan oktober-februari" Flera år har jag varit till doktorn och kollat upp det. Allt har varit bra! Det är bara att bita ihop till mars.

Bono var till XL igår. Urinledarna igen.

Säger som du: hundarna mår bra :-)

2009-10-16 @ 06:09:10
Postat av: Iréne

Oh,så längesedan jag skrev ngt ,kikat har jag gjort,tycker alltid att du förmedlar så bra med det du skriver!

Ja sommaren den kom och gick men man hinner aldrig med den som man vill,det går så fort!

Nu är det hösten som du skriver om och det är kallt,idag är det spöregn,men det är till att bita ihop.

Förstår och håller med dig om detta med allt sparande som de lägre grupperna får betala för när det skärs ned på!

Och åldern,kroppen känner av det och det är väl tur att man kan få lite underhållning av den :)regelbundet..

Önskar dig en trevlig helg!

Iréne

2009-10-16 @ 07:44:44
Postat av: Susanne

Härligt med all respons, tack för era synpunkter & kommentarer!

Susanne

2009-10-19 @ 15:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0